דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דיווח: ישראל תדרוש מחמאס רשימה של חטופים חיים; נתניהו: ״עובדים על עסקה, נאשר מבצע ברפיח ופינוי האוכלוסיה״

מספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת קריית שמונה. אין נפגעים ונזק | שני לוחמי צה"ל נפלו ביממה האחרונה בדרום רצועת עזה | משלחת ישראלית תצא להמשך השיחות בקטאר, לאחר ששרי קבינט המלחמה קיבלו עדכון על המגעים בפריז, וכן סקירה ממנהלי המשא ומתן | סמל עוז דניאל חן, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר, הוכרז כחלל צה"ל

  • חיילי שריון ונח״ל סמוך לגבול לבנון (צילום: מיכאל גלעדי/ פלאש90)
    חיילי שריון ונח״ל סמוך לגבול לבנון (צילום: מיכאל גלעדי/ פלאש90)
  • כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה"ל)
  • ישיבת קבינט המלחמה (צילום ארכיון: חיים צח, לע״מ)
    ישיבת קבינט המלחמה (צילום ארכיון: חיים צח, לע״מ)
  • סמל עוז דניאל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
    סמל עוז דניאל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-142 למלחמה: לפחות שלושה מטחים נורו היום (ראשון) לעבר קריית שמונה. נזק נגרם מנפילות בשטחים חקלאיים. צה"ל תוקף בירי ארטילרי בדרום לבנון.

קבינט המלחמה הודיע כי משלחת ישראלית תצא בימים הקרובים להמשך השיחות בדוחא שבקטאר. זאת לאחר שהשרים קיבלו עדכון על המגעים בפריז, וכן סקירה ממנהלי המשא ומתן.

ארה"ב ובריטניה תקפו כ-18 מטרות של החות'ים בתימן, בתגובה לגל התקיפות של ארגון הטרור נגד ספינות בים האדום ובמפרץ עדן. מטוסי קרב התקיפו בין היתר טילים, משגרים וכטב"מים של החות'ים. מדובר במתקפה המשותפת הרביעית של ארה"ב ובריטניה נגד החות'ים מאז 12 בינואר.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

מתאם הפעולות בשטחים: הוכנסה שיירת סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה

יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה על כניסת שיירת סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה. ההודעה פורסמה לאחר שמוקדם יותר היום, במתפ"ש הכחישו דיווחים על העברת סיוע הומניטרי לצפון הרצועה בציר שעוקף את אונר"א, ועל רקע דרישות חמאס להגברת הסיוע ההומניטרי בצפון הרצועה כחלק מהמשא ומתן על עסקת חטופים.

לפי הודעה מוקדמת של מתפ"ש, 245 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו היום לרצועת עזה, 154 ממעבר כרם שלום ו-91 ממעבר ניצנה.

חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה״ל אישר כי בשעה האחרונה הותקפו מהאוויר כמה מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בכפר יארין שבדרום לבנון.

דיווח: המשלחת שתצא לשיחות בקטאר תדרוש רשימה של חטופים שנמצאים בחיים כתנאי להתקדמות

קבינט ניהול המלחמה החליט אמש כי המשלחת המקצועית שיוצאת מחר לקטאר כדי לדון במו"מ על עסקת חטופים תדרוש רשימה ברורה של החטופים שנותרו בחיים – כתנאי להתקדמות – כך דווח ב-ynet.

245 משאיות סיוע הומניטרי לאזרחים נכנסו היום מישראל לרצועת עזה

245 משאיות סיוע הומניטרי נבדקו ועברו במהלך היום לרצועת עזה. 154 מהמשאיות נכנסו דרך מעבר כרם שלום ו-91 דרך מעבר ניצנה. כך מסר מתאם הפעולות בשטחים, שציין בהודעתו כי "אין גבול לכמות הסיוע ההומניטרי שיכול להיכנס לרצועה עבור האזרחים".

