דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

משרד הרווחה: אזרחים ותיקים שפונו יוכלו לעבור מהמלונות לדיור מוגן במימון מלא 

עד כה עברו כ-600 אזרחים ותיקים שפונו מהדרום והצפון לדיור מוגן, ובמשרד מעריכים כי עוד כ-400 יבקשו לממש את ההטבה

אזרחים ותיקים ברמת גן. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: לירון אלמוג \ פלאש 90)
אזרחים ותיקים. "מתאימים יותר לצרכים" למצולמים אין קשר לכתבה (צילום ארכיון: לירון אלמוג / פלאש 90)
הדס יום טוב

אזרחים ותיקים שפונו מיישובי העוטף והצפון למלונות, יוכלו לעבור להתגורר בדיור מוגן ברחבי הארץ במימון מלא של משרד הרווחה. כך הודיע המשרד היום (שני). מדובר בבתי דיור מוגן שתחת פיקוח משרד הרווחה. המימון יגיע מתקציב המלחמה של המשרד, ויהיה גמיש, לפי מספר האזרחים הוותיקים שיהיו מעוניינים בכך. 

על פי ההודעה, הדיור המוגן יהיה בפיקוח צמוד של המשרד, והמפונים יקבלו מעטפת שירותים וטיפול שתותאם לצרכיהם ותכלול דיור מותאם, ליווי של עובדי רווחה בתחום הזקנה, פעילויות תרבות, סביבה מונגשת ובטוחה ועוד. 

ההודעה מגיעה בעקבות מפגש שקיים בשבוע שעבר שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, עם אזרחים ותיקים תושבי המועצה האזורית אשכול שפונו מיישובי העוטף לדיור מוגן שבפיקוח המשרד.

מאז פרוץ המלחמה פונו אלפי אזרחים ותיקים מאזורי העימות בדרום ובצפון אל המלונות, ורק כ-600 מהם עברו במהלך המלחמה לבתי הדיור המוגן ולבתי האבות. במשרד מעריכים כי ישנם לפחות עוד 400 אזרחים ותיקים שהמעבר לדיור מוגן יטיב עימם. 

"עלינו להבטיח כי המפונים יקבלו סל מענים מותאמים אשר יענו על צרכיהם הקהילתיים, הבריאותיים והסוציאליים", אמר השר מרגי. "הדבר חשוב אף יותר כאשר מדובר באוכלוסיות רגישות יותר כמו אזרחים ותיקים. על אף העבודה המצוינת שנעשית במלונות, השהות הממושכת מחוץ לבית מחייבת התאמת צרכים וטיפול ייעודי עבור האזרחים הוותיקים. המעבר שלהם לבתי הדיור המוגן יאפשר זאת וישמש עבורם כבית זמני עד שיחזרו לביתם". 

מנכ"ל משרד הרווחה, ינון אהרוני: "אנו מודים לרשתות בתי המלון על המאמצים הגדולים שהן עושיות על מנת לתת למפונים תחושה של בית ולספק להם את כל השירותים, אך אנו ערים לכך כי יש אזרחים ותיקים שמעדיפים שהייה בסביבה מותאמת יותר מבחינת השירותים הנחוצים להם, כגון בתי הדיור המוגן ובתי האבות. החל מהשבוע הבא יוכלו ותיקים שירצו בכך לעבור אל בתי הדיור המוגן ואל בתי האבות כפי שכבר עשו רבים אחרים לאחר 7 באוקטובר". 

סמנכ"ל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה, יריב מן: "אנו במינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה מאמינים כי בתי האבות ובתי הדיור המוגן מתאימים יותר לצרכים של האזרחים הוותיקים, ועל כן החלטנו לפתוח בפניהם את האפשרות לעבור לבתים אלה כחלופה למלונות, שלא מתאימים לכל אחד. אני מבקש להודות לארגון 'קדם' המייצג את הדיור המוגן ובתי האבות בישראל על שנרתם למאמץ". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!