דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שבוע העבודה

סוף שבוע ארוך / הממשלה אישרה: 4 סופי שבוע ארוכים בשנה

ההצעה שגובשה על ידי ועדה ברשות מנכ"ל משרד רה"מ תחליף את הצעת החוק של ח"כ אלי כהן, להחלת 6 סופי שבוע ארוכים בשנה. בעוד ממוצע שעות העבודה השבועיות גבוה בישראל בשלוש שעות מה-OECD, ההצעה החדשה צפויה לקצר שבוע העבודה בפחות משעה

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, 25 בדצמבר 2016 (צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90)
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, 25 בדצמבר 2016 (צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הצעתה של ועדת המנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, להחלת 4 סופי שבוע ארוכים (משישי עד שני) במשק בשנה. זאת לאחר שבמושב הקודם כבר אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעתו של ח"כ אלי כהן (כולנו), הקובעת 6 סופי שבוע ארוכים בשנה.

ההצעה להחלת סוף שבוע ארוך באה על רקע מספר שעות העבודה הרבות שעובדים הישראלים – 43 שעות עבודה שבועיות בממוצע, לעומת 40 ופחות מכך בממוצע ה-OECD. על פי מחקרים, לשעות העבודה הרבות השלכות שליליות הן על חיי המשפחה והפנאי של העובדים הישראלים, והן על פריון עבודתם, כשפריון העבודה בישראל נחשב לאחד הנמוכים ב-OECD.

היוזמה לקיצור שבוע העבדוה החלה במהלך שהוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והתגלגלה גם להצעת החוק לקיצור שבוע העבודה בישראל ל-40 שעות כמקובל במדינות ה-OECD. אולם לנוכח אי ההסכמה של התעשיינים להצעה הוקמה וועדת המנכ"לים אשר מציעה כעת את  צמצומה של הצעת החוק משישה סופי שבוע ארוכים לארבעה, צפוי המהלך לקצר את שבוע העבודה הממוצע בפחות משעה.

ישראלים מבלים בפארק הירקון. צילום: מרים אלסטר \ פלאש 90
ישראלים מבלים בפארק הירקון. צילום: מרים אלסטר \ פלאש 90

במסגרת החקיקה יוגדרו אילו עסקים ייפתחו בימי ראשון בסופי השבוע הארוכים, כשהדגש יהיה על עסקים בתחום המסחר, התיירות, הפנאי והתרבות, וכן תפעל תחבורה ציבורית. בעניין זה, יבחן השכר שישולם לעובדים באותם ימים אשר יהיה בשיעור של 125%-150%.

היוזמה להחלת סוף שבוע ארוך זוכה לתמיכה רחבה מכל רחבי הקשת הפוליטית. בין היתר הביעו ראש הממשלה, שר האוצר ושר התיירות את תמיכתם בהצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה. המהלך זכה גם לתמיכה של ארגוני המעסיקים, המבקשים במסגרת שולחן עגול לקשור את ביצוע היוזמה בביצוע פעולות ממשלתיות נוספות שיתמכו בהגברת הפיריון במשק.

כעת לאחר אישור הממשלה, ימשיך הליך החקיקה בועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!