דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / גלנט: "חטיבת חאן יונס הוכרעה״; לוחם מג״ב נפצע קשה בטול כרם, פגיעות נ״ט ביראון ובשתולה

צה"ל מצא בבית החולים נאצר בחאן יונס נשקים ותרופות שיועדו לחטופים | טיל ששוגר מלבנון פגע בשער הכניסה לשתולה, וגרם לשני נפגעי חרדה שטופלו במקום | לוחם מג"ב נפגע במבצע בו חוסלו מבוקש בכיר מחבל נוסף בטול כרם

כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-135 למלחמה: 

כוחות צה"ל והשב"כ איתרו בבית החולים נאצר שבחאן יונס תרופות עם שמות חטופים, נשק ורכב שכנראה נגנב מניר עוז ב-7 באוקטובר, כך מסר דובר צה"ל. הם ביצעו מאות מעצרים, בהם של מחבלים שהיו לבושים במדי צוות רפואי.

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בפיקוד הדרום: "חמאס מחפש מחליף ליחיא סינוואר. חטיבת חאן יונס לא מתפקדת כגורם צבאי, חמאס נותר עם שוליים במחנות המרכז ועם חטיבת רפיח".

לוחם מג"ב נפצע באורח קשה במהלך מעצרו של המבוקש הבכיר אחמד עופי בטול כרם.

טיל נ"ט פגע במבנה תיירות בקיבוץ יראון שבגליל העליון, אין נפגעים בגוף.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

פיקוד המרכז של ארה"ב (CENTCOM): "תקפנו לראשונה כלי שיט חות'י תת-ימי בלתי מאויש בים האדום"

חמאס: "הגבלת הכניסה למסגד אלאקצא חושפת את כוונת האויב להסלים את תוקפנותו ברמדאן"

בחמאס הגיבו להחלטת ישראל להגביל את כניסתם של ערבים ישראלים למסגד אל אקצא במהלך חודש הרמדאן. בחמאס אמרו כי ההחלטה מהווה "פגיעה בחופש הפולחן", כל דווח בערוץ התקשורתי הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה אל מיאדין.

סוכנות הסחר הימי של בריטניה: קיבלנו דיווח על "תקרית" מדרום לעיר הנמל מוח'ה שבתימן

הסוכנות (UKMTO) מסרה בעמוד שלה ברשת X כי "הרשויות חוקרות" את התקרית, וכי היא מייעצת למי שנוהג בכלי שיט להיזהר ולהודיע על כל פעילות חשודה.

נתניהו במסר למתווכת במשא ומתן: ״אף אחד לא יכול ללחוץ על חמאס כמו קטאר״

בוועידת הנשיאים שנערכה הערב בירושלים, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לקטאר להפעיל לחץ על ארגון הטרור חמאס להגמיש את עמדותיו על מנת להגיע להסכמה על עסקת חטופים חדשה. "קטאר – לחצי על חמאס. אף אחד לא יכול ללחוץ על חמאס כמו שקטאר יכולה".

פלסטיני חשוד שהתקרב לכוח צה״ל בשכם נורה ונוטרל במקום

חשוד הגיע לכניסה לעיר שכם, יצא מהרכב, והחל להתקרב לעבר כוח צה"ל שפעל במקום. לאחר שלא נענה לקריאותיהם והמשיך להתקרב, הלוחמים נטרלו את החשוד. לפי דיווחים פלסטיניים, החשוד נהרג.

גנץ: ״המגבלות על עלייה להר הבית טרם סוכמו, והן יוטלו משיקולים ביטחוניים בלבד״

השר בני גנץ התייחס להחלטה להגביל עליית ערבים-ישראלים להר הבית במהלך הרמדאן: "ההחלטה העקרונית של מדינת ישראל לאורך השנים, וכך גם השנה, היא לאפשר חופש פולחן ברמדאן ולאפשר עלייה להר הבית. נוכח הרגישות הביטחונית, יוטלו מגבלות הנובעות משיקולים ביטחוניים בלבד. המגבלות האלו טרם סוכמו. גורמי הביטחון יגבשו את המלצותיהם בהתאם להערכת המצב ויביאו אותן לדרג המדיני בהמשך".

