דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הנהגת בת ה-80 שדרסה את רפאל אדנה בן ה-4 הודתה באשמה והורשעה

קרול פסלר, שהואשמה בהפקרת הילד לאחר שנדרס בנתניה במאי האחרון, הודתה לראשונה באישומים נגדה | התנהלות הפרקליטות בתיק עוררה מחאה והפגנות של יוצאי אתיופיה

מפגינים מוחים על התנהלות הפרקליטות בעניינו של רפאל אדנה בן ה-4, שנדרס והופקר בתאונת דרכים בנתניה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
מפגינים מוחים על התנהלות הפרקליטות בעניינו של רפאל אדנה בן ה-4, שנדרס והופקר בתאונת דרכים בנתניה (צילום ארכיון: תומר נויברג/פלאש90)
יהל פרג'

בית המשפט לתעבורה מרכז הרשיע היום (שני) על פי הודאתה את קרול פסלר (80) מנתניה בגין הפקרה, לאחר תאונת דרכים שבה נהרג הילד רפאל אדנה ז״ל.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד שגיא שגב מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) עולה כי בחודש מאי 2023 נהגה פסלר בשדרות בן גוריון בנתניה ופגעה באדנה ז"ל, אשר חצה את הכביש באותה עת, שלא במעבר חציה, יחד עם סבו. כתוצאה מהתאונה נפגע אדנה ז"ל באורח קשה ומותו נקבע לאחר מספר ימים בבית החולים.

הבוקר, לאחר שפסלר הודתה בכל עובדות כתב האישום, הרשיע אותה השופט פרי בעבירת הפקרה אחרי פגיעה. הודעה על הרשעתה של הנאשמת נמסרה למשפחתו של המנוח.

התנהלות המשטרה והפרקליטות בעקבות דריסתו והפקרתו של אדנה ז"ל עוררו מחאה חריפה בקרב יוצאי אתיופיה, בין היתר עקב טענות לעיכובים בהגשת כתב האישום, על השאלה האם האישום יהיה רק על דריסת הילד או רק על ההפקרה, בלבול לגבי זהות הנהגת הדורסת מכיוון שהרכב היה בבעלות בתה של פסלר, היעדר תיעוד במצלמות הרמזורים של רגע הדריסה וההפקרה ותקשורת לקויה של המשטרה עם משפחתו של אדנה. עקב כך ערכו פעילים הפגנות מול משרדי הפרקליטות ואף חסמו את התנועה בדרך בגין בתל אביב. בנובמבר האחרון הוגש כתב האישום נגד קרול פסלר, וכלל, כאמור, עבירה של הפקרה.

לפי דיווח ב-ynet, בני משפחתו של אדנה ופעילי מחאת 'צדק לרפאל' נכחו באולם ביתה המשפט וקראו לעבר פסלר "רוצחת".

עו״ד רוני אלוני סדובניק המייצגת את משפחת אדנה אמרה לאחר הדיון שלמרות שפסלר הודתה באישומים נגדה, היא ביקשה במהלכו לבטל חלק מסעיפי האישום: "בכל שנותיי כעורכת דין לא נתקלתי בהתנהלות מוזרה כל כך איך הנאשמת יכולה להודות באשמה ולכפור בסעיפי האישום? אין חיה כזאת בתחום הפלילים והסחבת בתיק נועדה לרקוד על שתי חתונות: גם לא להודות וגם להמנע ממצ שבו יתבררו העובדות האמיתיות, שהרי אם תתבררנה המדינה תרעד״.

רותם טוני, דוברת המחאה 'צדק לרפאל": "המפקירה והדורסת הפיקטיבית לכאורה מודה באשמה אך כופרת בסעיפי האישום. פרובוקציה וייצור כלאיים תקדימי ומסוכן לכל אזרח.
פרובוקציה דוחה, והם יודעים למה. הם מבינים שאם יתנהל משפט, האמת תתגלה, ולכן המשיכו עם הקרקס שלהם.

"בדיחה כזו על חשבוננו, על הגב שלנו כקהילה ועל זכרו של בננו רפאל. החונטות השתמשו לאורך כל הדרך במשטרה ובפרקליטות, וכשחדל האינטרס להביא אותם אל היעד, הפנו גם להם גב ועשו יד אחת עם בית המשפט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!