דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות מקומיות

חיפה בוחרת: "העיר בקרשים, צריך טיפול ושיקום"

עם 12 מתמודדים לתפקיד ראש העיר, סיכויים גבוהים שתושבי חיפה יצביעו שוב בסיבוב השני | נטלי קדוש קורן, בת 39: "יש לי הרגשה שהמועמדים עם אג’נדה מצוינת, אבל אני מפחדת שאף אחד לא מספיק טוב" | יעקב, בן 75: "לדעתי חזירי הבר לא מפריעים. אם בן אדם פועל נגד החזירים, הוא יקבל תגובה"

שלטי בחירות לעיריית חיפה (פלאש 90)
שלטי בחירות לעיריית חיפה (פלאש 90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

למרות ריבוי המתמודדים לתפקיד ראש העיר (12 בסך הכול), רחובות העיר חיפה לא צבועים בשלטי המועמדים, מלבד במרכז העיר. יתכן שהדבר נובע ממבנה העיר, המבוזרת לשכונות המרוחקות אחת מהשנייה. או שאולי הסיבה לכך היא שאין בבחירות פייבוריט מובהק.

בימים האחרונים הופצו מספר הודעות בקרב תושבי העיר בהן נחשפות לכאורה שחיתויות הנוגעות למועמדים שונים. לפי הסקרים, זהות ראש העיר הבא תוכרע כנראה בסיבוב שני, מאחר והמועמדים יתקשו להשיג את הרוב הנדרש של 40% שמבטיח ניצחון. הבולטים שבהם הם ראשת העיר המכהנת עינת קאליש-רותם, שזכתה לביקורת במהלך כהונתה; ראש העיר הקודם יונה יהב, שכיהן 15 שנה; אביהו האן שמתמודד מטעם הירוקים, המתמודד הצעיר דוד עציוני ואיש המשטרה לשעבר יעקב בורובסקי.

״אני עד עכשיו בדילמה על מה להצביע, כי העיר בקרשים וצריך טיפול ושיקום אחרי קליש" אומרת נטלי קדוש קורן (39), שמצביעה בכרמל המערבי. "יש לי הרגשה שהמועמדים עם אג’נדה מצוינת על פניו, אבל אני מפחדת שאף אחד לא מספיק טוב. אתה צריך היות איש עסקים טוב ומנהל טוב. ובאמת לאהוב את העיר.

נטלי קדוש קורן: "היזמים צריך לחזור, אין כסף בקופה העירונית" (צילום: אלבום פרטי)
נטלי קדוש קורן: "היזמים צריך לחזור, אין כסף בקופה העירונית" (צילום: אלבום פרטי)

"מהמתמודדים הבולטים יונה יהב לא מספיק טוב בעיני. הוא גם מבוגר לדעתי, וצריך פה טווח של זמן ארוך שנים. אי אפשר לשקם את העיר במהרה.  אני מתלבטת לכיוון דוד עציוני כי הוא צעיר ומשקף את הסטטוס שלי- ילדים באותו גיל והרצון לעיר חיה הוא דומה. אני רוצה להאמין שאנחנו רוצים עתיד טוב לילדים. אני נוטה לראש עיר צעיר שיחזיק את הצעירים וירים את העיר לכיוון טוב יותר. היזמים צריכים לחזור. אין כסף בקופה העירונית".

"מאוד חשוב לי שחיפה תישאר חילונית, מאוד חשוב לי שיהיה דמוקרטי, חשוב לי שהדברים ישארו כמו שאני רגילה " אומרת ליהיא וולך (46), שגרה בכרמל. "חשוב לי דו קיום בעיר, חופש תנועה בשבת, לשמר את הדברים שבגללם בחרתי להיות חיפאית. אני ילידת העיר ורוב השנים של הבגרות שלי הייתי מחוץ לעיר וחזרתי להיות חיפאית. 

"אני חושבת שאני רוצה להיות אופטימית וקצת נאיבית ולהאמין בשיטה ובדרך ולא לזלזל בה. כן להיות עם עין פתוחה וביקורת אבל כן להיות באמונה שיש אפשרות לשינוי ודברים כן יכולים לקרות בעיר הזו הן לטובה".

"ראיתי את ראשת העיר הקודמת ולדעתי היא טובה" אומר יעקב (75), שמצביע בשפרינצק. "היא בחורה חזקה ואני לא רוצה את בורובסקי שנלחם בחזירי בר בסביבתי. לדעתי חזירי בר לא מפריעים, ואם בן אדם פועל נגד החזירים, הוא יקבל תגובה. בפארק פה באלי כהן יש חזירי בר מסתובבים ואוכלים ביחד. צריך לחיות יחד עם הטבע. 

"חשוב לי בבחירות נושא העזרה לפנסיונרים. באתי לארץ בגיל 46 מברית המועצות,  ואם יש עזרה קטנה זה טוב, לא צריך הרבה.  אבל אני מסתכל על הכיוון הכללי ולא דברים קטנים. הכיוון הכללי צריך להתייחס גם לאנשים חלשים ולתת הנחה לארנונה לדוגמה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!