החל מה-1 במרץ: תושבי עוטף עזה ושדרות יוכלו לחזור לבתיהם, מענקי הסתגלות ישולמו למשפחות

משרד האוצר וראשי היישובים בעוטף עזה סיכמו על מתווה ראשון לחזרת התושבים לבתיהם. לפי המתווה, החזרה תתאפשר החל מ-1 במרץ, ומי שיבחר להישאר בבתי המלון יוכל לשהות בהם עד ל-7 ביולי. עוד סוכם גם על מענקי הסתגלות שיחולקו לתושבים: אדם יחיד יקבל 15,480 שקלים, זוג כ-30,960; זוג עם ילד 38,700 שקלים; זוג+2 כ-46,400; זוג+3 כ-54,000; זוג+4 כ-62,000.

נתניהו ובן גביר החליטו: עליית ערבים ישראלים להר הבית תוגבל במהלך הרמדאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליטו להגביל עליית ערבים ישראלים להר הבית במהלך חודש הרמדאן, ללא החלטה מה יהיה הגיל המינימלי הנדרש לנכנסים למתחם. בן גביר דרש לאפשר כניסה רק למי שמעל גיל 70. עוד דרש שהדבר יובא לאישור הקבינט, משום שרוב ההמלצות שלו נמצאות בניגוד לעמדת מערכת הביטחון ואפילו המשטרה.

צה"ל והשב"כ איתרו תרופות שיועדו לחטופים בבית החולים נאצר בחאן יונס

לוחמי עוצבת הקומנדו, שייטת 13, כוחות שב"כ וכוחות מיוחדים נוספים הפועלים תחת אוגדה 98 איתרו בבית החולים נאצר שבחאן יונס תרופות עם שמות חטופים, מצבורי נשק וכן רכב שכנראה נגנב מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר, כך מסר דובר צה"ל.

מאות מחבלים וחשודים בטרור שהסתתרו בבית החולים נעצרו, בהם משתתפים בטבח 7 באוקטובר וחשודים בהחזקת חטופים. רבים מהם לבשו מדי צוות רפואי.

 

מועצה אזורית גליל עליון: הירי ליראון גרם פגיעה למבנה, אין נפגעים בגוף

לפי המועצה, בין השעות 14:00-15:00 התרחש ירי רקטות בגזרת רכס רמים שכלל נפילות בשטח פתוח בין הקיבוצים יפתח ומנרה, ללא נפגעים בגוף; וכן ירי נ"ט לעבר יראון, שגרם לפגיעה במבנה אך ללא נפגעים בגוף שדווחו.

צבא ארה״ב: חמישה יירוטים מוצלחים בוצעו באזורים הנמצאים בשליטה חות׳ית

צבא ארה"ב עדכן כי יירט חמישה שיגורים מאזורים שבהם נמצאים אנשי המיליציה החות'ית, שלוחי איראן בתימן. כך לפי הודעת פיקוד המרכז של ארה"ב.

גלנט: ״חטיבת חאן יונס הוכרעה, חמאס נותר עם חטיבת רפיח ושוליים במחנות המרכז״

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום, שם הצהיר כי "חטיבת חאן יונס הוכרעה", וכי חמאס מחפש מחליף ליחיא סינוואר ומתקיים מכרז מי יהיה הגורם השולט ברצועה, מכיוון ש"תחנת עזה של חמאס לא עונה, אין עם מי לדבר כמנהיגות בשטח, והנהגת החוץ מחפשת הנהגת פנים". גלנט הוסיף: "חטיבת חאן יונס הוכרעה ולא מתפקדת כגורם צבאי בשום דרך, חמאס נותר עם שוליים במחנות המרכז ועם חטיבת רפיח ומה שעומד ביניהם לבין מיטוט מוחלט כמערכת צבאית זה החלטה של צה"ל, אין פה מי שיבוא לעזרתם – אין איראנים, אין סיוע בינלאומי ומה שבא ליד ביטוי פה זה נחישות, התמדה, והמערכת הצה"לית והלאומית".

חיזבאללה לקח אחריות על 8 שיגורי רקטות ונ״ט לישראל בשעות האחרונות

ארגון הטרור חיזבאללה עדכן כי במהלך 3 השעות האחרונות ירו מחבליו 8 פעמים לעבר שטח מדינת ישראל, בשיגורי רקטות ובירי נ״ט.

