דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

בת משפחה של ירדן ביבס: "אנחנו בטלטלה מהסרטון. הילדים שלנו מרגישים את המועקה והלחץ"

הדברים נאמרו בכנס שעסק בנושא הגיל הרך בישראל בימי מלחמה | דודתה של אביגיל עידן בת ה-4, שנחטפה לעזה ושבה לישראל, והוריה רועי וסמדר נרצחו: "היא ואחיה חזרו למסגרות לפני חודש. הצוות החינוכי הכין את המשפחות ואת בית הספר להתייחס אליהם כילדים רגילים"

כנס הגיל הרך בזמן מלחמה באוניברסיטת תל אביב (צילום: העמותה למען הגיל הרך)
משתתפי הפאנל בכנס. "כל המדינה מחפשת אותם" (צילום: העמותה למען הגיל הרך)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בכנס בנושא הגיל הרך בישראל בימי מלחמה שנערך היום (שלישי) באוניברסיטת תל אביב, ועסק בהשלכות המלחמה על פעוטות והוריהם, השתתפה בין היתר נציגה של בני משפחת ביבס החטופים בעזה – ההורים שירי וירדן, וילדיהם אריאל וכפיר.

נציגת המשפחה, אוריה יחבס, אמרה בפאנל בכנס: "אנחנו בטלטלה לנוכח הסרטון של אתמול. החיים שלנו נעצרו ב-7 באוקטובר. הילדים של עפרי, קרובת המשפחה השנייה שהייתה צריכה להיות בפאנל היום, חווים את זה. נגב הקטן מרגיש את המועקה והלחץ. טוהר בת הארבע, שהייתה החברה הכי טובה של אריאל, ממש מבינה ושואלת מה קורה. היא פנתה לסבתא שלה ואמרה לה שאולי כפיר ואריאל לא יחזרו, אבל יש לה אותם. עפרי, אמא שלה, כל הזמן אומרת להם שכל המדינה מחפשת אותם.

"יש הרבה חשיבה על החשיפה, אם זה טוב או לא טוב, אבל בסוף זה לא בשליטתנו, כי סרטון החטיפה היחיד זה הסרטון שלהם. אנחנו צריכים להדגיש את החשיפה בשביל שהם יחזרו. כל החטופים חייבים לחזור".

אלה מור, דודתה של אביגיל עידן בת ה-4 שנחטפה לעזה, שהוריה רועי וסמדר נרצחו ב-7 באוקטובר, אמרה: "כואב לי הלב לשבת ליד בת הדודה של ירדן, כשמשפחת ביבס עוד לא חזרה. אתם בליבי וזו הסיבה שאני עדיין במטה החטופים. חשוב להגיד שהאחים של אביגיל, בני ה-9 וה-6, שראו את ההורים שלהם נרצחים, יודעים את זה ומדברים על זה ומראים את הגעגוע שלהם בכל מיני דרכים. ברור לי שלירון גיסתי, שאימצה אותם, והמערך החינוכי שאימץ אותם, קיבלו משאבים מהמדינה, אבל אנחנו, המעגל הרחוק, לא זכאים לכלום. הילדים חזרו למסגרות לפני חודש. הצוות החינוכי הכין את המשפחות ואת בית הספר להתייחס אליהם כילדים רגילים, לא לשאול אותם.

"כל תקופת השבי משפחת מור לא התראיינה, ופחדנו שיעשו את הקשר לסמדר, אמא של אביגיל, שהיתה עובדת שב"כ. כשעמדנו במנחת פחדנו מכך שהתקשורת תתקוף אותה לא במכוון ותשאל מלא שאלות. רצינו לתת לילדה את הפרטיות שלה. אני מתראיינת בעדינות על הכול ואני מסיטה בעדינות את הנושא. אם היא תרצה לדבר היא תשתף בעתיד".

רופאת הילדים הבכירה מבית החולים שניידר, ד"ר נועה זיו, אמרה: "כשאנחנו ניצבים בפני אתגר אנחנו פונים לספרות, והפעם היה קשה, כי אין ספרות. מה שכן עשינו זה מתחם מבודד ומאובטח עם צוות נשי בלבד, כי חשבנו שכך יהיה פחות מאיים, בליווי פסיכולוגי שלנו. החדרים היו מעוצבים כמו בבית. חשבנו על כל פרט ופרט. היה לנו חשוב להחזיר לילד את יכולת הבחירה. לא רוצה לעשות בדיקת דם עכשיו? בסדר אפשר אחר כך. אני לא בטוחה שאני יודעת לסכם את מה שלמדנו, אבל אני בטוחה שלמדנו הרבה".

הכנס אורגן על ידי העמותה למען הגיל הרך בסימן החזרת החטופים, בדגש על משפחת ביבס. כל דוברי הכנס קראו לממשלת ישראל לעשות כל שביכולתם להחזיר את משפחת ביבס ואת כלל החטופים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!