דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

6,000 ש"ח מענק ועדכון שכר: הסכם המסגרת במגזר הציבורי יורחב גם לעובדים הסוציאליים בשירותים המופרטים

שר העבודה יואב בן צור חתם על צו הרחבה להסכם, לפיו עובדים סוציאליים בגופים שנותנים שירות למדינה דרך מכרז יקבלו את התוספות שניתנו לעמיתיהם במגזר הציבורי | בן צור: "זה מעט מהערכה וההוקרה שאנו מחויבים לעובדים הסוציאליים על עבודתם המסורה"

הפגנת העובדות הסוציאליות בכיכר רבין (צילום: נבט כהנא)
הפגנת העובדות הסוציאליות בכיכר רבין (צילום: נבט כהנא)
הדס יום טוב

שר העבודה יואב בן צור חתם הערב (ראשון) על צו להרחבת הסכם המסגרת במגזר הציבורי שנחתם בין ההסתדרות לממשלה באפריל האחרון, על עובדים סוציאליים שמועסקים בגופים שנותנים שירותים למדינה דרך מכרזים. בכך ייהנו עובדים סוציאליים בשירותים מופרטים מאותן הטבות להם זכו עמיתיהם בשירות המדינה, ברשויות המקומיות ובגופים ציבוריים. הצו יחייב את המעסיקים הפרטיים להטבות שבהסכם, וימנע העסקה בתנאים נחותים יותר, והמדינה תחויב לשפות אותם על כך.

הצו, שיכנס לתוקפו ב-1 למרץ, יכלול מענק חד פעמי על סך 6,000 שקלים למשרה מלאה לעבודה טרם חתימת ההסכם, תוספת שקלית חודשית בסך 400 שקל למשרה מלאה, עדכון טבלאות השכר בפעימות עד שנת 2027, קיצור שבוע העבודה, שגורם לעליית ערך השעה לרכיבי עבודה נוספת, והוספת יום חופש על חשבון החופשה המרוכזת בפסח 2024.

זוהי הפעם השלישית שהממשלה מרחיבה הסכם קיבוצי של העובדים הסוציאליים במגזר הציבורי גם על העובדים בשירותים המופרטים, ובכך בולמת את אחד מנזקי ההפרטה של שירותים אלו – העסקת העובדים בתנאים נחותים. הפעם הראשונה היתה ב-2017, הפעם השנייה ב-2021 לאחר חתימת רפורמת 'הישג', וכעת לראשונה זוכים העובדים הסוציאליים בשירותים המופרטים לתוספות שנקבעו בהסכם המסגרת הכללי של עובדי המגזר הציבורי, שכולל גם עובדים סוציאליים.

שר העבודה יואב בן צור אמר עם חתימת צו ההרחבה: "בשגרה ובחירום, העומס המונח על כתפי העובדים הסוציאליים הוא אדיר ובפרט בימי המלחמה. מתן הטבות שכר עבורם, זה המעט מהערכה וההוקרה שאנו מחויבים להם על עבודתם המסורה למען אזרחי ישראל".

שר הרווחה יעקב מרגי: "עבודתם המסורה של העובדים הסוציאליים כל השנה ובמיוחד בעיתות חירום כפי שאנו רואים מפרוץ המלחמה, ראויה להוקרה והערכה ואני מודה לשר בן צור על המהלך המבורך שייטיב עימם".

לצד זאת, איגוד העובדים והעובדות הסוציאליים דרש לאחרונה ממשרד האוצר להקדים את תשלום הפעימה השנייה בהסכם השכר של העובדים הסוציאליים מ-2022 בעלות של כ-200 מיליון שקלים, שחציה אמור במקור להיכנס לתוקף בסוף 2024 וחציה בסוף 2025, כך שתשולם באופן מיידי, תוך שילובה בתקציב המדינה לשנת 2024. באיגוד נימקו את דרישתם בצורך הדחוף בגיוס עובדים סוציאליים נוספים בשל הצרכים הגואים לאור מלחמת "חרבות ברזל". בדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בשבוע שעבר סירבו נציגי האוצר לממן את עלות ההקדמה והציעו שההסתדרות תממן זאת על ידי הסתת כספים מסעיפים אחרים בתקציב, או לממן זאת על ידי תקציבים אחרים שנכללו בהסכם המסגרת שנחתם טרם המלחמה ומוקדשים כעת לעובדים אחרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!