גלנט: ״נעצים את האש בצפון בלי קשר לעסקת חטופים, עד שחיזבאללה יסוג והתושבים יחזרו לבתיהם״

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מבצעית בבסיס פיקוד הצפון, וטען כי בכוונתו להמשיך לתקוף את חיזבאללה, ללא תלות בעסקת חטופים שעלולה לכלול גם הפסקת לחימה ברצועת עזה. "אם יש כאן מישהו שחושב שכאשר נגיע לעסקה של שחרור חטופים בדרום והאש תפסק זמנית, הדבר הזה יקל ממה שקורה כאן, הוא טועה. נעצים את האש בצפון באופן בלתי תלוי, ונמשיך עד להסגה מלאה של חיזבאללה והשבת התושבים לבתיהם".

את הדברים אמר גלנט בתום ההערכה, בה נכחו מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין, האלוף מוטי ברוך וקציני המטה בפיקוד: "אנחנו פוגעים בפעילים, אנחנו פוגעים במפקדים של חיזבאללה, והם מחפשים מחליפים ואני יכול לומר לכם שאני לא רואה מתנדבים, כולם מפחדים. אנחנו נמשיך ונכה אותם".

מקור בחמאס לערוץ סעודי: "משלחת חמאס תגיע למוסקבה ותדון בהקמת ממשלה פלסטינית בהסכמת כל הפלגים"

מקור בחמאס אמר היום (ראשון) לערוץ אלערביה הסעודי שמשלחת של חמאס תגיע למוסקבה ותדון בהרכבת "ממשלה לאומית" פלסטינית חדשה, לתקופה קצובה, "ועם משימות ברורות". לפי הגורם, חמאס מעוניין להקים ממשלה פלסטינית בקונצנזוס בין הפלגים. בערוץ דווח מוקדם יותר היום שהממשלה הפלסטינית הנוכחית צפויה להודיע על התפטרותה, אך אין אישור רשמי לכך.

הגורם ציין גם שיש "התקדמות בהיבט ההומניטרי של המשא ומתן" עם ישראל על החזרת חטופים, הפסקת אש וסיוע הומניטרי לרצועה.

תיעוד מהלחימה במערב ח'אן יונס: נוהל 'סיר לחץ' מול מחבלים הוביל לחיסולם ולאיתור אמצעי לחימה רבים

צה"ל פרסם תיעוד מהלחימה של לוחמי 'אגוז' במרחבים צפופים במערב ח'אן יונס ברצועת עזה. לפי הדיווח הלוחמים נתקלים בחוליות רבות של מחבלים ומחסלים אותם בקרבות פנים אל פנים, ירי מדויק ואמצעים נוספים.

באחת ההיתקלויות זיהו לוחמי אגוז באמצעות רחפן שני מחבלים מתבצרים בתוך בית ששימש כמתחם לחימה מאולתר. הלוחמים ניהלו קרב מול המחבלים, חתרו למגע והשליכו לעברם רימונים. המחבלים חוסלו. לאחר חיסולם, פשטו הלוחמים על המתחם וסרקו אותו.

באירוע נוסף זיהו הלוחמים מספר מחבלים חמושים, שביצעו לעברם ירי מתוך תשתית טרור של החמאס. הלוחמים הפעילו נוהל 'סיר לחץ' וניהלו קרב ממושך מול המחבלים. במהלכו, המחבלים ירו לעבר הכוח והלוחמים השיבו באש. המחבלים חוסלו בקרב, לאחר חיסולם פשטו הלוחמים על תשתית הטרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, קלאצ'ניקובים, רימונים ותחמושת.

אמצעי לחימה שאותרו בתשתית טרור של חמאס במערב ח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אמצעי לחימה שאותרו בתשתית טרור של חמאס במערב ח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אמצעי לחימה שאותרו בתשתית טרור של חמאס במערב ח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אמצעי לחימה שאותרו בתשתית טרור של חמאס במערב ח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)

 

צה״ל תקף חוליית חיזבאללה בדרום לבנון, יורטה מטרה חשודה שחצתה לישראל

כלי טיס זיהה חוליית מחבלים יוצאת ממבנה צבאי של חיזבאללה במרחב בליידא בדרום לבנון – כך הודיע דובר צה"ל. לפי הדיווח, מטוסי קרב תקפו את החולייה ושני מבנים צבאיים נוספים במרחב.

עוד דווח שלוחמי ההגנה האווירית ירטו מוקדם יותר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל במרחב אצבע הגליל.

