דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
24.8°תל אביב
  • 22.1°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 25.1°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 36.1°אילת
  • 26.3°טבריה
  • 22.2°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הרמטכ״ל אחרי הירי לצפון: ״חיזבאללה ישלם מחיר כבד״; גלנט: אויבינו מנסים להפוך את רמדאן ל-7 באוקטובר נוסף

מטח כבד לגליל המערבי: 20 רקטות שוגרו מלבנון | לראשונה זה שבוע וחצי: אזעקות גם באשקלון ובסביבה | רשת אל-ג'זירה הקטארית דיווחה כי ישראל הסכימה בפסגה בפריז לכמה סעיפים, בהם חזרה הדרגתית של תושבי צפון רצועת עזה לבתיהם ושחרור 40 חטופים

  • כוחות צה"ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)
  • שר הביטחון יואב גלנט לצד הרמטכ״ל הרצי הלוי וראש השב״כ רונן בר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
    שר הביטחון יואב גלנט לצד הרמטכ״ל הרצי הלוי וראש השב״כ רונן בר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה בבית הלבן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהצהרה בבית הלבן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
  • חייל מצביע בקלפי צה"לית (צילום: דובר צה"ל)
    חייל מצביע בקלפי צה"לית (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-144 למלחמה: 

הוסר חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון, עליו הופיעה התראה ביישובים: בית ספר שדה מירון; חורפיש; פקיעין; צבעון; צוריאל; בית ג'אן; הר חלוץ; חרשים. מוקדם יותר הבוקר (שלישי) נשמעו בגליל העליון אזעקות ביישובים צבעון, סאסא, ספסופה – כפר חושן ודוב"ב. צה"ל עדכן על 35 רקטות ששוגרו מלבנון, והשמיד בתגובה תשתיות צבאיות של חיזבאללה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דיווח: גורמים בחמאס אישרו שיש התקדמות במגעים לעסקה, אך עדיין קיימים פערים

העיתון "א-שרק אל-אווסט", שיוצא לאור בלונדון ונחשב מקורב לסעודיה, מדווח מפי מקורות בחמאס כי ההצעה האחרונה שהוצגה לארגון הטרור במגעים לעסקה "אינה מתקבלת על הדעת במתכונתה הנוכחית", ולדבריהם יש לבצע בה תיקונים שונים. המקורות, כך דווח, אישרו שיש התקדמות במגעים – אך לדבריהם יש עדיין פערים בנושאים שונים.

דובר צה״ל מאשר: נ״ט ששיגר חיזבאללה פגע במתקן חיל האוויר במירון

דובר צה״ל אישר לפני זמן קצר שטיל נ״ט שחצה משטח לבנון לעבר מרחב מירון בשעות אחר הצהריים. זוהתה פגיעה במרחב יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר. אין פגיעה בכשירות המתקן.

דיווח בלבנון על תקיפות נרחבות של צה״ל בכמה אזורים נגד יעדי טרור

כיפת ברזל יירטה 2 רקטות מעל אשקלון, רסיסים שנחתו על רכב בעיר גרמו לנזק ללא נפגעים

שתי רקטות יורטו מעל אשקלון, לאחר שאזעקות הופעלו באזור. במוקד אחד בעיר רסיסי יירוט גרמו לנזק ושריפה בכלי רכב, ללא נפגעים. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על הירי "בתגובה לפשעי האויב הציוני".

אזעקות באשקלון והסביבה

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בעיר אשקלון, במושב נתיב העשרה ובקיבוצים כרמיה וזיקים שבשטח המועצה האזורית חוף אשקלון.

