דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
33.3°תל אביב
  • 32.1°ירושלים
  • 33.3°תל אביב
  • 29.6°חיפה
  • 32.0°אשדוד
  • 36.6°באר שבע
  • 42.0°אילת
  • 38.1°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 34.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / דיווח: פערים גדולים במגעים לעסקה בקטאר; צה״ל חיסל בכיר בחיזבאללה, עשרות רקטות נורו לגולן

גורמים מדיניים בכירים אישרו לכמה כלי תקשורת בישראל כי לא הושגה התקדמות בשיחות על עסקה מחודשת בדוחא | חסן סלאמה, מפקד חטיבה בחיזבאללה, חוסל בדרום לבנון | כ-60 רקטות נורו למרכז רמת הגולן: חלקן יורטו, היתר נפלו בשטחים פתוחים | חיל האוויר ממשיך לתקוף מטרות חיזבאללה בעקבות הפלת כלי הטיס הבלתי מאויש, בין היתר בבעלבכ, בעומק השטח הלבנוני

  • חילופי אש בין צה״ל למחבלי חיזבאללה בגבול לבנון (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
    חילופי אש בין צה״ל למחבלי חיזבאללה בגבול לבנון (צילום ארכיון: אייל מרגולין, פלאש90)
  • שיגור מיירט ליד כפר שיבלי בגליל התחתון (צילום: כבאותוהצלה)
    שיגור מיירט ליד כפר שיבלי בגליל התחתון (צילום: כבאותוהצלה)
  • לוחמי צה"ל במערב ח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל במערב ח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)
  • לוחמי צה"ל במערב ח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל במערב ח'אן יונס (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-143 למלחמה: צה"ל ביצע היום (שני) מספר תקיפות בעומק לבנון, לאחר שמוקדם יותר נפל כלי טיס בלתי מאויש בשטח לבנון, בין היתר בבעלבכ, ובכפרים ראמיה ועייתא א-שעב שבדרום המדינה. לדברי צ"ל מערכת "קלע דוד" יירטה בהצלחה טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כלי הטיס וטיל נוסף הצליח להפיל את הכתב"ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיון לרשת ״פוקס ניוז״ האמריקאית על האפשרות לעסקה עם חמאס: "יש להם דרישות הזויות, הם צריכים לרדת לקרקע המציאות. ברור שנרצה את העסקה הזו אם נוכל להגיע אליה, זה תלוי בחמאס, זו באמת ההחלטה שלהם עכשיו. אני חושב שהבסיס הונח, אבל הם צריכים להיכנס למגרש והם עדיין לא שם".

ארבעה לוחמים וקצין נפצעו אתמול באורח קשה בקרבות ברצועת עזה. כך התיר דובר צה"ל לפרסום הבוקר. בדרום הרצועה נפצעו לוחם מסיירת צנחנים, לוחם מיחידת יהל"ם וקצין מחטיבת הצנחנים. בצפון הרצועה נפצעו שני לוחמים מגדוד 601.

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הגיש את התפטרותו. לנעליו ייכנס מוחמד מוסטפא, יו"ר קרן ההשקעות הפלסטינית, שיעמוד בראש הממשלה הזמנית שתפעל עד להקמת ממשלת מומחים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

אזעקה במרגליות

בסיוע צרפת ואישור ישראל: מטוסים ירדנים הצניחו מהאוויר מזון לתושבי הרצועה ב-11 מוקדים

ירדן הודיעה על מבצע ההצנחות הגדול ביותר שלה עד כה: בתיאום עם ישראל, ובסיוע צרפת, 4 מטוסי תובלה הצניחו מזון ב-11 מוקדים.

גורמים מדיניים: המשלחת הישראלית לא הגיעה התקדמות במגעים לעסקה בקטאר

גורמים מדיניים בכירים אמרו ל-Ynet ולמהדורת חדשות 12 כי לא הושגה התקדמות כרגע בשיחות על עסקה מחודשת בדוחא בהשתתפות דרג אנשי המקצוע.

