דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

עם אהוד בנאי, שרון חזיז ואפילו איחוד של נוער שוליים: דודי לוי חגג 55 במופע נוסטלגי

במופע החגיגי שנדחה מאוקטובר ("דמיינתי הופעה גדולה ונוצצת, שמחה, עם זיקוקים וקונפטי, אבל אז קרה מה שקרה, ומטבע הדברים ביטלנו") ועם רשימת אורחים מכובדת, הצליח לוי לתת לקהל בבארבי החדש בנמל יפו כמה שעות של התרפקות על העבר, רגעים מרגשים וביצועים נוגעים ללב

דודי לוי עם אהוד בנאי (צילום: גיל רובינשטיין)
דודי לוי עם אהוד בנאי. חוויית רוקנרול אמיתית (צילום: גיל רובינשטיין)
אורן דגן

מופע יום ההולדת החגיגי של דודי לוי היה אמור להתקיים ב-22 באוקטובר. הוא תכנן בקפידה מופע יום הולדת 55, עם רשימה מכובדת של מוזיקאים חברים שעבד איתם לאורך השנים. "דמיינתי הופעה גדולה ונוצצת, שמחה, עם זיקוקים וקונפטי", אמר לוי. "אבל אז קרה מה שקרה, ומטבע הדברים ביטלנו".

מאז אוקטובר, לוי התגייס וחרש את הארץ. הוא הופיע בכל מקום שהתאפשר לו, בפני חיילים, מילואימניקים ומפונים. "אני חייב לציין שההופעות עזרו לי לא פחות ממה שהן עזרו לקהל. לא אשכח את ההופעה בפני חברי קיבוץ בארי", סיפר. "הרגשתי שזה רגע קדוש, שהמקום והאנשים קדושים".

בבארבי החדש בנמל יפו לא היו אתמול (רביעי) קונפטי וזיקוקים, אבל הייתה התרגשות גדולה. בזה אחר זה עלו חבריו של לוי לנגן ולשיר איתו את להיטיו הגדולים: יסמין לוי, דן תורן, ארז לב-ארי, טל גורדון ואהוד בנאי שרו עם לוי את הלהיטים "כל הזמן שבעולם", "כוכב" ו"דוד אוהב אותך", ושירים שלוי ניגן בהם בגיטרה חשמלית, כמו "יוצא לאור" של בנאי ("השביל הזה מתחיל כאן"), "תפילה חילונית" של לוי ועוד.

האולם של הבארבי החדש בלע בלי בעיה את מאות האנשים שהגיעו לשמוע את לוי ואת חבריו, והיציעים בקומה העליונה העניקו חוויה אינטימית של קרבה אל האומנים. הגיטרות כיסחו והסאונד המצוין העניק חוויית רוקנרול אמיתית, בייחוד כשעלו על הבמה חברי ההרכב המיתולוגי "אור כשדים", רונן בן טל ועובד אפרת, וביצעו את "מת הבית" ו"אחד מול אחד" בחדוות נעורים שסחפה את הקהל, שהורכב רובו ככולו מבני 40 פלוס.

אבל עם כל הכבוד לאומנים הוותיקים, את ההצגה גנבה שרון חזיז, שכמו הבליחה משנות האלפיים עם לוק מדהים וקול גדול. היא שרה עם לוי את "השמיים של יוליה" שהלחין למילותיו של מאיר גולדברג ואת "קח אותי לשם", גם הוא שיר של גולדברג, שנשמע רענן ורלוונטי. הקהל שלף מצלמות ותיעד את ההופעה הנדירה של חזיז שבלעה את הבמה בכריזמה מתפרצת.

המופע היה ארוך, אולי ארוך מדי. בתחילת שנות ה-2000 היו מכנים אותו בוודאי מרתון רוק. אבל הצ'ופר המתוק ביותר המתין בסוף המרתון, כשעלו לבמה חברי נוער שוליים, הלהקה שלוי הקים עם חבריו לתיכון בחולון אי שם ב-1986, והתפרקה כבר ב-1991. הבסיסט המקורי של הלהקה, ארן אמיר, יחד עם לוי וזוכה "אקס פקטור" מיכאל בן דוד, שמילא את החלל שהותיר מיקיאגי כשפרש מעולם המוזיקה, שרו את "אמסטרדם" ו"ציירי לך שפם" שהקפיצו את הקהל עד לשנדליר הענק של הבארבי.

אז הצטרפה לחבורה טל גורדון, ויחד עם בן דוד ביצעה את הבלדה "לך איתה", גרסת הכיסוי של נוער שוליים לשיר שכתבו צמד הקובים, קובי אושרת וקובי רכט, לאילנה רובינא בתחילת שנות ה-70. בליווי הגיטרה המייללת של לוי השיר נשמע רלוונטי, רענן ונוגע ללב מתמיד.

בסוף ההדרן הצטרפו כולם ללוי לשירת הניגון "מי האיש החפץ חיים" בשירת רבים עם הקהל. לוי צלח את יום ההולדת המאוחר במופע שובה לב ורגיש לזמן שבו הוא מתקיים, ובתקווה משותפת לשובם של החטופים הביתה במהרה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!