דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מביעים סולידריות: משלחת של קונפדרציית האיגודים המקצועיים הגרמניים נפגשה עם יו"ר ההסתדרות

במהלך שהותם בארץ, צפויים חברי המשלחת הגרמנית לבקר במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, לערוך סיור בעוטף עזה ולבקר תושבים מפונים בבתי מלון

מפגש יו"ר ההסתדרות עם בכירי קונפדרציית האיגודים המקצועיים הגרמניים (DGB) (צילום: דוברות ההסתדרות)
מפגש יו"ר ההסתדרות עם בכירי קונפדרציית האיגודים המקצועיים הגרמניים. "מעריכים את העמידה שלכם לצידנו בתקופה קשה זו" (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משלחת של בכירי קונפדרציית האיגודים המקצועיים הגרמניים (DGB), נפגשה היום (רביעי) עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בבית ההסתדרות בתל אביב. מדובר ביוזמה של DGB להבעת סולידריות עם ישראל ועם ההסתדרות, בהמשך למהלכי סיוע נוספים של הקונפדרציה בחודשים האחרונים, מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל".

בפגישה השתתפו שטפן קורצל, אחד מארבעת חברי הנהגת DGB; מנהלת המחלקה הבינלאומית אניקה וונשה, וברנרד שולץ מהמחלקה הבינלאומית, ומי שהיה בעבר נספח העבודה של שגרירות גרמניה בישראל. עוד השתתף בפגישה יו"ר האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות גרשון גלמן, מנכ"ל האגף, פיטר לרנר, ומנהלת הקשרים הבינלאומיים, אביטל שפירא-שבירו.

במהלך שהותם בארץ, צפויים חברי המשלחת הגרמנית לבקר גם במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, לערוך סיור בעוטף עזה, לבקר תושבים מפונים בבתי מלון, ולהיות נוכחים בפעילות של תנועת "דרור ישראל".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אמר במהלך הפגישה: "אנו מקדמים אתכם בברכה ובהערכה. הברית בין ישראל לגרמניה ובין ההסתדרות ל-DGB עמדה במבחנים רבים, ואנו מעריכים מאוד את העמידה שלכם לצידנו בתקופה קשה זו. המאבק והמלחמה בטרור לא הסתיימו. זאת מלחמה של כלל העולם המערבי נגד כוחות אופל שיכולים לפעול בכל מקום. אני בטוח שנתקן את מה שצריך לתקן ונבנה מנהיגות חדשה במדינה, וגם נהיה שותפים לה.

לדבריו, להסתדרות יש תפקיד לא פשוט בתקופה הזאת, גם מול הממשלה הנוכחית. "דאגנו שהכלכלה לא תיפגע ושמקומות עבודה ימשיכו לעבוד, חלקם גם תחת אש, כמו עובדי חברת החשמל, הרכבת, הכבאים. יש מפעלים בשדרות, בנתיבות, בצפון. יש תעשיות בטחוניות שעובדות סביב השעון. ישראל היא מדינה חזקה מאוד".

עוד אמר יו"ר ההסתדרות לנציגי קונפדרציית האיגודים המקצועיים הגרמניים: "אנחנו זקוקים לעזרה שלכם בקונגרסים בעולם. אני מניח שבשנה הקרובה יהיו לא מעט ביקורות על ישראל, וזה מטריד אותי. אני חושש שהאיגודים המקצועיים בעולם אינם מבינים את המצב האמיתי. אינם מבינים מי הותקף. אני בטוח שהידידות והשותפות בין שני העמים, בין שתי המדינות ובין האיגודים – תמשיך".

שטפן קורצל מהנהגת DGB, אמר: "חשוב לנו להיות כאן, בישראל, ולהביע סולידריות. חברות אמיתית נמדדת בשעת משבר. בגלל זה חשוב לנו לפגוש אנשים מכל המגזרים, לדבר איתם ולראות מה אנחנו יכולים לעשות כדי להמשיך ולסייע. הרבה צעירים נכנסו לאיגודים בגרמניה וניהלנו מאבקים מוצלחים להגדלת השכר. יש גם השתלבות רבה של נשים, ובראש חמישה מתוך שמונה איגודים עומדות נשים".

יו"ר האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות, גרשון גלמן, אמר: "אני מעריך מאוד את הגעתכם בזמן זה. זהו ביטוי ליחסים ההדוקים בינינו ולסולידריות הרשמית והלא-רשמית של גרמניה".

מנכ"ל האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות, פיטר לרנר: "ארבעת החודשים האחרונים היו עבורי משני חיים. כשאנחנו מדברים פה על סולידריות והבעת אמון שלכם בנו, אז הסולידריות הבסיסית שלי ב-7 באוקטובר הייתה כלפי בני עמי, בישראל, ולהתייצב בצבא".

מנהלת הקשרים הבינלאומיים בהסתדרות, אביטל שפירא-שבירו, הוסיפה: "תודה שאתם נותנים למילה 'סולידריות' את המשמעות האמיתית. נמשיך את שיתוף הפעולה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!