דיווח בלבנון: צה״ל תוקף בעיירה א-דהירה בדרום המדינה; בחיזבאללה מאיימים להרחיב את התגובה

רשת "אל-מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות ישראליות בעיירה א-דהירה בדרום לבנון. בינתיים, סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם איים: "כשהתוקפנות הישראלית תתרחב, נרחיב את התגובה שלנו כדי למנוע ממנה להתקדם ולהשיג מטרותיה".

הפלסטינים: הרוגים בתקיפות חיל האוויר נגד יעדי טרור ברפיח

הפלסטינים מדווחים על הרוגים בתקיפות נרחבות של חיל האוויר נגד יעדי טרור במרחב העיר רפיח בדרום רצועת עזה.

גלנט: ״תושבי צפון רצועת עזה ישובו לבתיהם רק לאחר החזרת כל החטופים לישראל״

שר הביטחון שוחח עם בני משפחותיהם של החיילים החטופים, והשיב לשאלותיהם. השר גלנט הדגיש בפני המשפחות את מחויבותו להשבת כל החטופים ואמר כי הלחימה נגד החמאס ברצועת עזה לא תסתיים כל עוד יש חטופים בשבי חמאס.

השר גלנט פירט בפני המשפחות על המאמצים השונים הנעשים להשיבם, ובראשם המאמץ המדיני לקידום מתווה שיאפשר השבת חטופים.

שר הביטחון גלנט אמר לבני המשפחות: ״אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לקדם מתווה שיאפשר חזרת חטופים. במסגרת השיחות, אנו פועלים כדי לשמר מנופי לחץ על החמאס. עמדת מערכת הביטחון תהיה ברורה: החזרתם המלאה של תושבי צפון רצועת עזה תתבצע רק לאחר החזרת כל החטופים״.

״האמירה עליה אני חוזר מהיום הראשון, לפיה אין לנו זכות מוסרית לעצור את הלחימה כל עוד יש לנו חטוף אחד בעזה, לא משתנה ולא תשתנה. גם אם נגיע למתווה שיצריך הפוגה זמנית בלחימה, אנו נשוב להילחם כדי לחסל את ארגון החמאס וכדי להשיב את כל החטופים״.

חיזבאללה מאשר: מפקד הגזרה המזרחית של ארגון הטרור חוסל במתקפת כטב״ם באזור צור

חיזבאללה הודיע על מותו של חסן סלאמי, שהיה אחראי הגזרה המזרחית בארגון הטרור. סלאמי חוסל במתקפת כטב"ם על רכב באל-מג'אדל, באזור צור שבדרום לבנון.

אזעקות נוספות ברמת הגולן

צה״ל ושב״כ: ״הפרסום על כרטיסי הסים של המחבלים מליל ה-7 באוקטובר - שקרי ורחוק מהמציאות״

דובר צה״ל ודוברות שב״כ: הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית – שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח.

כפי שפורסם בעבר, בליל ה-7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם.

כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב״כ ובצה״ל. נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה.

נתניהו על עסקת חטופים: ״אנחנו מעוניינים בה, הכדור בידיים של חמאס״

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית להתפטרות הממשלה הפלסטינית, ציין כי לא היו בחירות ברשות זה 17 שנים וטען כי "הם רק מחליפים כיסאות, הדבר האמיתי שאנחנו רוצים לראות הוא דה-רדיקליזציה אמיתית". לדבריו, "הם צריכים להפסיק ללמד את ילדיהם להיות טרוריסטים, הם צריכים להפסיק לממן מחבלים, הם צריכים להפסיק ללמד כל דור להשמדת ישראל. זה רפורמה אמיתית".

על המגעים לשחרור החטופים, טען נתניהו כי הוא לא בטוח שחמאס מעוניין בעסקה. "יש להם דרישות הזויות, הם צריכים לרדת לקרקע המציאות. ברור שנרצה את העסקה הזו אם נוכל להגיע אליה, זה תלוי בחמאס, זו באמת ההחלטה שלהם עכשיו. אני חושב שהבסיס הונח, אבל הם צריכים להיכנס למגרש והם עדיין לא שם".

