דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

השרה לשוויון חברתי מאי גולן פיטרה את מנכ"ל משרדה מאיר בינג

בינג שזכה להערכת גורמי המקצועי, מונה על ידי מרב כהן ב-2021, ונשאר גם תחת השר שיקלי | ארגון יוזמת אברהם: "החלטה פוליטית מופקרת שתפגע קשות בחברה הערבית" | גולן: "החלטתי למנות אישה לתפקיד"

השרה מאי גולן (צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת)
השרה מאי גולן (צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת)
יניב שרון

מאי גולן, שמונתה לאחרונה לשרה לשוויון חברתי, מפטרת את מנכ"ל המשרד מאיר בינג. על פי דיווחים, בכוונתה למנות במקומה את מירב שטרן, ששימשה כמנכ"ל המשרד לקידום מעמד האישה בו הייתה גולן השרה, והוא אוחד עם המשרד לשוויון חברתי.

בינג מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד לפני שלוש שנים על ידי השרה דאז מירב כהן. הוא המשיך בתפקיד גם תחת מחליפה, השר עמיחי שקלי, שעזב לאחרונה את המשרד.

בשנים האחרונות מוביל המשרד לשוויון חברתי יישום מספר תכניות בין משרדיות, ביניהן תכנית תאקדום לקידום החברה הערבית (החלטה 550). בינג כמנכ"ל היה דומיננטי בקידום תכנית זו, יחד עם הממונה על הרשות לפיתוח החברה הערבית, חסן טאוופרה.

מאיר בינג, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי (צילום: המשרד לשוויון חברתי)
מאיר בינג, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי (צילום: המשרד לשוויון חברתי)

בתקציב 2024 צפויה תכנית תאקדום לעבור קיצוץ של 15%, סכום שעל פי הערכות עומד על כ-5 מיליארד שקלים. בתחילת השבוע מנעה השרה גולן את כינוס הוועדה המתמדת, שאמורה לטפל בביצוע התכנית, בטענה שהיא חוששת מזליגת כספים לארגוני פשיעה בחברה הערבית.

בארגון יוזמת אברהם תקפו את ההחלטה: "החלטת השרה מאי גולן לפטר את מאיר בינג בטענה מופרכת לפיה תקציבים שאמורים להיות מועברים לחברה הערבית 'עוברים למשפחות פשע' היא כתם ערכי מביש על ממשלת ישראל. השרה משתמשת בטיעון דמגוגי כדי למנוע תקציבים לחברה הערבית מטעמי גזענות, זאת על אף ההוכחות הרבות בשטח לכך שתוכניות אלו מקדמות את מטרתן.

"בינג התבטא באומץ בדבר חשיבות תקציבי הפיתוח הכלכלי-חברתי לחברה הערבית ולכלכלת ישראל כולה, ומשלם כעת מחיר אישי. מדובר בהחלטה פוליטית מופקרת שתפגע קשות בחברה הערבית, שמצויה ממילא תחת אפליה קשה של עשרות שנים.

"הישגי העשור האחרון בשילוב החברה הערבית באקדמיה ובתעסוקה בסכנה ממשית לאור התנהלותה המופקרת של הממשלה".

מלשכת השרה מאי גולן נמסר כי: ״השרה החליטה למנות אשה לתפקיד מנכ״לית המשרד, כחלק ממדיניותה המוצהרת והבלתי מתפשרת לקידום נשים לתפקידים בכירים במגזר הציבורי״

בנוגע להחלטת ממשלה 550 אמרה גולן: ״השרה לא תיתן את ידה בשום אופן לזליגה של תקציבים וכספים לארגוני פשיעה, משפחות פשע וגורמים עבריינים ולתדהמתה, גילתה כי המנכ״ל היוצא וגורמים נוספים במשרד מוכנים לעצום עין ולתת לזליגת כספים משמעותיים לאותם גורמי פשיעה וזאת כחלק מ"שמירה על שקט". השרה גולן הודיעה למנכ"ל היוצא שהדבר לא יקרה במשמרת שלה ושהיא אינה משמשת כחותמת גומי.

"משהבינה השרה כי אין ברשות המנכל נתונים מדוייקים לגבי ביצוע בפועל של התקציבים שהועברו לרשויות השונות, הוצג ע"י השרה חשש שעלה מן השטח מהחברה הערבית עצמה והן ממשרדי הממשלה השונים, כי תקציבים רבים מתוך החלטת ממשלה 550 זולגים בפועל לגורמי פשיעה, עבריינים ומשפחות פשע… על כן, החליטה השרה, כי נכון לרגע זה ידחה (ולא יתבטל) כינוס הועדה המתמדת".

השרה גולן חותמת ואומרת כי ״צר לי שהמנכ"ל היוצא עוסק בהדלפות לתקשורת במקום להתעסק בחפיפה החשובה שהוא צריך לערוך למנכלית הנכנסת ועוד בזמן שענייני המשרד זקוקים לתשומת לב יתרה. בכל אופן אני מודה לו על תרומתו למשרד ומאחלת לו הצלחה רבה בהמשך דרכו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!