דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

50 תלמידי י"ב מבית הספר "שער הנגב" ילמדו במסגרת פנימייתית חדשה

הפנימייה, פועלת בכפר סילבר | בית הספר איבד ב-7 באוקטובר תלמיד, תומר אליעז ערבה ז"ל, ואת המורות טובה גורן ז"ל ומירה שטנהל ז"ל, זאת בנוסף לבוגרי בית הספר הרבים שנרצחו | דפנה אלייקים ואגם גולדשטיין הן תלמידות בית הספר שנחטפו ושבו

שר החינוך יואב קיש בחנוכת הפנימייה לתלמידי שער הנגב בכפר סילבר (צילום: משרד החינוך)
שר החינוך יואב קיש בחנוכת הפנימייה. "מסמלת את העוצמה שלנו כעם וכקהילה" (צילום: משרד החינוך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מסגרת פנימייתית חדשה נחנכה היום (שלישי) בכפר הנוער סילבר, בה ילמדו 50 תלמידי י"ב מבית הספר "שער הנגב" במועצה אזורית שער הנגב. שר החינוך יואב קיש נכח בטקס חנוכת הפנימייה.

הקמת המסגרת הפנימייתית עונה על הצורך של 50 תלמידי שכבה י"ב שאינם יכולים לחזור לבתיהם, להמשיך וללמוד עם חבריהם לשכבה במסגרת הלימודים החלופית במכללת ספיר, בה החלו ללמוד בתקופה האחרונה עם צוותי החינוך שלהם. בנוסף, המענה הפנימייתי עונה על צרכים רגשיים וחברתיים של התלמידים.

"דור התקומה של שער הנגב"

ב-7 באוקטובר איבד בית הספר תלמיד, תומר אליעז ערבה ז"ל, ואת המורות טובה גורן ז"ל ומירה שטנהל ז"ל, זנוסף על בוגרי בית הספר הרבים שנרצחו. דפנה אלייקים ואגם גולדשטיין הן תלמידות בית הספר שנחטפו ושבו. מלבד כל אלה, עשרות מורים ותלמידי בית הספר הצטרפו למעגל השכול.

שר החינוך, יואב קיש אמר בטקס החנוכה: "פתיחת הפנימייה היא רגע מרגש לא רק עבור התלמידים והתלמידות, אלא עבור כולנו, כיוון שהיא מסמלת את העוצמה שלנו כעם וכקהילה, ונותנת ביטוי מוחשי ליכולת לקחת את גורלנו בידינו, לקום על הרגליים ולהתאחד מחדש".

יוסי קרן, ממלא מקום ראש המועצה האזורית שער הנגב, החמיא לתלמידים ואמר: "הנוער שלנו הם דור התקומה של שער הנגב. הם יבנו את הקהילות מחדש ויהפכו את שער הנגב להיות שוב המקום הכי טוב בעולם. העובדה שהם בחרו והתעקשו לסיים את הלימודים יחד, למרות האובדן הגדול, ולמרות שהם מפונים ומפוזרים בכל הארץ, מלמדת יותר מכל על החוסן הקהילתי שלנו ועל הבגרות המרשימה שמפגין הנוער הנהדר שלנו. אני מודה למשרד החינוך על התמיכה, ל'אדם ואדמה' על השותפות, להורי התלמידים על האמון, ולכל התלמידות והתלמידים. אתם הגאווה שלנו".

כפר סילבר (צילום: מיכאל יעקובסון)
כפר סילבר (צילום: מיכאל יעקובסון)

מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, אילנה נולמן: "אנו גאים בתלמידים, שידעו לומר לנו בדיוק מה הם צריכים – לסיים יחד את השנה האחרונה שלהם בבית הספר, שנה שהתנפצה לרסיסים ב-7 באוקטובר. הפנימייה בכפר סילבר תהווה עבורם בית זמני, עוטף ואוהב, של יחד מעצים ומשמעותי בחזרה אל עצמם, אל חוסנם ולקראת סיום פרק כל-כך חשוב במסע שלהם אל הבגרות".

מנכ"ל כפר הנוער סילבר, עמוס גופר: "אנו רואים חשיבות עליונה וזכות גדולה לארח את התלמידים מעוטף עזה. כל קהילת כפר סילבר נרגשת ומקבלת אתכם בזרועות פתוחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!