דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דאעש

טרור / צפון סיני: לפחות 9 הרוגים בפיגוע בבניין משטרתי

נהג משאית זבל עמוסה בחומרי נפץ פוצץ עצמו בסמוך למבנה משטרתי בעיר אל-עריש | עד כה אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע, אך דפוס הפעולה מזכיר את "מחוז סיני" של דאע"ש

לפחות תשעה אנשי כוחות הביטחון המצרים נהרגו ועשרה נפצעו בפיגוע שאירע הבוקר (שני) באל-עריש שבצפון סיני. הפיגוע נגרם על ידי מחבל מתאבד, שנהג במשאית זבל עמוסה בחומרי נפץ ופוצץ עצמו כשנסע לעבר עמדת בידוק בכניסה למבנה של המשטרה המצרית באל-עריש. שני שוטרים שהיו בעמדת הבידוק לא נפגעו. כמו כן התקבלו דיווחים שלא אומתו עדיין על אנשי ביטחון שנתפסו ונחטפו על ידי היורה.

[mappress mapid="155"]

גורמי בטחון ורפואה במצרים מסרו כי לאחר הפיגוע ירו לוחמים במסכות שחורות רקטות אר-פי-ג'י על השוטרים במחסום. על פי דיווחים רשמיים, שלוש קומות בבניין המשטרה נפגעו כתוצאה מהפיצוץ, ועד כה חולצו תשע גופות מן ההריסות. החשש הוא כי מספר הנפגעים באירוע גדול יותר. כתב קול ישראל ערן זינגר דיווח על 13 הרוגים. עשרת הפצועים פונו לבית חולים מקומי. כמו כן דווח כי משאית הזבל שבאמצעותה בוצע הפיגוע נגנבה מספר ימים קודם לכן מעיריית אל-עריש.

עד כה אף ארגון לא נטל את האחריות למתקפה, אם כי מאפייני האירוע תואמים את דפוסי הפעולה של השלוחה המצרית של דאע"ש. ארגון דאע"ש ביצע עד כה שורה של פיכועים כנגד כוחות הביטחון המצרים בצפון סיני ובכל אזור במדינה, והצבא המצרי נאבק בו.

חמש שנים מדממות: 'מחוז סיני' של דאע"ש

'מחוז סיני' של דאע"ש, או בשמו הקודם 'אנצאר בית אל-מקדִס' (נאמני ירושלים), הוא ארגון טרור סלפי שהוקם לאחר הפלת משטרו של חוסני מובראק, בפברואר 2011, ומייסדיו הם בדואים מצפון סיני ופלסטינים. בגלגולו הקודם, לפני שחבר לדאע"ש, פעל 'אנצאר בית אל-מקדִס' בעיקר נגד ישראל והיה אחראי בין היתר לפיגוע בכביש 12. בדצמבר 2013 ניסה הארגון להתנקש בחייו של שר הפנים המצרי, מוחמד איברהים מוסטפא. מאז פועל הארגון בעיקר נגד כוחות הביטחון המצריים, אך גם נגד אזרחים נוצרים ותיירים. ב-24 באוקטובר 2014 הוציא הארגון פיגוע משולב בצפון סיני, בו נהרגו למעלה מ-30 אנשי כוחות הביטחון המצריים. בעקבות הפיגוע הכריז נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי על מצב חירום בסיני, ובאישור ממשלת ישראל הכניס כוחות צבאיים רבים לחצי האי במטרה לנטרל את הארגון. ב-10 בנובמבר 2014 פרסם הארגון שבועת אמונים לדאע"ש ושינה את שמו ל'מחוז סיני של דאע"ש'.

בבוקר ה-1 ביולי 2015, הוציא הארגון את התקפתו הגדולה ביותר, בעיר שייח' זוויד. בהתקפה זו הצליח הארגון להשתלט על מבנים אסטרטגיים ועל רכבים משוריינים בעיר למשך כיממה. בהתקפה נהרגו לפחות 64 אנשי כוחות הביטחון ואזרחים מצרים וכ-100 לוחמי הארגון. מאז ההתקפה, דיווחו המצרים כי הרגו 2,554 מפעילי הארגון ועצרו 2,369 נוספים. זאת בניגוד להערכות הרשמיות של ארה"ב לפיהן חברים בארגון רק 1,000 פעילים.

מרבית הפעילות של דאע"ש בסיני מתרחשת בחציו הצפוני של חצי האי, אלא שהפיגוע הרצחני ביותר של הארגון התרחש דווקא בשארם-א-שייך, המצוי בחציו הדרומי. ב-29 באוקטובר 2015, אז הופל מטוס נוסעים רוסי והרג את 224 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!