כוחות הביטחון סיימו להכין להריסה את בית המחבל שביצע את הפיגוע בצומת ראם

כוחות משטרה וצה"ל אטמו את ביתו של המחבל ממחנה הפליטים שועפאט לקראת הריסה, זאת לאחר שביצע ביום שישי האחרון פיגוע ירי בצומת ראם ובו נרצחו שני אזרחים. ממ"ז ירושלים הנחה לקדם מול הגורמים הרלוונטיים במהירות האפשרית את ההליך הנדרש שיאפשר בהמשך את הריסת בית המחבל.

טיל נ"ט פגע במבנה תיירות בקיבוץ יראון שבגליל העליון, אין נפגעים

נתניהו: ״הדברים של נשיא ברזיל מבישים וחמורים, ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה״

ראש הממשלה נתניהו: ״הדברים של נשיא ברזיל מבישים וחמורים. מדובר בזילות השואה ובניסיון לפגוע בעם היהודי ובזכותה של ישראל להגן עצמה. ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט והיא עושה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי. החלטתי עם שר החוץ ישראל כץ לזמן את שגריר ברזיל בישראל לשיחת נזיפה חמורה במיידי״.

נשיא ברזיל האשים את ישראל ב״רצח עם בעזה״, שר החוץ כ״ץ זימן את השגריר בארץ לשיחת נזיפה

נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, נשא הצהרה חריפה נגד ישראל, האשים אותה ברצח עם בעזה, והשווה את מעשיה להשמדת העם היהודי בידי היטלר והנאצים. בתגובה, שר החוץ ישראל כ״ץ גינה את הדברים והחליט לזמן את השגריר הברזילאי בישראל לשיחת בירור ונזיפה.

טיל נ״ט פגע בשער הכניסה לשתולה, צה״ל מגיב בארטילריה למקורות הירי

טיל נ״ט ששוגר מלבנון פגע לפני זמן קצר בשער הכניסה ליישוב שתולה הסמוך לגבול. שני נפגעי חרדה טופלו במקום. כוחות צה״ל השיבו באש ארטילרית למקורות הירי בדרום לבנון.

טול כרם: כוחות הביטחון עצרו מבוקש בכיר, לוחם מג״ב נפצע קשה

מסתערבי מג״ב איו"ש פעלו בהכוונה מודיעינית של שב״כ ובשיתוף עם כוחות צה"ל למעצרו של אחמד עופי, מבוקש בכיר בטול כרם שבחטיבת מנשה. עופי היה מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחות צה״ל ויישובים ישראלים, וכן חשוד כמעורב ברציחת תושבי טול כרם החשודים בשיתוף פעולה עם כוחות ביטחון ישראליים. לאחר חילופי אש עם הכוחות והפעלת נוהל "סיר לחץ" חוסל המבוקש והוחרם נשק שנמצא עליו.

במהלך הפעילות הלוחמים ירו ופגעו במחבלים חמושים שפתחו בירי וזרקו מטענים לעברם, מחבל נוסף חוסל. במהלך חילופי האש נפצע לוחם מג"ב באורח קשה מירי המחבלים על הכוח ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בהכוונת שב״כ נעצר מבוקש בכיר נוסף מארגון הטרור חמאס במהלך הלילה בפעילות בעיר רמאללה. בבלאטה שבשכם עצרו לוחמי צה״ל שני מבוקשים נוספים. בכפר א-רם שבחטיבת בנימין עצרו הכוחות מבוקש נוסף וברחבי חטיבת יהודה הכוחות תחקרו מספר חשודים. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 3,100 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

השר גנץ: "אם ברמדאן החטופים שלנו לא יהיו בבית - הלחימה תימשך ותתרחב גם לרפיח"

"אם ברמדאן החטופים שלנו לא יהיו בבית – הלחימה תימשך ותתרחב גם לרפיח", אמר השר בני גנץ נאם בכינוס השנתי של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. "נאפשר פינוי אזרחים תוך שיח עם האמריקאים והמצרים כדי להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים. לחמאס יש ברירה. הם יכולים להיכנע, וכך תושבי עזה יוכלו לציין את חג הרמדאן. פעולות חד-צדדיות הן לא הדרך ליציבות אזורית. עלינו לפעול בתהליכים ארוכי טווח ולקדם הסדרים מדיניים שישפרו את חיי כל התושבים באזור ויקדמו את השלום".