הרמטכ״ל בגבול הצפון: ״חיזבאללה ישלם מחיר גדול מאוד על הצטרפותו לחמאס״

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ערך סיור בגבול הצפון – לשם חיזבאללה שיגר הערב מטח – ויחד עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ומפקד אוגדה 146 תת-אלוף ישראל שומר פגש חברי כיתות כוננות באזור. בפגישה אמר הרמטכ"ל כי "בערב שבעה באוקטובר חיזבאללה החליט שהוא מצטרף לחמאס, והוא צריך לשלם על זה מחיר גדול. כל הכוחות יושבים כאן לאתר את האויב, לתקוף אותו. אנחנו לא מחכים לשום דבר". לדבריו, "אם ננהג נכון, אנשים יחזרו לכאן קודם כל בזכות הביטחון. אנחנו עושים את הצעדים הנכונים כדי שאנשים יחזרו לכאן״.

נתניהו לביידן: ״אני מוביל מערכה כדי לבלום את הלחצים לסיים את המלחמה טרם זמנה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה בה השיב לנשיא ארה״ב ביידן: "מתחילת המלחמה אני מוביל מערכה מדינית שתכליתה לבלום את הלחצים שנועדו לסיים את המלחמה טרם זמנה, ומנגד גם להשיג תמיכה בישראל. יש לנו הצלחות לא מבוטלות בתחום הזה, משום שהיום מתפרסם בארצות הברית סקר הווארד-האריס, שמראה ש-82% מהציבור האמריקני תומך בישראל. כלומר ארבעה מתוך חמישה אזרחים בארצות הברית תומכים בישראל ולא בחמאס. זה נותן לנו עוד משני כוח להמשיך במערכה עד לניצחון המוחלט".

דיווח בלבנון: 2 פצועים בתקיפות מהאוויר של צה״ל בכפר עיתא א-שעב בדרום המדינה

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על שני פצועים מתקיפת כטב"ם בכפר עיתא א-שעב שבדרום המדינה. מוקדם יותר דיווח הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה כי צה"ל ביצע לפחות שלוש תקיפות מהאוויר באזור.

דיווח בעזה: שוטר חמאס נהרג בעימות עם תושבים שהפגינו נגד ארגון הטרור ברפיח

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שוטר חמאס נהרג מירי בעימותים אלימים עם אזרחים במערב רפיח בדרום רצועת עזה. עוד דווח כי העימותים פרצו בעקבות הפגנה שנערכה בסמוך לבית החולים הכווייתי בעיר, שבה הניפו המוחים כרזות עם קריאה לחמאס "לא לגנוב את הסיוע ההומניטרי ולהפסיק את המלחמה".

גלנט: ״איראן, חיזבאללה וחמאס רוצים להפוך את הרמדאן לשלב השני של 7 באוקטובר״

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "היעד המרכזי של חמאס זה לקחת את הרמדאן, בדגש על הר הבית וירושלים ולהפוך אותו לשלב השני של התוכנית שלהם שהחלה ב- 7 באוקטובר – זה היעד המרכזי של חמאס, זה מפומפם על ידי איראן וחיזבאללה״.

״לנו אסור לתת להם את הדבר הזה, והמשמעות היא להרגיע את השטח בכל דבר שניתן, ובהיבט הזה הפעולה צריכה להיות מחולקת לשני חלקים פשוטים, אתם מכירים אותם היטב והם יוצרים את הדיפרנציאציה, מי שמחבל או חשוד, או בדרך ל, צריך להגיע איתו למגע ולעצור אותו או לחסל אותו, אין פה חוכמות. הדבר השני – איפה שניתן לתת ולשחרר, מדוע? כי אנחנו לא רוצים שהלחץ הזה יהפוך להיות מאירועי בודדים, עד כמה שהם מסוכנים – לאירוע אחר״.

ארה״ב תקצה 53 מיליון דולר נוספים לטובת סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה

ארה"ב תעביר 53 מיליון דולר נוספים לטובת סיוע הומניטרי לתושבים בעזה ובגדה המערבית. כך אישרה סמנתה פאוור, מנהלת הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID), שציינה בהצהרתה כי "המחסור בביטחון תזונתי בעזה הגיע למצב קטסטרופלי". מאז תחילת המלחמה ארה"ב העבירה יותר מ-180 מיליון דולר לרצועת עזה ולגדה המערבית.

