דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות לרשויות המקומיות

טירה בוחרת, חצי שנה לאחר רצח מנכ"ל העירייה: "יש פה אולי נדנדה אחת"

יום הבחירות מנומנם, אבל התושבים שבאו להצביע מוטרדים מהביטחון האישי ומעתיד הילדים | סעיד סמראן, בעל חנות ממתקים: "יש פה אנשים טובים, הפוליטיקאים יוצרים בלגאן" | נעים בשארה: "הכי חשוב לטפל בחינוך"

תור לקלפי בטירה (צילום: כדיה לוי)
תור לקלפי בטירה (צילום: כדיה לוי)
יניב שרון

הכיכר המרכזית של טירה מקושטת בשלטי בחירות, ובדוכן האופוזיציה המקומית באחד משערי בתי הספר מנסים ללכוד את תשומת לב המצביעים עם כוס קפה חם. האווירה רגועה, ונראה כי הכול ידוע מראש. בתור לקלפי עומדים מבוגרים נשענים על הקיר, לידן שתי נערות אחוזות התרגשות לקראת הפעם הראשונה בקלפי. זוגות צעירים עם ילדים, מגיעים משתלבים בתור. תנועת המצביעים דלילה, וכל הפעילים מחכים לשעות אחה"צ אז לדבריהם יהיה עומס.

20,760 בעלי זכות הצבעה בוחרים היום בקלפי את ראש העיר ומועצת העיר, אבל יום הבחירות המנומנם מגיע חצי שנה אחרי רצח מנכ"ל העירייה, עבד א-רחמן קשוע, על רקע מאבקי שליטה בין חמולות וגורמי פשיעה. קשוע היה אחד משורה של קורבנות הפשע בחברה הערבית, שכללו בשנה האחרונה גם שורה של נבחרים, בעלי תפקידים ומועמדים ברשויות המקומיות, בהם עוזר ראש המועצה המקומית בפוריידיס ומועמד לראשות מועצת אבו סנאן נרצחו, ומועמד לראשות עיריית נצרת, נורה ונפצע קשה.

על ראשות העיר מתמודדים ראש העיר המכהן, מאמון עבד אל חי, ושלושה מועמדים נוספים: פאדי עיראקי, וסים קאסם ואיברהים קאסם.

בילאל עבד אל חי (צילום: כדיה לוי)
בילאל עבד אל חי (צילום: כדיה לוי)

בילאל עבד אל חי, קצב, הוא הנציג של ראש העיר מאמון עבד אל חי. "אני בטוח שיהיה לו ניצחון סוחף בפעם הרביעית", הוא אומר, "כולנו חברים פה. עכשיו יש מעט אנשים", אבל לדבריו, הם צפויים להגיע להצביע בהמשך.

נאהל אל-עוביידי (צילום: כדיה לוי)
נאהל אל-עוביידי (צילום: כדיה לוי)

נאהל אל עוביידי, פעיל במפלגת חד"ש, מתאר את הקושי להביא את התושבים לקלפיות. "המלחמה השפיעה, אנשים במצב כלכלי קשה, לא מתעניינים אבל אנחנו דוחפים אותם. עבדנו בחמש השנים האחרונות בשטח, עזרנו לכולם בקורונה, בהפגנות. אנחנו לא נרד בקולות. האלימות משפיעה, אנשים כעסו על רצח עבד אל חי בבאר שבע (תושב העיר שנורה על ידי שוטרים מכיוון שנחשד כמחבל – י"ש). המשטרה לא התנצלה אף פעם לא מתנצלת."

תמים נאסר (במרכז) עם תומכיו (צילום: כדיה לוי)
תמים נאסר (במרכז) עם תומכיו (צילום: כדיה לוי)

תמים נאסר, ראש רשימת בל"ד למועצה, אומר ששתי הבעיות המרכזיות בעיר הן תכנון ובנייה והביטחון האישי. "אחרי הבחירות הדבר החשוב ביותר הוא תכנית מתאר והקמת ועדות מקומיות, לדאוג לבטחון. הנושא הנוסף הוא חמולות, מצביעים על פי חמולות. בגלל האלימות לפני הבחירות הייתי אומר שיצביעו 70 אחוז, אבל לבחירות דינמיקה משלהן, ואני חושב שיגיעו ליותר מ-80 אחוז מצביעים".

נאסר חסן (צילום: כדיה לוי)
נאסר חסן (צילום: כדיה לוי)

התושבים מצפים לשיפור במגוון תחומים. נאסר חסן לא מספר למי הצביע, אך אומר: "אני מצביע לראש עיר שיעשה טוב. שיהיה שלום, בטחון, חינוך טוב". ג'יאנה, אם צעירה, אומרת: "הכי חשוב לי הטיפוח של העיר, והתשתיות שלה. שיהיה לצעירים איפה לבנות". לדברי נעים בשארה, "יש בעיות בטירה, התשתיות כאן לא טובות. אבל הכי חשוב זה חינוך. זה הדבר הראשון שצריך לטפל בו".

סעיד סמראן (צילום: כדיה לוי)
סעיד סמראן (צילום: כדיה לוי)

סעיד סמראן, בעל חנות ממתקים, הגיע עם בתו הקטנה. הוא עזב את העסק כדי לבחור, ואחר כך יחזור לחנות עד הערב. "יש פה הרבה בעיות, איפה שלא תסתכל. אבל הכי חשוב העתיד של הילדים, החינוך, הביטחון. אין כמעט משחקיות פה, אולי נדנדה אחת. קשה להיות כאן בעל עסק. מאז הקורונה יורדים, עולים, שוב יורדים. אם אתה לא חזק אתה לא שורד. וצריך ביטחון. יש פה אנשים טובים, אבל הפוליטיקאים יוצרים בלגאן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!