לפחות 10 רקטות נורו מסוריה לעבר רמת הגולן

אזעקות בדרום הגולן ובצפון הגולן

אזעקות בקדמת צבי שבדרום הגולן, ובשעל ואורטל שבצפון הגולן.

מקורות לבנוניים: מל"טים ישראליים הפציצו מכונית בעיירה אל-מג'דיל בדרום לבנון, 2 נהרגו

צה"ל: תקפנו בעומק לבנון מתחמי מערך הגנה אווירית של חיזבאללה

דובר צה"ל: מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר בבקאע מתחמים ששימשו את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. זאת בתגובה לשיגור טילי קרקע אוויר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק מסוג 'זיק', שנפל מוקדם יותר היום. צה״ל ימשיך להגן על מדינת ישראל ולפעול בשמי לבנון כנגד ארגון הטרור חיזבאללה.

דיווח בלבנון: שני הרוגים בתקיפות בעומק המדינה, שכוונו לעבר מחסן ובית

העיתון "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, טען כי התקיפה הראשונה בבעלבכ, שנמצאת כ-100 קילומטרים ממטולה, הייתה של מחסן מזון ותקיפה שנייה כוונה לבית שנמצא באזור המחסן. כתוצאה מהתקיפה בבית, נטען בדיווח, נפצעו מספר בני אדם שפונו לבית החולים. ב"א-נהאר" הלבנוני דיווחו על שני הרוגים בתקיפות.

הירי לגבול הצפון: אדם נפצע קל מרסיסים במושב שתולה בגליל המערבי

אדם נפצע באורח קל מפגיעת רקטה בלול במושב שתולה שבגליל המערבי ופונה בהכרה לבית החולים.

זירת הפגיעה של ירי מלבנון במושב שתולה בגליל המערבי (צילום: כבאות והצלה)
זירת הפגיעה של ירי מלבנון במושב שתולה בגליל המערבי (צילום: כבאות והצלה)

אזעקות בגבול הצפון

אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים שתולה, גורן, שומרה, ערב אל עראמשה, גורנות הגליל, אבן מנחם וזרעית שבגליל.

אחרי הפלת הכטב"ם: צה״ל תוקף כעת בעומק לבנון מטרות של חיזבאללה

כ-1,600 שוהים בלתי חוקיים נתפסו על ידי לוחמי מג״ב בפחות מחודשיים 

דוברות המשטרה: בתחילת השנה מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, הנחה את כוחות החיל לריכוז מאמץ חילי ולפעול למניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה ומעצר חשודים בהלנתם, הסעתם והעסקתם בכלל הגזרות ברחבי הארץ.

לוחם מג"ב בפעילות לתפיסת שוהים בלתי חוקיים (צילום: דוברות המשטרה)
לוחם מג"ב בפעילות לתפיסת שוהים בלתי חוקיים (צילום: דוברות המשטרה)

מתחילת השנה, נבדקו למעלה מ- 200,000 חשודים, נתפסו כ-1,600 שוהים בלתי חוקיים ו-437 חשודים שסייעו בידם, לרבות מעסיקים, מלינים ומסיעים על ידי לוחמי מג״ב.

צה"ל מאשר: טיל פגע בכטב"ם של חיל האוויר בשטח לבנון, ההתרעה באלון תבור הופעלה בעקבות שיגור המיירט

דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו הבוקר באמצעות מערכת ״קלע דוד״ טיל קרקע-אוויר שוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון.
התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב אלון תבור בעקבות שיגור המיירט, אין נפגעים. לאחר זמן קצר, שוגר טיל נוסף לעבר הכלי ופגע בו. כתוצאה מכך נפל הכלי בשטח לבנון.

