דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

עוני, רעב, תת-תזונה: ל-1.4 מיליארד ילדים בעולם אין הגנה סוציאלית

ילדים רבים לא מקבלים את המשאבים והשירותים הבסיסיים שהם זקוקים להם כדי להיחלץ מהעוני, לפי נתונים שפרסמו ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) , 'הצילו את הילדים' ויוניצף | מנהלת מדיניות חברתית והגנה חברתית ביוניצף: "מיגור עוני הילדים הוא עניין של מדיניות"

ילדים מייצרים בגדים במתפרה בדאקה, בירת בנגלדש (צילום: Ziaul Haque Oisharjh/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
ילדים מייצרים בגדים במתפרה בדאקה, בירת בנגלדש (צילום: Ziaul Haque Oisharjh/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ל-1.4 מיליארד ילדים עד גיל 15 ברחבי העולם אין כל הגנה סוציאלית, מה שמותיר אותם פגיעים למחלות, תזונה לקויה ועוני, לפי נתונים שפרסמו בשבוע שעבר ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) , 'הצילו את הילדים' ויוניצף. ילדים רבים לא מקבלים את המשאבים והשירותים הבסיסיים שהם זקוקים להם כדי להיחלץ מעוני, ולכן נחשפים להשפעה ארוכת טווח של רעב, תת-תזונה ופוטנציאל בלתי ממומש.

מסד נתונים חדש שהשיק הארגון חדש שהושק השבוע אמור לסייע במאמצים לניטור ולצמצום פערים בכיסוי קצבאות הילדים בעולם. הפלטפורמה המקוונת "מעקב קצבאות ילדים עולמי" נותנת מבט כולל ומשווה בין מדינות ואזורים.

הנתונים מצביעים על עלייה עולמית מתונה בגישה לקצבאות ילדים לאורך 14 שנים, מ-20% ב-2009 ל-28.1% ב-2023. עם זאת, ההתקדמות לא הייתה שווה. במדינות עם הכנסה נמוכה, שיעורי הכיסוי נותרים נמוכים, בסביבות 9%, לעומת 84.6% במדינות עם הכנסה גבוהה.

הנתונים העדכניים ביותר מראים כי 829 מיליון ילדים ברחבי העולם חיים במשקי בית שההכנסה לאדם בהם נמוכה מ-3.65 דולר ליום, ומיגורו של עוני הילדים נעצר ברובו. 333 מיליון ילדים בעולם חיים בעוני קיצוני, נאבקים להתקיים עם פחות מ-2.15 דולר ליום, וכמעט מיליארד ילדים חיים בעוני רב-ממדי.

"מיגור עוני הילדים הוא עניין של מדיניות", אמרה נטליה וינדר רוסי, מנהלת מדיניות חברתית והגנה חברתית ביוניסף. "הרחבת ההגנה החברתית של ילדים קריטית למאבק בעוני, כולל מימוש של הטבות ילדים אוניברסליות".

דיוויד למברט טומוסיגייה, מוביל מדיניות והסברה גלובלית לעוני ילדים בארגון 'הצילו את הילדים': "באמצעות המעקב אחר קצבאות הילדים, אנחנו מדגישים את היקף העוני העולמי בקרב ילדים כדי לעורר רצון פוליטי והשקעה גדולים יותר במערכות הגנה סוציאלית לילדים".

על פי המוניטור, ישראל מוגדרת מדינה בעלת הכנסות גבוהות, ויש בה כיסוי סוציאלי מלא לילדים. בשטחים בשליטת הרשות הפלסטינית, כולל עזה, ל-12.1% מהילדים יש ביטוח סוציאלי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!