דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב 2024

מנהלת אגף החינוך לגיל הרך במשרד החינוך נגד הקיצוץ בתחום: "צריך להשקיע, לא לקצץ"

מנהלת אגף החינוך לגיל הרך במשרד החינוך, אורנה פז, ביקרה את ההחלטה לקצץ 200 מיליון שקלים בתקציב האגף, שיפגע בהדרכות למטפלות-מחנכות | יו"ר הוועדה לזכויות הילד, אלי דלל: "מבחינת האוצר השקעה בגיל הרך חשובה אך לא דחופה"

מנהלת אגף החינוך לגיל הרך במשרד החינוך אורנה פז (צילום: יוחנן הראל)
מנהלת אגף החינוך לגיל הרך במשרד החינוך אורנה פז. "קיבלתי את הבשורה על הקיצוץ בלב כבד" (צילום: יוחנן הראל)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

"קיבלתי את הבשורה על הקיצוץ בלב כבד", אמרה אורנה פז, מנהלת אגף החינוך לגיל הרך במשרד החינוך, בכנס של העמותה לגיל הרך שנערך אתמול (שלישי) באוניברסיטת תל אביב. הכנס עסק באתגרים הנוכחיים של חינוך הגיל הרך לנוכח המלחמה. "צריך להשקיע בגיל הרך, לא לקצץ", אמרה פז. 

פז מתייחסת לקיצוץ על סך 200 מיליון שקלים בתקציב החינוך לגיל הרך, המיועד להגדלת שעות ההדרכה למטפלות מארבע לעשר שעות. תקציב זה הוא תוספתי וניתן בשנת 2023, אך כרגע לא ברור אם יינתן בשנת 2024. 

בכנס הסבירה פז על פעולות משרד החינוך לטובת הגיל הרך בזמן המלחמה, בהן מנתה את גיבוש המענה למעונות ללא מרחב מוגן תקני; הקצאת תקן נוסף למנהלות המחלקות השונות לגיל הרך ברשויות מפונות; הקמת מסגרות החינוך "יחד" לגיל הרך במלונות, וליווי ותמיכה למנהלות לגיל הרך בכלל הרשויות. בנוסף, ציינה, נכתבו תכני הדרכה לפעוטות ולצוות החינוכי. "ניתן לנו תקציב ומימשנו אותו", כך פז. 

אלי דלל, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, החבר בוועדת הכספים בכנסת, התייחס גם הוא לקיצוץ: "לצערי, אני לא איש של בשורה. המלחמה הזאת תעלה לנו לפחות 250 מיליארד, וצריך לקצץ מאיפשהו. זה ברור לי שהשקעה בגיל הרך היא השקעה בצמיחה, אך לצערי זו לא תפיסה שנמצאת במשרד האוצר, שמבחינתם זו השקעה חשובה אך לא דחופה. בעיניי, האוצר לא ביצע עבודה מספקת בלהבין איפה אפשר לקצץ, כמו לדוגמא במיסוי על סיגריות אלקטרוניות או על ייבוא באינטרנט. כל הדברים האלה יוכלו לעזור לנו להשקיע בגיל הרך או בתיכונים – הדברים שחשובים לנו". 

במסגרת הכנס, נערך פאנל שעסק בפעוטות שהיו שבויים, כמו אביגיל עידן ופעוטות שעוד נמצאים בשבי – אריאל וכפיר ביבס. בפאנל השתתפו אוריה יחבס, קרובה של משפחת ביבס, ואלה מור ממשפחתה של אביגיל עידן, וגורמי מקצוע, בהם רופאת הילדים ד"ר נועה זיו והפסיכולוג הקליני ד"ר חגי ברגר. 

עוד פורטה בכנס עשייתה של העמותה לגיל הרך, בין היתר הקמת חמ"ל לחלב בתחילת המלחמה ואיתור ומענה על צרכים אחרים של ההורים המפונים. 

כל דוברי הכנס קראו לממשלת ישראל לעשות כל שביכולתם כדי להחזיר את משפחת ביבס ואת כלל החטופים. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!