דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
33.3°תל אביב
  • 32.1°ירושלים
  • 33.3°תל אביב
  • 29.6°חיפה
  • 32.0°אשדוד
  • 36.6°באר שבע
  • 42.0°אילת
  • 38.1°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 34.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מטה משפחות החטופים: לא ניתן לאשר שהתרופות הגיעו ליעדן

גנץ: "סימנים ראשוניים לאפשרות להתקדם בהחזרת החטופים; יש לסייע לפלסטינים לבנות שלטון אחר בעזה" | שני בתים ובית אריזה במטולה נפגעו מירי נ"ט | הותר לפרסום: המחבלים מהפיגוע ברעננה התכוונו לפגוע בדובר צה"ל בערבית

  • יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
    יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
  • הבניין שהותקף בדמשק (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
    הבניין שהותקף בדמשק (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • תיעוד מתקיפת צה"ל בלבנון 21.2.2024 (צילום מתוך סרטון: דובר צה"ל)
    תיעוד מתקיפת צה"ל בלבנון 21.2.2024 (צילום מתוך סרטון: דובר צה"ל)
  • סמ"ר אברהם אובגן ז"ל (צילום: אתר צה"ל)
    סמ"ר אברהם אובגן ז"ל (צילום: אתר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-138 למלחמה: מטה משפחות החטופים הודיע בתגובה להודעת צרפת, שלפיה חלק מהחטופים קיבלו את התרופות שהועברו להם: "אנחנו ממתינים להוכחה ברורה לכך שהתרופות אכן הגיעו לחטופים. עד שלא נקבל הוכחה, לא ניתן לאשר שאכן הגיעו ליעדם."

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ אמר הערב בהצהרה בקריה כי ישנם "ניסיונות בימים אלו לקדם מתווה חדש, וסימנים ראשוניים שמעידים על אפשרות להתקדם". עוד הזהיר כי אם לא יהיה מתווה להחזרת החטופים, צה"ל יפעל גם בזמן הרמדאן.

הותר לפרסום שהמחבלים מהפיגוע ברעננה לפני כחודש התכוונו לפגוע בדובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי.

צה"ל הודיע הבוקר (רביעי) שסמ"ר אברהם אובגן, בן 21 מנתניה, לוחם בגדוד 932 בחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. עוד פורסם ש-3 לוחמים נפצעו קשה בקרבות בצפון הרצועה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הגרדיאן: בריטניה שוקלת לאסור ייצוא נשק לישראל אם זו תתמרן ברפיח

חיזבאללה קיבל אחריות ל-13 תקריות ירי לגבול מהבוקר

תקיפות צה"ל בלבנון: הושמדו מטרות טרור באל-חיאם, בכפר זבקין, ברמיה ובעיתרון

מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, כך נמסר מדובר צה"ל. בין המטרות שהותקפו: עמדת תצפית במרחב אל-חיאם, עמדה צבאית במרחב הכפר זבקין, ממנה בוצעו שיגורים לעבר מרחב שלומי מוקדם יותר היום, ומספר תשתיות טרור. כמו כן, במהלך היום, מסוק קרב תקף עמדת תצפית במרחב רמיה, בה שהו מחבלים, וכן בוצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב עיתרון.

מטה משפחות החטופים: לא ניתן לאשר שהתרופות הגיעו ליעדן

מטה משפחות החטופים הודיע בתגובה להודעת צרפת, שלפיה חלק מהחטופים קיבלו את התרופות שהועברו להם: "אנחנו ממתינים להוכחה ברורה לכך שהתרופות אכן הגיעו לחטופים. עד שלא נקבל הוכחה, לא ניתן לאשר שאכן הגיעו ליעדם."

גנץ: "ישראל תאפשר לכמה שיותר מאמינים לעלות להר הבית, נפעל רק מול מי שיסכן את הביטחון"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס הערב להגבלות על כניסת מוסלמים להר הבית בחודש הרמדאן: "אני מבקש להגיד לאזרחי ישראל הערבים משהו שאמור להיות מובן מאליו: אתם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, אזרחים שווי זכויות.

"מדינת ישראל מכבדת את חופש הפולחן, ותפעל בכדי לאפשר לכמה שיותר מאמינים לעלות להר הבית בביטחון ובבטחה במהלך חודש הרמדאן. גם נוכח המצב הביטחוני, נשמור על חופש הדת וקדושת החג. נפעל רק מול מי שיסכן את הביטחון, ולא מול מי שמגיע להתפלל. כל חברי קבינט המלחמה מאוחדים תחת העקרונות האלו, ואלו יהיו גם ההנחיות שיועברו לכוחות בשטח."

גנץ: "המשימה שלנו היא 100% שליטה ביטחונית ואפס שליטה אזרחית; יש לסייע לפלסטינים לבנות שלטון אחר בעזה"

"הסדרים מדיניים צריכים להתקיים באופן ישיר, אחרת הם לא יהיו ברי קיימא", אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בהצהרתו בקריה על החלטה שהעבירו בכנסת נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. "בכל מצב עתידי, ישראל תשמר את עליונותה ויכולת הפעולה הביטחונית בכל רצועת עזה. המשימה שלנו היא – 100% שליטה ביטחונית ו-0 שליטה אזרחית. הרבה גורמים יכולים לפעול בשטח – רק לא חמאס. לא נאפשר לרוצחים לחזור לשליטה במקומות שבהם צה"ל פעל".

