דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

התאחדות הספורט לבתי ספר לא תוקצבה וצפויה להיסגר: "פגיעה בילדים שהכי צריכים אותה"

תקציב שנתי של 9 מיליון שקלים להתאחדות עוגן עד כה בבסיס התקציב, אבל לא מופיע כלל בהצעת תקציב 2024 | מנכ"ל ההתאחדות: "השתתפות של ילדים בפעילות ספורט היא אחד הכלים להתמודדות מיטבית עם המצב"

תלמידים משחקים כדורגל בבית הספר (צילום אילוסטרציה: מתניה טאוסיג/פלאש 90)
תלמידים משחקים כדורגל בבית הספר (צילום אילוסטרציה: מתניה טאוסיג/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תקציבה של התאחדות הספורט לבתי הספר קוצץ לחלוטין בהצעת התקציב הנוכחית, שכבר אושרה בקריאה ראשונה. המשמעות היא סגירתה המיידית של האגודה.

תקציבה של ההתאחדות הוא 9 מיליון שקלים, והוא מעוגן בבסיס התקציב כחלק מתקנה במשרד התרבות והספורט. קיצוצה הוא חלק מקיצוץ כללי בתקנות. שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר כי חלק מתקציב האגודה, 5 מיליון שקלים, יושלם מעודפי תקציב. עם זאת, מנגנון עודפי התקציב הוא מנגנון לא בטוח. נוסף על כך, להוצאתו של תקציב ההתאחדות מבסיס התקציב יש משמעות ארוכת טווח.

ההתאחדות היא הזרוע הביצועית של משרד החינוך ושל משרד התרבות והספורט. תפקידה לבצע תחרויות ספורט בין בתי ספר ולהפעיל מועדוני ספורט בתוך בית ספר בענפי ספורט כמו כדורעף, כדורעף חופים, כדורגל, כדורסל, ניווט, אתלטיקה קלה, בדמינטון, מרוצי שדה ועוד. ההתאחדות אחראית גם על פעילויות ספורט לתלמידים עם צרכים מיוחדים ומתחרי ספורט פראלימפיים.

מלבד הפגיעה בתלמידים, קיצוץ התקציב של ההתאחדות פוגע בהכנסתם של אלפי מורים לספורט, מכיוון שהם מקבלים שכר על ביצוע פעילותה. להתאחדות תפקיד חשוב בבניית הספורט הישראלי. נבחרות הנוער  הצמיחו ספורטאים מצליחים בקנה מידה בינלאומי, בהם הכדורסלן דני אבדיה שמשחק כיום בקבוצת וושינגטון וויזארדס מליגת ה-NBA, וכדורסלן העבר גל מקל, ששיחק בקבוצות דאלאס מאבריקס וניו אורלינס פליקנס מליגת ה-NBA.

זיו ישראלי מנכ"ל ההתאחדות: "בתקופה האחרונה נעשו מאמצים רבים להשגת תקציב כדי להשיב את ההתאחדות לפעילות סדירה לטובת אוכלוסיית הילדים ובני הנוער, אך לצערי, אנחנו לא מקבלים תקציב, ולו בסיסי. כמה חבל שניאלץ לבטל פעילויות חברתיות יוצאות דופן, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, עבור הילדים שהכי צריכים זאת, בהם גם ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים. לא מדובר רק בחשיפה של הדור הצעיר לפעילות ספורטיבית, יש כאן הרבה מעבר, זה מקדם את החוסן הלאומי. השתתפות של ילד או ילדה בפעילות ספורט או טורניר, בטח של מפוני הצפון והדרום שחווים תקופה לא פשוטה, היא אחד הכלים להתמודדות מיטבית עם המצב".

בעקבות ההודעה על הקיצוץ, שלח האיגוד הישראלי לרפואת ילדים מכתב המזהיר מפני השלכות הקיצוץ על ילדי ישראל. האיגוד, ההסתדרות הרפואית וגופים נוספים פרסמו ב-2019 נייר עמדה שחידד את חשיבותה של פעילות גופנית לבריאות הילד: צמצום של כמות השומן בגוף ושל הסיכון להשמנה עתידית; הפחתת גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם; שיפור כושר גופני ומסת שריר; חיזוק העצם ומניעת אוסטאופורוזיס בהמשך החיים; שיפור תפקוד מוחי והישגים לימודיים; ועוד שורה ארוכה של היבטים רגשיים, נפשיים וחברתיים.

"למען הסר ספק", כתב האיגוד השבוע, "ספורט בילדים ונוער אינו בידור או שעשוע, אלא כלי בריאותי ראשון במעלה. ספורט הוא פסגת הרפואה המונעת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!