ארגון חיזבאללה קיבל אחריות על ירי נ״ט מלבנון לאזור בסיס מירון

המטח לגליל: כ-20 רקטות שוגרו מלבנון לכמה אזורים בצפון, כולן יורטו או התפוצצו בשטחים פתוחים

במטח האחרון לגליל המערבי ומזרחית לעכו שוגרו כ-20 רקטות מלבנון. חלקן יורטו וחלקן התפוצצו בשטחים פתוחים. עד כה לא דווח על נפגעים או נזק.

לוחמי מג״ב חיסלו פלסטיני חשוד שניסה לחצות את גדר ההפרדה לירושלים

דוברות המשטרה: לפני זמן קצר חשוד שוהה בלתי חוקי נצפה ע"י לוחמי מג"ב כשהוא מנסה לחדור את גדר הביטחון משטחי יהודה ושומרון באזור אל מונטאר לתוך ירושלים. לוחם ביצע נוהל מעצר חשוד שבסופו ביצע ירי לעברו של החשוד. החשוד נפגע מהירי ובהמשך נקבע מותו ע"י גורמי רפואה. האירוע יתוחקר.

אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי

אזעקות נשמעו לפני זמן קצר ביישובים רבים בגליל המערבי וכן מזרחית לעכו. בין היתר הופעלו התרעות בגורן, נווה זיו, אילון, אדמית, חניתה, יערה, עבדון, ערב אל עראמשה, מנות, אבו סנאן, ירכא, קליל ועמקה.

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון: בית ג'אן, הר חלוץ, חרשים

חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון: צוריאל, צבעון, חורפיש, בית ספר שדה מירון, פקיעין

דובר צה"ל: "נסיים ברפיח, יש שם חטופים"

לדברי דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי, "אנחנו נלחמים בחמאס מצפון לדרום. רפיח חשובה". הדברים נאמרו בוועידת אתגרי העולם היהודי בירושלים, כך דווח ב-Ynet.

כוחות דובדבן חיסלו את אחמד דראגמה, בכיר בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני במרחב טובאס בשומרון

במבצע חטיבתי לסיכול טרור בהכוונה מודיעינית של שב"כ במרחבים טובאס ובפרעה שבחטיבת הבקעה והעמקים, חיסלו כוחות מיחידת דובדבן את אחמד דראגמה, בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני במרחב טובאס.

בעברו דראגמה ביצע פיגועי ירי ומטענים לעבר כוחות צה"ל. הכוחות חיסלו שני מחבלים חמושים נוספים ואיתרו חמ"ל תצפיות.

לוחם צה"ל נפצע קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בעיר שכם בחטיבת שומרון עצרו הכוחות שלושה מבוקשים ואיתרו והחרימו רובה מסוג קרלו ומטענים מאולתרים.

בעיר חברון בחטיבת יהודה פעלו הכוחות למעצר חמישה מבוקשים, ובכפר יטא בגזרת החטיבה עצרו הכוחות מבוקש נוסף ואיתרו חומרי הסתה וציוד צבאי.

הכוחות העבירו את המבוקשים ואת אמצעי הלחימה להמשך טיפול כוחות הביטחון. מתחילת המלחמה נעצרו כ-3,250 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, יותר מ-1,350 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

קטאר: אין פריצת דרך במגעים לעסקה

צה"ל השמיד אתר צבאי ותשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון

35 שיגורים חצו מלבנון למרחב הר מירון בצפון הארץ מהבוקר. אין נפגעים ולא נגרם נזק ליחידת הבקרה האווירית במרחב.

בתגובה, מטוסי קרב השמידו אתר צבאי ותשתיו טרור של חיזבאללה במרחבים אלחניה, ג'בשית, בסריה ואל-מנצורי. כוחות צה"ל תקפו באמצעות ארטילריה להסרת איום במרחב יארון.

רויטרס: לדברי חמאס, יש עדיין פערים גדולים במשא ומתן

גורם רשמי בחמאס הגיב לדבריו של ביידן, שאמר שהוא מקווה שיושג הסכם הפסקת אש עד יום שני הקרוב. לפי חמאס, דברי ביידן אינם תואמים את "מצב הלחימה בשטח", ועדיין יש פערים גדולים שצריך לגשר עליהם.

