דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

עיצומים / עיצומים בחברה בת של "כללית": שינניות ומטפלי רפואה משלימה ישבתו

השינניות בחברת ש.ל.ה. שבבעלות הכללית מוחות על הפחתה בשכרן עקב הרפורמה בטיפולי השיניים לילדים, ושכר מטפלי הרפואה המשלימה לא עודכן מעל עשור. יו"ר הוועד: "המו"מ תקוע כבר שנים, הגיעו מים עד נפש"

מרפאת שיניים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
מרפאת שיניים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי ש.ל.ה., חברת הבת של קופת חולים כללית המספקת רפואת שיניים ושירותי רפואה משלימה ישביתו החל מהיום (ד') את פעילות השינניות ב-150 מרפאות "כללית סמייל" ומטפלי הרפואה המשלימה בכ-50 מרפאות ברחבי הארץ.

השינניות שובתות על רקע הפחתה חד צדדית שבוצעה לדבריהן בשכרן, וזאת בעקבות רפורמת טיפולי השיניים לילדים שיזם שר הבריאות ליצמן לטיפולי שיניים לילדים. השינניות מקבלות שכרן כאחוזים מכל טיפול ופעולה אותן הן מבצעות. לדברי יו"ר ועד העובדים בש.ל.ה תומר יוסף, לאחר הרפורמה החליטה הנהלת ש.ל.ה להקטין את בסיס התגמול לפיו משולמים הטיפולים המבוצעים במסגרת הרפורמה. לדבריו של יוסף המו"מ על נושא זה מתנהל זה למעלה משנה אולם לאחרונה הגיעו המגעים למבוי סתום.

מטפלי הרפואה המשלימה שובתים ועל רקע אי עדכון רכיבי השכר ותגמולי הניהול שלהם זה למעלה מעשור. לדבריו של יוסף בנושא זה מתנהל מו"מ זה ארבע שנים כבר שאינו מצליח להגיע להסכמות.

״מדובר בשביתה ללא הגבלת זמן. הגיעו מים עד נפש. ההנהלה נוקטת בסחבת מכוונת ועד עתה כל ההצעות הכספיות שקיבלנו לא מאפשרות להתפרנס בכבוד" אמר יוסף, "לא ייתכן שאותם עובדים יעבדו מבוקר ועד ליל וירוויחו שכר מעליב שגם לא עודכן שנים. השירות למטופלים הוא ערך עליון עבורנו ואנו מקבלים מהם רוח גבית למאבק משום שגם הם מבינים שיש קשר ישיר בין השירות המוענק להם לבין התנאים להם אנחנו זכאים״.

תגובת הנהלת ש.ל.ה:

בנובמבר 2015 נחתם הסכם קיבוצי עם ההסתדרות, במסגרתו סוכם גם על תוספות שכר לשינניות. נוכח תוספות אלה, הגידול בפעילות (כתוצאה מהרפורמה) והתוספות שניתנו בהסכם הקיבוצי הקודם, עלה שכרן של השינניות באופן משמעותי.

השינניות מקבלות אחוז מהתמורה המתקבלת בחברה בהתאם להשתייכות המטופל למחירונים השונים (פרטי, מושלם, סל וכד') וכפי שנקבע בהסכם הקיבוצי.

ביולי 2010 על פי החלטת ממשלת ישראל, הוכנסו לסל הבריאות טיפולי שיניים חינם לילדים בגילאים 0-8. מאז , מדי שנה, הורחבו השנתונים ובתחילת 2016, לאחר חמש שנות רפורמה, נוספו ילדים בגילאי 13-14.

בעקבות פניית יו"ר הועד, מר יוסף תומר, לפנים משורת הדין ולמרות שאינה מחוייבת לכך על פי ההסכם הקיבוצי, הגישה החברה הצעה לשפר מהותית את שכר השינניות כתוצאה מתוספת השנתונים הנוספים, על אף שאינה מקבלת תשלום נוסף מהמדינה. ההצעה שניתנה הינה העלאת בסיס התגמול לטיפולי שיננות לשנתונים שנוספו בשנת 2016 ומעלה ביותר מ-12%! הועד דחה את ההצעה ובחר לנקוט בשביתה, המנוגדת להתחייבותו לשקט תעשייתי ולמיצוי טענות.

באשר לרופאי כללית משלימה, כבר הושג הסכם, שעלותו  משקפת תוספת שכר של למעלה מ 25%. ואולם בשלבי ניסוח ההסכם הקיבוצי בחרה נציגות העובדים לחזור בה מהסכמות ולהכריז על סכסוך עבודה.

צר לנו כי ועדי העובדים בחרו לפגוע במטופלי ש.ל.ה . אנו קוראים לוועדים לנהוג באחריות ולשוב באופן מיידי לשולחן המו"מ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!