דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ברגעי הסיום: נבחרת ישראל בכדורסל ניצחה את פורטוגל במוקדמות היורובאסקט

השחקנים של בית הלחמי התקשו מול הפורטוגלים בחוץ, אבל הצליחו להתעשת ברגעי ההכרעה ולנצח 70:72 | תומר גינת (17 נק') ומדר (16 נק' ו-5 אס') הובילו את הקלעים בלבן | ביום ראשון תפגוש ישראל את סלובניה

ים מדר במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול פורטוגל, במוקדמות היורובאסקט (צילום: Fiba.com)
ים מדר במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול פורטוגל, במוקדמות היורובאסקט (צילום: Fiba.com)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל פגשה הערב (חמישי) את פורטוגל בפתיחת קמפיין מוקדמות יורובאסקט 2025. המשחק לא היה קל לשחקנים של אריאל בית הלחמי, אך הם הצליחו להתעשת לקראת הסיום, לנצח 70:72 את הסלסאו ולהימנע מהפסד ראשון בקמפיין. ביום ראשון תפגוש ישראל בלובליאנה את סלובניה.

אריאל בית הלחמי עלה בחמישייה עם ים מדר, עוז בלייזר, יובל זוסמן, תומר גינת ורומן סורקין. הפורוורד של ירושלים והסנטר של מכבי תל אביב קבעו 4:5 מהיר לישראל, אבל איבודי כדור של החבורה בלבן העבירו את היתרון בפתיחה מבולבלת. דיוגו בריטו הוסיף לייאפ עבור המארחת שעלתה ל-10:12 ובית הלחמי קרא לפסק זמן ראשון. ישראל המשיכה להיות לא מרוכזת בריבאונד ההגנתי כשאנדרה קרוז הצטרף לריצה הפורטוגלית, לפני שבר טימור הוסיף נקודות ראשונות מהקו והוריד את ההפרש ל-3. דאנק אדיר של יפתח זיו קבע שוויון 19:19 בתום הרבע הראשון.

רומן סורקין במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול פורטוגל, במוקדמות היורובאסקט (צילום: Fiba.com)
רומן סורקין במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול פורטוגל, במוקדמות היורובאסקט (צילום: Fiba.com)

בפתיחת הרבע השני, איתי שגב העלה את ישראל ליתרון ראשון מאז תחילת הרבע הראשון, זיו הוסיף עוד שתי נקודות והרכז בלט בפתיחת הרבע השני עבור האורחת. מדר וגינת המשיכו להגדיל את היתרון הישראלי, אך שחקניו של בית הלחמי שוב הירבו לאבד כדורים וראו כיצד פורטוגל שומרת על הפרש קטן. מדר עלה לדו ספרתי עם שלשה גדולה, אך איבד את הכדור האחרון ומהצד השני פורטוגל צימקה ל-38:36 בהפסקה.

הפורטוגלים פתחו טוב יותר את המחצית השנייה עם 4 נקודות מהירות שהעבירו את היתרון לצד הביתי. הריצה של הסלסאו המשיכה עם 3:14 וההפרש עבר בצורה זהה למארחת עם 5 לפורטוגל. מנקו עצר את הדהירה של האדומים עם שלשה חשובה וגינת הוסיף אחת משלו כשהיתרון שב לצד של ישראל. וויליאמס ענה עם צליפה מחוץ לקשת והמשיך עם קליעות מדויקות מהקו כדי לקבוע 47:52. טימור קלע מהקו והוסיף עוד לייאפ בדרך ליתרון ישראלי דקה לסיום הרבע עם 53:56.

בר טימור במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול פורטוגל, במוקדמות היורובאסקט (צילום: Fiba.com)
בר טימור במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול פורטוגל, במוקדמות היורובאסקט (צילום: Fiba.com)

ברבע הרביעי גינת המשיך את היכולת הטובה מהרבע השלישי ושמר על היתרון הישראלי גם בפתיחת הרבע הרביעי. נועם יעקב נכנס סוף סוף לעניינים עם סל ועבירה וישראל ברחה מעט קדימה. גינת בפעולה אדירה שמר על היתרון הישראלי דקה וחצי לסיום, אבל עבירה טכנית של בית הלחמי העניקה הזדמנות לסלסאו לשוב למשחק. טימור חדר עד הטבעת במהלך ענק וקבע יתרון 4 פחות מחצי דקה לסיום. וויליאמס הצליח להוריד שוב ל-2 בלבד, שגב פספס פעמיים מהקו, אבל הכדור האחרון של פורטוגל היה רע וישראל סיימה עם ניצחון 70:72 צמוד.

קלעו לנבחרת ישראל: תומר גינת 17, ים מדר 16 ו-5 אסיסטים, בר טימור 9, רפי מנקו 8, רומן סורקין 7, איתי שגב 5 ו-7 ריבאונדים, יפתח זיו 4, נועם יעקב 3, יובל זוסמן 3. נמרוד לוי (0 מ-7 מהשדה, 19 דקות) ועוז בלייזר (8 דקות) שותפו ולא קלעו. בלטו בפורטוגל: טרבנטה וויליאמס 18, דיוגו בריטו 12, רובן פריי 10, מיקל קירוש 10.

במשחק המוקדם יותר בבית א', ניצחה סלובניה מעל אוקראינה 73:87 בזכות הצגה גדולה של קלמן פרפליץ' (30 נקודות, 14 מ-15 מהעונשין, 9 אסיסטים). יאקה בלאז'יץ' הוסיף 18. אולכסנדר קובילאר קלע 23 למפסידה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!