דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב 2024

הממשלה החליטה על הקיצוץ בתקציבי החברה הערבית ללא התייעצות עם אגף התקציבים

בדיון ועדת הכספים על הקיצוץ בתקציבי החברה הערבית עלה כי תכנית החומש (550) היא בעלת הניצול הגבוה ביותר של תקציבים | בדיון לא השתתפו חברי קואליציה, למעט יו"ר הוועדה וסגנו | נציג אגף תקציבים: "האגף לא נדרש להביע דעתו, להמליץ על גודל הקיצוץ או מהיכן לקצץ"

חברי ההכנסת אחמד טיבי ועאידה תומא-סלימאן (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
חברי ההכנסת אחמד טיבי ועאידה תומא-סלימאן (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
יניב שרון

בדיון ועדת הכספים שהתקיים אתמול (שלישי) על קיצוצים בתקציבי החברה הערבית, עלה כי אגף התקציבים במשרד האוצר כלל לא נדרש להמליץ על גובה הקיצוץ או מהיכן לקצץ. עם זאת, עלה כי הקיצוץ התוספתי אמור לעמוד על כחצי מיליארד שקלים. בדיון לא נכחו חברי כנסת מהקואליציה למעט יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וסגנו ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), שניהלו את הדיון. בדיון עלה כי הקיצוץ בתקציבים עתיד לעמוד על 15%, שצפויים לעמוד על כחצי מיליארד שקלים בשנת 2024.

נציגי המשרד לשיווין חברתי הציגו כי ישנו מימוש גבוה מאוד בתקציבים אלה, שנועדו לצמצום פערים וכי התוצאות נראות בכל תחומי החיים.  מאיר בינג, המנכ"ל היוצא של המשרד לשיוויון חברתי, שהוא גם המנכ"ל היחיד שהשתתף בדיון, הציג את הישגי תכנית החומש תקדם (החלטה 550) והביע את התנגדותו לקיצוץ, אליו הצטרפה המנכ"לית הנכנסת מירב שטרן. לפי בינג, תכנית תקאדם (החלטת ממשלה 550) היא החלטת הממשלה עם אחוז הביצוע הגבוה ביותר, העומד על 87%. לדבריו הצטרף ליאור כלפה ראש האגף לפיתוח כלכלי חברתי בחברה הבדואית בנגב, שציין את ההתקדמות הרבה והפיתוח בישובי הבדואים בנגב.

לשאלתה של ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל), ענתה מירב שטרן כי לא נקבע מועד לכינוסה של הועדה המתמדת במשרד. הועדה אמורה לאשר את תכניות הפעולה לשנה הנוכחית.

"אני לא מכיר החלטות שמבוצעות במאה אחוז", אמר ידידיה גרינוולד מאגף התקציבים במשרד האוצר, "דווקא במיעוטים קצב המימוש גבוה". גרינוולד הוסיף כי התוכניות יותאמו למסגרת התקציב החדשה, וציין כי על-פי סעיף 153 בחוק התייעלות הכלכלית קיצוץ הנוגע לנושאים בעדיפות לאומית, טעון אישור של ועדת הכספים.

לשאלות חברי הכנסת תומא-סלימאן ואחמד טיבי על הסיבות לגובה הקיצוץ של 15%, ענה גרינוולד כי האגף לא נדרש להביע דעתו או להמליץ על גודל הקיצוץ או מהיכן לקצץ. לדבריו, הקיצוץ נדרש מתוך המצב הכלכלי והמצב הביטחוני של מדינה.

חיאם קעדאן, סמנכ"ל החברה הערבית במרכז השלטון המקומי, ציין גם הוא את התנגדותו לקיצוץ, בשל פגיעתו בחוסנן של הרשויות. לדבריו הגיב נציג משרד הפנים, איתן כהן, ואמר כי מענקי האיזון הם תוספת לתקציב השוטף של הרשות המקומית.

רואי כחלון, ראש המטה למאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית במשרד ראש הממשלה, אמר כי לא יהיה קיצוץ בתקני המשטרה בזכות התערבותו של ראש הממשלה.

בסיכום הישיבה, חה"כ ינון אזולאי, סגן יו"ר הועדה, קרא לנציגי הממשלה לפנות לשרים הממונים עליהם על מנת להקטין את הקיצוץ. חברי האופוזיציה מצדם הודיעו על נכונותם לעכב את אישור התקציב עד שהקיצוץ בתכניות החומש לחברה הערבית יוקטן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!