דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
27.7°תל אביב
  • 23.3°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 28.4°אשדוד
  • 26.7°באר שבע
  • 31.1°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 26.9°צפת
  • 28.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היימנוט קסאו

מפקד משטרת צפת על החיפוש אחר היימנוט קסאו: "הטענות שאם זו היתה ילדה אחרת היינו פועלים מהר יותר - חסרות שחר"

החיפושים אחרי היימנוט קסאו בת ה-9, שעלתה עם משפחתה מאתיופיה לפני 3 שנים, נערכים מאז ראשון בערב | חברתה לכיתה שהצטרפה לחיפושים מספרת ל'דבר': "היא הראשונה שעזרה לילדה שנפל לה התיק, היא תמיד עוזרת"

החיפושים אחרי היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')
חיפושים אחרי היימנוט קסאו בת ה-9 (צילום: דוד טברסקי)
יהל פרג'

מפקד משטרת צפת, סנ"צ יצחק אבוחצירא, מגיב לביקורת ואומר שהמשטרה הציבה בראש סדר העדיפויות את החיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו בת ה-9, שנעדרת מיום ראשון, ללא כל קצה חוט. "יש טענות, בין היתר ברשתות החברתיות, שאולי אם היה מדובר בילדה ממשפחה אחרת המשטרה הייתה פועלת מהר יותר", אומר סנ"צ אבוחצירא ל'דבר', "אלו טענות חסרות שחר, יש לכולנו ילדים קטנים בבית, כמעט לכל שוטר שעובד כאן."

לדברי אבוחצירא, "אני ומפקד המרחב שמנו את זה בראש סדר העדיפויות. יש מלחמה ובחירות, ועדיין זה במקום הראשון מבחינתנו. המפכ״ל היה כאן היום ונתן לגיטימציה להפעיל את כל האמצעים כדי למצוא אותה."

זהו היום השלישי לחיפושים אחרי הילדה היימנוט קסאו הנעדרת בת ה-9 מצפת. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ביקר במרכז הקליטה 'צה״ל 9', בו נראתה לאחרונה היימנוט במצלמות האבטחה שמוצבות בכניסה למקום, יצאו פרשים ושוטרים לסרוק עוד שטחים באזור. שבתאי קיים במקום הערכת מצב עם מפקד המחוז הצפוני, ניצב שוקי תחאוכה, ונפגש עם בני משפחת קסאו.

לראשונה בשעות אחר הצהריים, העלתה המשטרה מסוק לשמי צפת, לאחר שבמשך 40 שעות נטען כי אין לכך אישור מצה"ל.

המפכ"ל שבתאי אמר שמשטרת ישראל עושה הכול, ומפקד היחידה המרכזית ציין שזו המשימה הראשונה של המשטרה. לדברי המפכ"ל שבתאי: "סיימתי הערכת מצב יחד עם מפקד המחוז, שוחחנו עם אמא של היימנוט ובני משפחתה, הלב יוצא אליהם, נהפוך כל אבן להחזירה לחיק משפחתה. מאז שהתקבלה ההודעה בדבר ההיעדרות החריגה של היימנוט קסאו בת ה-9 מביתה, המחוז הצפוני בפיקוד מפקד המחוז עושים מאמצים אדירים, מושקעים כוחות רבים והמחוז מבצע כל פעולה אפשרית להביא לאיתורה.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עם אמה של היימנוט קסאו בת ה-9 (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עם אמה של היימנוט קסאו בת ה-9 (צילום: דוברות המשטרה)

שבתאי הוסיף ש"המשטרה נמצאת בקשר רציף עם המשפחה, לעדכן אותה בהתקדמות החקירה. נהפוך כל אבן ונשקיע כל משאב להחזיר אותה לחיק משפחתה. כולי תקווה שנוכל להיות אנשי בשורה בקרוב."

מפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה: "לצד המאמצים של המלחמה ויום הבחירות היימנוט קסאו בת ה-9 היא המשימה החשובה ביותר שלנו במחוז הצפוני ובמשטרת ישראל. אנו נמצאים פה מהדקה הראשונה במאמץ מרכזי עם כלל הכוחות והאמצעים עד שנסגור את המעגל למציאתה"

בסוכנות היהודית, האחראית על הפעלתו של מרכז הקליטה, דיווחו כי המשפחה מטופלת על ידי עובדות סוציאליות.