בשעות האחרונות זוהו שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל במרחבים מרגליות, הר דב, קריית שמונה, מנרה ומלכיה. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

היועץ לביטחון לאומי האמריקאי: ״מתווה חדש לעסקה הוסכם בפריז, ויוצג במגעים בין חמאס למצרים וקטאר״

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר בראיון לרשת CNN כי ארה"ב, מצרים, קטאר וישראל הגיעו להבנה בפריז לגבי מתווה לעסקה לשחרור חטופים. זהו אישור רשמי ראשון מצד ממשל ביידן לכך שהוצג מתווה חדש לעסקה. "יצטרכו להיות מגעים בין מצרים וקטאר לבין חמאס וזה קורה כעת ואנחנו מקווים שבימים הקרובים נוכל להגיע להסכם. ארה"ב רוצה לראות את העסקה הזו מושלמת, את החטופים חוזרים הביתה ואת הפסקת האש הזמנית", התייחס סאליבן למתווה המתגבש. "אנו אומרים לכולם, כולל ישראל, שעמדתנו היא שיש לעשות כל מאמץ להשלים את ההסכם הזה".

נתניהו: ״עובדים על עסקת חטופים. המבצע ברפיח - יידחה זמנית או יצא לפועל בקרוב״

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת CBS האמריקנית, ואמר בהתייחסות למגעים מול חמאס כי אף ש"כולנו עובדים על עסקת חטופים", הוא לא יכול לקבוע כעת שהיא תושג. הוא הוסיף שעל חמאס "לרדת" בדרישותיו ולהגיע למה שכינה "מצב סביר".
נתניהו התייחס גם למבצע המתוכנן ברפיח, ואמר כי היום יכנס דיון לאישור התוכניות המבצעיות שלו. הוא טען כי כשהמבצע יתחיל, "אנחנו נהיה במרחק של שבועות מניצחון מוחלט". עם זאת, ראש הממשלה הודה שעסקה מול חמאס עשויה להביא לדחיית המבצע: "אם תהיה לנו עסקה, הוא יידחה במידה מסוימת, אבל זה ייקרה. אם לא תהיה לנו עסקה, נעשה את זה בכל מקרה".

אזעקות נוספות בגליל העליון

חשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה והגליל העליון

גנץ: "מקדמים בימים אלו מאמץ כדי להביא מתווה להשבת חטופינו וממשיכים להילחם. הדרך עוד ארוכה"

השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ במהלך סיור בצפון: "אנחנו מקדמים בימים אלו מאמץ כדי להביא מתווה להשבת חטופינו וממשיכים להילחם. הדרך עוד ארוכה. אני מבקש להגיד לציבור הישראלי – אנחנו לא עוצרים עד שמחזירים. לא עוצרים את הלחימה עד שמחזירים את חטופינו. ולא עוצרים את המערכה, עד שמחזירים את התושבים לבתיהם בביטחון, ומסירים את האיום של חמאס מאזרחי ישראל.״

הותר לפרסום: גופתו של סמל עוז דניאל חן מוחזקת בידי חמאס, לאחר שהוגדר נעדר מאז 7 באוקטובר

סמל עוז דניאל חן (19), שנחטף לעזה על ידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, הוכרז כחלל צה"ל – אחרי שבמשך יותר מארבעה חודשים לא היה ידוע מה עלה בגורלו. הרב הצבאי הראשי קבע את מותו של עוז על בסיס ממצאים שאותרו, שמאפשרים להביאו לקבורה על אף שגופתו מוחזקת ברצועת עזה.

הירי לקריית שמונה: אותרו פגיעות בשטח חקלאי באזור

מהמועצה האזורית גליל עליון נמסר כי אותרו פגיעות בעצים ובצינור השקיה במטע של קיבוץ במועצה.

