דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

סקר משרד החקלאות: רוב הציבור מעדיף לרכוש תוצרת ישראלית טרייה

הסקר נערך לאחר כניסתו לתוקף של חוק סימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת | 87% מהנשאלים חשבו שנושא סימון ארץ המקור של התוצרת המקומית רלוונטי מאוד בימים אלה | 85% אמרו שיעדיפו לרכוש תוצרת חקלאית טרייה מקומית על פני תוצרת מיובאת

ירקות בסניף רשת יוחננוף, ללא סימון ארץ המקור (צילום: דבר)
"הפרסומת והנושא נמצאו כחשובים ובעלי תרומה רבה לציבור" (צילום: דבר)
מאיה רונן

מסקר שערך לאחרונה משרד החקלאות עולה כי 85% מהציבור מעדיף לרכוש תוצרת חקלאית מקומית.

הסקר נערך בעקבות קמפיין שהוביל המשרד בחודש דצמבר האחרון, עם כניסתו לתוקף של חוק סימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת.

מתוצאות הסקר, שנערך על רקע המלחמה, נראה שהישראלים מעדיפים תוצרת כחול-לבן, וכן שהחשיבות של החקלאות הישראלית התעצמה בעיני הציבור, ובהתאמה גם החשיבות של סימון ארץ המקור.

הסקר כלל מדגם אקראי ומייצג בקרב כ-500 גברים ונשים בגילאי 25 ומעלה מהמגזר היהודי במדינת ישראל (ללא חרדים).

עולים ממנו נתונים מעודדים: בעקבות הקמפיין 87% מהנשאלים חשבו שנושא סימון ארץ המקור של התוצרת המקומית רלוונטי מאוד בימים אלה; 85% מהנשאלים השיבו שיעדיפו לרכוש תוצרת חקלאית טרייה מקומית על פני תוצרת מיובאת; 34% השיבו שיעדיפו תוצרת מקומית אם מחירה יהיה זהה לזה של התוצרת המיובאת, ו-14% נוספים השיבו שיעדיפו תוצרת מקומית גם אם מחירה יהיה גבוה מזה של התוצרת המיובאת.

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות: "נתונים אלה מחדדים את המציאות בשטח: אזרחי ישראל רוצים את 'הסלט הישראלי' מתוצרת מקומית ומעריכים את החקלאות הישראלית. חוק סימון ארץ מקור שנכנס במהלך החודשים האחרונים, מעניק רוח גבית לביטחון המזון על בסיס ייצור מקומי, לחקלאים המקומיים ולחקלאות הישראלית כולה. החוק מהווה כלי צרכני ראשון במעלה שמקנה שקיפות מלאה ומספק מידע חיוני לצרכנים הישראלים".

סימון בשילוט בולט ובצמוד למחיר

התיקון לחוק הגנת הצרכן שמחייב קמעונאים לסמן את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת, אושר בכנסת בחודש יולי האחרון. על פי החוק, הסימון חייב להיות בשילוט בולט ובצמוד למחיר.

חובת סימון ארץ מקור על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות, בשר בקר) ודגים, נכנסה לתוקף בסוף חודש דצמבר 2023, וחלה עד כה על נקודות מכירה פיזיות. השבוע נכנסה לתוקף החובה לסימון גם במכירה מקוונת.

זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה, התחילו חלק מרשתות השיווק לסמן תוצרת חקלאית ישראלית באופן וולונטרי, עוד לפני כניסתו הרשמית של החוק לתוקף. מרשתות השיווק נמסר ל'דבר' שהסימון העצמאי הוכח כאפקטיבי ועודד צריכה של תוצרת חקלאית ישראלית.

ממשרד החקלאות נמסר: "על רקע המלחמה, התחדדה עוד יותר החשיבות הרבה של החקלאות הישראלית. החקלאות במדינת ישראל מרוכזת בעיקר באזורי הספר, ומהווה חלק אינטגרלי בשמירה על גבולות ישראל. חשיבות זו באה לידי ביטוי גם בתוצאות הסקר שבוצע. מתוצאות הסקר עולה שהפרסומת והנושא נמצאו כחשובים ובעלי תרומה רבה לציבור, ולראייה: 87% מהנשאלים ציינו שנושא סימון ארץ מקור הוא נושא שמעסיק אותם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!