"זאת אחותי הקטנה בסופו של יום", אומר יפתחאל רטה, שהגיע לחיפושים מוקדם בבוקר מהעיר רחובות. למרות התהודה שמקבל הסיפור בשעות האחרונות, בעיקר ברשתות החברתיות, מספר המתנדבים בחיפוש אינו רב. "אני חלש כשאני רואה חסרי יכולת, ילדים וזקנים בשעת צרה", הוא אומר כשהוא לבוש חולצה הקוראת להצלתו של אברה מנגיסטו השבוי כבר כמעט עשר שנים בידי חמאס בעזה. "אנחנו נמצאים אמנם בימים של ערבות הדדית, ובכל זאת אני לא רואה גדודים של מחפשים פה".

מודעה לאיתור הנעדרת היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')
מודעה לאיתור הנעדרת היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')

במרכז הקליטה מוצב אמנם מאבטח בכניסה הראשית, ושם ממוקמת מצלמת האבטחה בה נראתה היימנוט לאחרונה. אלא שניתן להיכנס ולצאת מהמקום ביציאות אחוריות, המובילות לאזורים מיוערים יותר ולחלקים אחרים של השכונה. במשטרה מפעילים כוחות רבים, אולם אין עצורים או נחקרים שסיפקו מידע רלוונטי בשלב זה.

דנה צור, מורתה של היימנוט בבית הספר "שבט סופר" בחצור הגלילית, הגיעה עם בעלה לסייע בחיפושים: "היא ילדה מקסימה, נבונה, עם עברית מצוינת, ילדה שמסתדרת. קשה לחשוב שמישהו לקח אותה או חטף אותה, זה התרחיש הכי נורא".

החיפושים הבוקר (שלישי) אחרי היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')
החיפושים הבוקר (שלישי) אחרי היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')

חגית אזרזר הגיעה עם בתה נטעלי וחברתה רומי כדי לסייע בחיפושים. נטעלי ורומי לומדות עם קסאו בכיתה. "היא חברה שלנו מהכיתה", מספרת נטעלי, שהגיע עם מכשיר קשר כחול מהבית. "ביום ראשון יצאנו לטיול עם הכיתה בנחל ראש פינה. הייתה ילדה בטיול שנפל לה התיק, והיימנוט היא הראשונה שבאה ועזרה. היא תמיד עוזרת".

"בית הספר עשה את העבודה ותיווך את המצב טוב לילדים", אומרת חגית, האמא. "בבית אנחנו מנסים לשמור על רוגע ומספרים כמה שפחות. בבוקר היו פה יירוטים, אז הכול מלחיץ מאוד. הבנות מתרגשות מאוד מהחיפוש, וכולנו מקווים שנמצא אותה".

חגית אזרזר ובתה נטעלי בחיפושים. "בבוקר היו פה יירוטים, אז הכול מלחיץ מאוד" (צילום: יהל פרג')
חגית אזרזר ובתה נטעלי בחיפושים. "בבוקר היו פה יירוטים, אז הכול מלחיץ מאוד" (צילום: יהל פרג')

גל שירה חורי, המורה לאנגלית של היימנוט, הגיעה גם היא אחר הצהריים לסייע בחיפושים. "היא ילדה מדהימה ואחראית, ילדה טובה. לא מתאים לה להיעלם. ילדה מאושרת ושמחה, עושה צמות למורות. לא מאמינה שהיא נעלמה", אמרה.

המתנדבים מיחידת הכלבנים שפעלו בחיפושים כבר בלילה הראשון, המשיכו בפעולתם אחר הצהריים. בעזרת כלב איתור נעדרים, סקרו את המדרון מתחת למרכז הקליטה. "זה אירוע מוזר מאוד, אין קצה חוט, אין עדים. לא זוכר מקרה כזה של היעלמות של ילד מאז 1988, עם הילד אברהם אלון", אומר שמואל, אחד המתנדבים ביכ"ל.

מתנדבי יחידת החילוץ גולן בחיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 באזור צפת (צילום: יהל פרג')
מתנדבי יחידת החילוץ גולן בחיפושים אחר היימנוט קסאו בת ה-9 באזור צפת (צילום: יהל פרג')

כלל האצבע בחיפושי נעדרים מדבר על איתורם האפשרי במרחק של עד 5,000 מטר מהמקום בו נראו לאחרונה, זו הסטטיסטיקה, אבל נראה שכאן מדובר במקרה שונה. "אני רואה איפה יש עשב מעוך, אם הירידה בסללום, אלה הדברים שאני מסתכל עליהם", אומר אברהם, מתנדב נוסף.

"כל בנאדם צריך להיות פה בעיר הזאת, כל בנאדם. צריך לעזוב את העיסוקים ולהפוך כל אבן", קוראת שירה חורי לציבור.

 

כל היודע דבר על מקום הימצאה של היימנוט קסאו מתבקש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל או למשטרת צפת, בטלפון 04-6978444

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!