גנץ אמר שבמקביל לניצחון הצבאי, יש לפעול לשלום ושגשוג אזורי: "לצד הניצחון הצבאי, עלינו לחתור גם לניצחון מדיני שמשמעותו: הסכמי נורמליזציה ושלום עם סעודיה ומדינות נוספות באופן שיסייע גם להסרת שלטון חמאס. אנו פועלים כדי לחזק את הציר המתון מול איראן, ולהקים מנהלת אזורית שתסייע לפלסטינים לבנות שלטון אחר בעזה, שתדאג שההשקעות יופנו גם לשינוי ספרי הלימוד כפי שעשו ידידינו באיחוד האמירויות".

על העברת סיוע לתושבי עזה אמר: "אנו בוחנים מספר מתווים בכדי שהסיוע לעזה יועבר באמצעות מנהלת בינלאומית של מדינות ערביות מתונות בתמיכת ארה"ב. אנחנו מקדמים בימים אלו פיילוטים של העברת הסיוע דרך גורמים, ארגונים ומדינות, באופן שיבטיח שחמאס לא ישתלט עליו. מטרתנו ומטרת המדינות התורמות זהה – סיוע לתושבים ולא למחבלים".

צרפת מאשרת את הודעת קטאר: "יש בידינו מידע שחלק מהחטופים קיבלו את התרופות"

תוך זמן קצר: חוסל מחבל ששיגר מרגמות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל

דובר צה"ל דיווח כי מוקדם יותר היום (רביעי) זוהו מספר שיגורי מרגמה משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, השיגורים נפלו בשטח פתוח ולא היו נפגעים באירוע.

חמ"ל האש של אוגדת עזה זיהה לאחר דקות בודדות את נקודת השיגור, במרחב ג׳באליה שבצפון הרצועה. כלי טיס חיסל את המחבל והשמיד את המשגר ממנו בוצעו השיגורים.

גנץ: "סימנים ראשוניים שמעידים על אפשרות להתקדם בהחזרת החטופים"

יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ אמר הערב בהצהרה בקריה כי ישנם "ניסיונות בימים אלו לקדם מתווה חדש, וסימנים ראשוניים שמעידים על אפשרות להתקדם". עוד הזהיר כי אם לא יהיה מתווה להחזרת החטופים, צה"ל יפעל גם בזמן הרמדאן.

״אנחנו לא נפסיק לחפש את הדרך, ולא נפספס שום הזדמנות להחזיר את הבנות והבנים הביתה", אמר.

עוד אמר גנץ כי בכוונתם להיכנס לרפיח לאחר פינוי האוכלוסייה מהאזור. "החשיבות של טיהור רפיח, היא ביכולת לפגוע בכוחות חמאס הפועלים בה ובצורך לפרז את רצועת עזה. אני חוזר ואומר, אם לא יהיה מתווה חטופים, נפעל גם בזמן הרמדאן".

אזעקה בגליל המערבי: שתולה

אירוע התראה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל בגליל העליון הסתיים

תושבים במרכז אזורי מבואות חרמון, מלכיה, דישון, רמות נפתלי ויפתח נקראו להיכנס למרחבים מוגנים. לאחר מספר דקות הודיע דובר צה"ל כי האירוע הסתיים.

המשטרה: המחבלים מהפיגוע ברעננה לפני כחודש התכוונו לרצוח את דובר צה"ל בערבית

הותר לפרסום: בפיגוע ברעננה לפני כחודש, בו נרצחה עדנה בלושטיין בת ה-79, המחבלים התכוונו לרצוח את דובר צה"ל בערבית תא"ל אביחי אדרעי. בחקירתו סיפר אחד המחבלים כי ראה את אדרעי במסעדה ברעננה ואף עקב אחריו.

טיל נ"ט נוסף פגע בשני בתים במטולה

לפיד ונתניהו יפגשו לעדכון ביטחוני בשעה 16:00

‏קבלת אחריות שמינית של חיזבאללה להיום לירי לעבר מטולה

פגיעה ישירה של טיל נ"ט בבית אריזה במטולה, אין נפגעים

הטיל פגע בבית האריזה "פרי מטולה" ונזק רב נגרם למקום.

הרצוג: "מתחיל להתפתח שיח מאוד לא מכבד ולא נכון סביב החטופים ומשפחותיהם"

נשיא המדינה יצחק הרצוג, אמר בביקור בבית הספר הריאלי בחיפה שאיבד 12 מבוגריו מתחילת המלחמה: ״מתחילה איזה רוח רעה, מתחיל להתפתח שיח מאוד לא מכבד ולא נכון סביב החטופים ומשפחותיהם. אין מצווה גדולה יותר ביהדות מאשר פדיון שבויים,שאת זה אמר הרמב״ם.