דיווח בלבנון: צה"ל תוקף באזור אל-ביסאריה בדרום המדינה

רשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי צה"ל תוקף גם באזור העיירה אל-ביסאריה בדרום לבנון, נוסף על תקיפות בכפר ג'בשית.

חיזבאללה קיבל עליו אחריות על הירי לגליל העליון

תנועת צו 9: בשעה זו מעבר ניצנה נחסם למשאיות החמאס ע"י ראשוני הפעילים

כ-570 קלפיות נפתחו בצה"ל, כשליש מהן נפתחו להצבעה מוקדמת ברצועת עזה, בגבול הצפון ובאיו"ש

אזעקות בגליל העליון: צבעון, סאסא, ספסופה - כפר חושן, דוב"ב

ביידן: ״מקווים שעד יום שני הבא תהיה הפסקת אש בעזה״

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן אמר בשיחה עם כתבים בניו יורק: "היועץ לביטחון לאומי שלי אומר לי שאנחנו קרובים (להפסקת אש בעזה). זה עוד לא גמור אבל אנחנו קרובים. אני מקווה שעד יום שני הבא תהיה הפסקת אש".

דיווח ב״אל ג׳זירה״: ישראל הסכימה לשחרר 400 ״אסירים כבדים״ תמורת החזרת 40 חטופים

"אל-ג'זירה" הקטארית דיווחה כי ישראל הסכימה בפסגה בפריז לכמה סעיפים, כחלק ממסגרת לעסקה להפסקת אש ולשחרור חטופים. לפי המקורות, ישראל הסכימה בין היתר לחזרה הדרגתית של עקורים לצפון רצועת עזה, למעט אלו שבגיל "שירות צבאי". עוד דווח כי ישראל הסכימה לשחרור 400 אסירים, בהם "כבדים", תמורת שחרור 40 חטופים.

דיווח בארה״ב: ישראל מעריכה שסינוואר עדיין מתחבא במנהרות בח׳אן יונס, ומקיף עצמו בחטופים

ישראל מעריכה כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר מסתתר עדיין במנהרות שמתחת לחאן יונס, בדרום הרצועה, וגורמים אמריקנים מסכימים עם ההערכה הזו. כך דיווח העיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט". גורמי מודיעין ישראליים, אמריקניים ומערביים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי אתגר סבוך עוד יותר מאשר חשיפת מקום מחבואו של סינוואר הוא הוצאה לפועל של מבצע ללכידתו או חיסולו – באופן שלדבריהם יסכן את שלום החטופים שמוחזקים לפי ההערכות בסמוך אליו. הבעיה, כך אמר גורם ישראלי בכיר, היא כיצד "לעשות משהו" מבלי לסכן את חיי החטופים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה בהצהרה לתקשורת כי הוא "מקווה שניתן יהיה להגיע להפסקת אש בעזה עד יום שני הבא".

רשת אל-ג'זירה הקטארית דיווחה כי ישראל הסכימה בפסגה בפריז לכמה סעיפי מסגרת לעסקה להפסקת אש ולשחרור חטופים. לפי המקורות, ישראל הסכימה בין היתר לחזרה הדרגתית של עקורים לצפון רצועת עזה, למעט אלו שבגיל "שירות צבאי". עוד דווח כי ישראל הסכימה לשחרור 400 אסירים, בהם "כבדים", תמורת שחרור 40 חטופים.

בכלי התקשורת בישראל ציינו כי חברי המשלחת שיצאה לדוחא לא השיגו התקדמות משמעותית בשיחות.

חסן סלאמה, מפקד חטיבה בחיזבאללה, חוסל בדרום לבנון. עשרות רקטות שוגרו בכמה מטחים לגליל העליון ולצפון רמת הגולן ביממה האחרונה. צה"ל תקף גם כמה יעדי טרור של חיזבאללה, בין היתר בעומק לבנון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!