כ-300 עובדי נתיבי ישראל מחריפים את הצעדים הארגוניים בהם פתחו בשבוע שעבר. החל מיום חמישי עוצרים העובדים את יום העבודה בשעה 14:00 – כעת, החל מהיום (שני) יקוצר יום העבודה עד לשעה 13:00 ולא יינתן מענה טלפוני בחברה.
בחודש שעבר הוכרז סכסוך עבודה בחברה על רקע סירובה של הנהלת החברה, לטענת ההסתדרות, לנהל עמה ועם ועד העובדים מו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה, וכוונתה להעסיק עובדים בחוזים אישיים במקום בהסכם קיבוצי. כמו כן טוענים בהסתדרות כי בכוונת הנהלת החברה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי תוך פגיעה בעובדים, ולקצץ בתקציבי הרווחה הקיימים של עובדים החברה.
איריס פוקס, יו"ר ועד עובדי נתיבי ישראל, מסרה: "אנו קוראים למנכ"ל החברה ולסמנכ"ל ארגון ומנהל לשבת סביב שולחן הדיונים לטובת מציאת פתרון הולם לדרישות העובדים". פוקס ציינה ביום חמישי כי "בעוד שעשרות בכירים בחברה זכו לתנאי העסקה מפליגים ולקידומי שכר בעשרות אחוזים, העובדים 'מן השורה' – אנשי מקצוע מסורים המבצעים עבודתם נאמנה – זכו לשלל תירוצים לפיהם אין תקציב לשיפור זכויותיהם".
נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) הינה חברה ממשלתית הפועלת תחת משרד התחבורה, האחראית לפיתוח תשתיות הכבישים ברחבי המדינה. כמנכ"ל החברה משמש ניסים פרץ.
מטעם הנהלת נתיבי ישראל נמסר כי הסיבה לאי החתימה על ההסכם היא דרישות תקציביות לא ריאליות לטענתם, "מעבר לאלו שסוכמו בהסכם המסגרת עבור כלל עובדי המגזר הציבורי – הבאות על חשבון תקציב המדינה והציבור. גורמים מסוימים בחרו ממניעים לא ענייניים להחריף את הסכסוך וליצור סכסוך מלאכותי גם במקום בו יש הסכמה ונכונות לפתרון". לדבריהם הצעדים הארגוניים הננקטים מיותרים ומחוסרי הצדקה. כמו כן ביקשו להדגיש כי תנאי ההעסקה של עובדי החברה "ראויים ומכובדים" והוסיפו כי "הנהלת החברה מחויבת לעובדיה ולרווחתם ותפעל באחריות על מנת להביא להסכם קיבוצי בר קיימא".