רקטה נפלה בשטח פתוח באזור קיבוץ יפתח בצפון

מצרים תגיש להאג תזכיר על פעולות ישראל בשטחים

קהיר תגיש תזכיר לבית הדין הבינלאומי בנוגע ל"פעולות הישראליות בשטחים הכבושים" ב-21 בפברואר, אמר בכיר מצרי אמר לערוץ "אל-קאהרה אל-אחבאריה". הבכיר הוסיף שקהיר משתתפת בחוות הדעת המייעצת "שביקשה העצרת הכללית מבית הדין לגבי פעילות ישראל בשטחים מאז 1967".

דיווחים בלבנון: צה"ל תקף בכפר עייתא א-שעב ליד הגבול

צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב יארון

מטוסי קרב תקפו במהלך הבוקר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון.

כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עלמא א-שעב ובמרחב א-דהירה.

כוחות הביטחון מכתרים בית בטול כרם כדי לתפוס מבוקש שמתבצר במקום

כוחות הביטחון מכתרים בית במחנה הפליטים טול כרם ומבצעים עליו "סיר לחץ" במטרה לתפוס מבוקש שמתבצר במקום.

סוכנות הידיעות AP: ארה"ב תטיל וטו על החלטת האו"ם שקוראת להפסקת אש מיידית

לפי הדיווח, ארה"ב מקווה להגיע להסכם הפסקת אש ושחרור בני ערובה בין ישראל לחמאס, וצופה פתרון רחב יותר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

כוחות צה"ל פועלים בטול כרם, חילופי אש במקום

דיווח פלסטיני: צה"ל עצר את מנהל בית החולים נאצר בחאן יונס

צה"ל עצר את עאטף אלחות, מנהל בית החולים נאצר בחאן יונס, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב".

רויטרס: המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הפסיקו את התקיפות בזכות הוראה ישירה של מפקדן

המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הפסיקו כמעט לחלוטין את התקיפות נגד כוחות צבא ארה"ב בעקבות ביקור בבגדאד של אסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה בסוף ינואר, שהעביר הוראה ישירה לעצור את התקיפות, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

מקורות שונים אמרו שקא'אני הזהיר את המיליציות מפני תקיפות אמריקאיות שעלולות לעלות בחיי בכירים במיליציות, השמדת תשתיות אסטרטגיות ואפילו תקיפה ישירה באיראן.

הביקור נערך 48 שעות לאחר שארה"ב הודיעה על מות שלושת החיילים בתקיפת כטב"ם בירדן, ויממה לאחר מכן הודיעו גדודי חיזבאללה בעיראק על עצירת התקיפות.

דיווח בלבנון: ישראל ביצעה שתי תקיפות בעיירה יארון בדרום המדינה

הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח כי ישראל ביצעה שתי תקיפות בעיירה יארון בדרום לבנון.

דיווח בארה"ב: ממשל ביידן פועל לסייע כלכלית לרשות הפלסטינית

ממשל ביידן מנסה לעקוף את החוק שמונע ממנו לתרום ישירות לרשות הפלסטינית, כך דיווח עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי.

גורמים רשמיים ברמאללה הזהירו כבר בסוף פברואר ש"הכסף ייגמר". בכירים אמריקאים אמרו שהסיוע לרשות נובע מסימונה בתור אופציה אפשרית ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה. האמריקאים חוששים כי ללא סיוע כלכלי, הרשות לא תהיה חזקה מספיק כדי לשמור על תפקידה, או לקחת על עצמה את השליטה בעזה.

המשטרה: "כל הצירים סמוך לקפלן בתל אביב נפתחו לתנועה"

נועה קירל על בן דודה אורי יעיש שנרצח בפיגוע בצומת ראם: "המציאות הטרגית הגיעה גם אליי ולמשפחתי"

שרון אלוני-קוניו ששוחררה משבי חמאס בעצרת להחזרת החטופים: "אל תשפטו את בעלי למוות"

המשטרה הכריזה על ההפגנה בקפלן בת"א כהפגנה בלתי חוקית

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!