משפחות החטופים ייצאו ביום רביעי לצעדה של 4 ימים מגבול עזה לירושלים

מטה משפחות החטופים הודיע כי המשפחות מזמינות את הציבור ל"צעדת ענק" שתימשך 4 ימים – מגבול עזה לירושלים. זאת על רקע המגעים לעסקת חטופים חדשה. הצעדה תצא לדרך ביום רביעי מחניון רעים, תעבור בשדרות שם יקיימו המשפחות טקס הזדהות בסמוך לתחנת המשטרה בעיר, תמשיך לקריית גת, בית גוברין, ובית שמש – עד לנקודת הסיום בשבת בירושלים.

מטה המשפחות: "החזרת החטופים היא המשימה הלאומית של כל עם ישראל – אין אדם במדינת ישראל שלא רוצה לראות את החטופים בבית. האחדות היא זו שהביאה לשחרורם של 117 חטופים בעסקה הקודמת, האחדות היא זו שתביא לשחרור כל החטופים בעסקה הנוכחית. אנו קוראים לכל עם ישראל, הצטרפו אל המשפחות היקרות במסע להחזרת יקיריהם – מסע של תקווה ואחדות. כולנו תקווה שנצטרך לעצור את הצעדה למשמע חדשות טובות".

אזעקה בעוטף עזה: כיסופים

אזעקה בעוטף עזה : רעים

אזעקה באלון תבור בעמק יזרעאל

אזעקה הופעלה באזור התעשייה אלון תבור בעמק יזרעאל. מדיווח ראשוני עולה שמדובר בשיגור טיל מיירט של מערכת קלע דוד לעבר מטרה בשטח לבנון.

דובר צה"ל: ארבעה לוחמים וקצין נפצעו קשה בקרבות ברצועת עזה

ארבעה לוחמים וקצין נפצעו אתמול באורח קשה בקרבות ברצועת עזה. כך התיר דובר צה"ל לפרסום הבוקר (שני). בדרום הרצועה נפצעו לוחם מסיירת צנחנים, לוחם מיחידת יהל"ם וקצין מחטיבת הצנחנים. בצפון הרצועה נפצעו שני לוחמים מגדוד 601.

הופעלה התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין במג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד ועין קנייא

קבינט המלחמה אישר תכנית לאספקת סיוע הומניטרי לרצועת עזה "באופן שימנע את תופעות הביזה"

לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב ש"בישיבת קבינט המלחמה הערב הציג צה"ל את תכנית פינוי האוכלוסייה מאזורי הלחימה בעזה, ואת התכניות המבצעיות להמשך". ככל הנראה, ההודעה מתייחסת לפעילות ברפיח שבדרום הרצועה, אף שהדבר לא נאמר במפורש.

עוד דווח שהקבינט אישר תכנית חדשה לאספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, "באופן שימנע את תופעות הביזה שאירעו בצפון הרצועה ובאזורים אחרים". בהודעה לא פורט מהי אותה תכנית.

מתאם הפעולות בשטחים: הוכנסה שיירת סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה

יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים הודיעה על כניסת שיירת סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה. ההודעה פורסמה לאחר שמוקדם יותר היום, במתפ"ש הכחישו דיווחים על העברת סיוע הומניטרי לצפון הרצועה בציר שעוקף את אונר"א, ועל רקע דרישות חמאס להגברת הסיוע ההומניטרי בצפון הרצועה כחלק מהמשא ומתן על עסקת חטופים.

לפי הודעה מוקדמת של מתפ"ש, 245 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו היום לרצועת עזה, 154 ממעבר כרם שלום ו-91 ממעבר ניצנה.

חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה״ל אישר כי בשעה האחרונה הותקפו מהאוויר כמה מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בכפר יארין שבדרום לבנון.

דיווח: המשלחת שתצא לשיחות בקטאר תדרוש רשימה של חטופים שנמצאים בחיים כתנאי להתקדמות

קבינט ניהול המלחמה החליט אמש כי המשלחת המקצועית שיוצאת מחר לקטאר כדי לדון במו"מ על עסקת חטופים תדרוש רשימה ברורה של החטופים שנותרו בחיים – כתנאי להתקדמות – כך דווח ב-ynet.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!