"אפשר להתווכח על הדרך להגיע אל היעד מפה או משם. אבל, אני קורא לכל הציבור וקורא במיוחד לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים. להבין שהם עוברים גיהנום לא מהעולם הזה, עוברים גיהנום יום יום שעה שעה. הם חיים באי וודאות ובסבל נפשי ופיזי נורא.

"צריך להבין לעיתים שיש דברים שלא צריך להגיד אותם בפומבי. דברים שאומרים, יכולים לפצוע את האחים והאחיות שלנו סתם, על דבר שמה בכך, ולגרום לכאב נורא שהוא לא מוצדק, כי אנחנו כולנו מחוייבים להשבת החטופים. אני חוזר ואומר, אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים.״

צה״ל תקף מפקדות חיזבאללה בדרום לבנון

לפני זמן קצר מטוסי קרב של צה"ל תקפו שלוש מפקדות מבצעיות של חיזבאללה בדרום לבנון. בנוסף, בוצע ירי ארטילרי למרחבים עלמא א-שעב וא-דהירה.

סוריה: דיווחים על פיצוצים בדמשק, בפעם השנייה היום

ערוץ אל-מיאדין מדווח על פיצוץ נוסף שנשמע בסביבת דמשק. רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה כי מתבצע ירי של מערכות נ"מ בניסיון להתמודד עם התקיפה החדשה.

חיזבאללה לקח אחריות על ירי לישראל בפעם השלישית מהבוקר

משרד הבריאות של חמאס בעזה: 29,313 בני אדם נהרגו מתחילת הלחימה בעזה ו-69,333 נפצעו

לבנון: הרוג ו-4 פצועים קשה בתקיפות של חייל האוויר בדרום המדינה

סקיי ניוז בערבית: המטרה בסוריה הייתה "אישיות איראנית"

השר גנץ יקיים הערב הצהרה לתקשורת

מתחילת המלחמה נעצרו כ-3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יו"ש

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,200 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, מעל ל-1,350 מהם משויכים לחמאס.

עיתון א-שרק הסעודי: משלחת ישראלית צפויה להגיע לקהיר לשיחות על עסקה לשחרור חטופים

העיתון הסעודי "א-שרק" דיווח מפי מקורות דיפלומטיים על כך שמשלחת ישראלית צפויה להגיע לקהיר בשעות הקרובות.

לפי הדיווח, "יש התקדמות בדיונים של מצרים עם חמאס בנוגע לעסקה. חמאס ריכך את עמדותיו ומצרים פועלת כדי להגיע לגמישות דומה גם עם המשלחת הישראלית".

דיווח בסוריה על תקיפה ישראלית בדמשק

דיווחים ראשוניים בכלי תקשורת בסוריה על תקיפה ישראלית באזור דמשק. זו תקיפה רביעית המיוחסת לישראל מתחילת החודש רק באזור דמשק.

דיווח פלסטיני: לפחות 6 הרוגים בתקיפת רכב בדיר אל-בלח

שישה צעירים ממחנה הפליטים שועפאט נעצרו לאחר שהשליכו אבנים ובקבוקי תבערה, כתב אישום יוגש נגדם

משרד הבריאות הפלסטיני: הרוג מאש צה"ל בג'נין

הותר לפרסום: לוחם הנח"ל סמ"ר אברהם אובגן נפל בקרב בעזה

3 לוחמים נפצעו קשה בקרבות בצפון רצועת עזה

צה"ל הודיע ש-3 לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. לוחם בגדוד 932 בחטיבת הנח״ל, ולוחם מילואים בגדוד איסוף 636 באוגדת יהודה ושומרון נפצעו באורח קשה באותו הקרב. נוסף לכך, לוחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרב.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

סמ"ר אברהם אובגן, בן 21 מנתניה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

צה"ל הודיע שסמ"ר אברהם אובגן, בן 21 מנתניה, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. אובגן היה לוחם בגדוד 932 בחטיבת הנח"ל.

נשיא קולומביה מגבה את מקבילו הברזילאי: ״לולה דיבר אמת, אלפי ילדים ונשים בעזה נרצחים בפחדנות״

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו אמר כי הוא מביע סולידריות עם מקבילו הברזילאי, לולה דה סילבה, שגינה את ״רצח העם״ בעזה והשווה אותו לזה שביצעו הנאצים. ״לולה דיבר אמת. בעזה מתבצע רצח עם ונרצחים שם אלפי נשים, ילדים וזקנים בפחדנות״.

תימן: חיל האוויר האמריקאי תקף 2 מטרות חות׳יות באזור חודידה

דיווח בלבנון: חיל האוויר תקף באמצעות כלי טיס בלתי מאוייש באזור מרוחין

הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח על תקיפת כטב"ם באזור הכפר מרוחין שבדרום לבנון. בנוסף, הערוץ דיווח כי ירי מקלעים בוצע לעבר הכפר חולא שבדרום המדינה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!