צינור ההשקיה שנפגע מרקטה בקיבוץ בגליל העליון (צילום: המועצה האזורית גליל עליון)
צינור ההשקיה שנפגע מרקטה בקיבוץ בגליל העליון (צילום: המועצה האזורית גליל עליון)

חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לעבר קריית שמונה

חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לעבר קריית שמונה, וטען כי כיוון ל"עמדות ארטילריה ישראליות וחיילים". מדובר בלקיחת אחריות שלישית של ארגון הטרור על אירועי ירי לישראל משעות הבוקר.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מכחישים דיווח על הכנסת סיוע הומניטרי מצפון רצועת עזה

לפי דיווח באתר N12, סיוע לצפון רצועת עזה ייכנס ממעבר קרני, ישירות דרך ישראל, במטרה למנוע מחמאס להשתלט עליו. מבדיקת 'דבר' מול מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), עולה כי הם אינם מכירים הנחייה כזו, ומכחישים את הדיווח, וטוענים: "סיוע נכנס רק דרך כרם שלום ורפיח".

אותרו מספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת קריית שמונה ללא דיווח על נפגעים ונזק

שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור

אזעקות בקריית שמונה

תוך 20 דקות: שתי אזעקות בקריית שמונה

אזעקות בגליל העליון

פיקוד העורף מתריע מפני חדירת כלי טיס עוין ביישובים דפנה, הגושרים, ע'ג'ר, דן, שאר יישוב ושניר, וכן מירי רקטות וטילים בכפר ע'ג'ר.

הותר לפרסום: סמ"ר עידו אלי זריהן נהרג בקרב בדרום רצועת עזה

דובר צה"ל מודיע כי סמ״ר עידו אלי זריהן בן 20, מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

האזעקות בצפון: 4 שיגורים מלבנון נפלו בשטחים פתוחים במרחב מרגליות שבגזרת רכס רמים

אזעקות בקרית שמונה, מנרה, מרגליות, כפר גלעדי, משגב עם ותל חי

בעקבות האזעקות זוהו שלוש נפילות במרחב מרגליות.

דיווחים בסוריה: שני אנשי חיזבאללה חוסלו בתקיפה ישראלית על משאית בגבול סוריה-לבנון

המשטרה הודיעה: המעברים לעזה - שטח צבאי סגור, במטרה לאבטח העברת הסיוע

המשטרה הודיעה כי המעברים מישראל לרצועת עזה הינם "שטח צבאי סגור" במטרה  לאפשר לכוחות צה"ל לבצע את העברת הסיוע ההומניטרי לעזה, זאת בהתאם להחלטת הדרג המדיני ועל פי המדיניות של מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז הדרום.

במשטרה ציינו עוד, כי "במרחב המעברים קיימים איומי צליפה וירי תלול-מסלול, והשהות במקום מהווה סכנה לפגיעה בחיי אדם".

חאן יונס: לוחמי חטיבה 7 עצרו מחבלים שניסו לברוח בעקבות פינוי תושבים ממרחב הלחימה

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיכים בלחימה במערב חאן יונס.

ביממה האחרונה, כחלק מהמאמצים לפינוי תושבים ממרחב הלחימה, עצרו הלוחמים מספר מחבלים שניסו לברוח בחסות האוכלסייה.

הכוחות ממשיכים בלחימה העצימה במערב חאן יונס, בזייתון ובמרכז הרצועה.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי המשיכו בפשיטות על יעדי טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים, בהם נשק צלפים, רובה מסוג קלאצ'ניקוב, רימונים ומחסניות.

ס"מר נריה בלטה בן 21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה

ס"מר נריה בלטה בן 21 משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, קצין ושני לוחמים בסיירת גבעתי נפצעו באורח קשה בקרב בדרום הרצועה.

הקצין ושני הלוחמים פונו לקבלת טיפול בבית החולים.

החות׳ים טוענים: תקפנו מכלית עם דגל ארה״ב שהפליגה מדרום לתימן

דובר הצבא החות'י, יחיא סריע, אמר כי המורדים החות'ים תקפו מכלית שהפליגה תחת דגל ארה"ב במצר עדן שבדרום תימן. במקביל, סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) הודיעה כי קיבלה דיווח על תקרית 130 ק"מ ממזרח למדינה ג'יבוטי שבמזרח אפריקה.

משלחת ישראלית תצא לקטאר בימים הקרובים לדון בעסקת חטופים

קבינט המלחמה החליט בתום התייעצות טלפונית כי משלחת ישראלית תצא בימים הקרובים להמשך השיחות בדוחא שבקטאר.

ארה״ב ובריטניה תקפו 18 מטרות של החות׳ים בתימן

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!