דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט הלך לעולמו בגיל 87

שוחט היה ממייסדי קיבוץ נחל עוז, מהנדס אזרחי בוגר הטכניון שכיהן כראש מועצת העיר ערד במשך 22 שנים, כחבר כנסת וכשר האוצר בשתי קדנציות תחת רבין וברק

אברהם בייגה שוחט (צילום: אוראל כהן, פלאש90)
אברהם בייגה שוחט (צילום: אוראל כהן, פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אברהם (בייגה) שוחט, שכיהן בעבר כשר האוצר, הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 87. שוחט, יליד העיר תל אביב, נשוי לתמה ז"ל, הותיר אחריו שלושה ילדים ו-7 נכדים.

שוחט היה ממייסדי קיבוץ נחל עוז, מהנדס אזרחי בוגר הטכניון שכיהן כראש מועצת העיר ערד במשך 22 שנים, כחבר כנסת וכיהן כשר האוצר בין השנים 1992 ל-1996 בממשלת רבין ובין 1999 ל-2001 בממשלת ברק.

בית החולים איכילוב הודיע היום על מותו, ומסר גם את הודעת ילדיו: "אנו מודים למרכז הרפואי על המסירות והטיפול באבינו. היה לו אמון גדול במערכת הרפואית ובצוות של איכילוב, שליווה אותו עד רגעיו האחרונים. זכינו ואנו גאים להיות ילדים של אבא אוהב, שהיה חלוץ ומנהיג אמיתי. הוא היווה מופת ליושרה ולהתנהלות ערכית ופעל ללא ליאות לבנייתה של הארץ שלנו ולהשגת שלום בר קיימא״.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו: "פטירתו של בייגה שוחט, משרת ציבור ישר ונחוש, ראש העיר המיתולוגי של ערד שהפך לשר אוצר מצטיין בממשלות ישראל, מותירה אותנו כשאנו חסרים את דמותו שכל-כולה חזון ומעש, ודווקא באחת התקופות המאתגרות בתולדותינו כמדינה. בייגה, שצעד שנים רבות באמון ובשותפות לצדו של רה"מ יצחק רבין, לא היה איש מילים כי אם ביצועיסט חסר מנוח. מי שרצה ללמוד על פועלו היה צריך פשוט להקשיב – לקול הילדים והצמיחה בערד, לשכשוך המים המותפלים, לרכבת הקלה והמכוניות הסואנות בכביש שש, לעשייה במפעלה של אינטל, לתוצרי המהפכה בתקציבים לפריפריה ולחברה, ולעוד ועוד יוזמות שאת פירותיהן יש לזקוף בין היתר לזכותו".

ממקימי ערד ונחל עוז, שר האוצר בממשלות רבין וברק

שוחט נולד בבתל אביב ב-1936. את שירותו הצבאי עשה בנח"ל, ולאחר שחרור מצה"ל הצטרף יחד עם הגרעין שליו השתייך לקיבוץ נחל עוז. הוא בעל תואר בהנדסה אזרחית מהטכניון, ובהמשך עבד כמנהל בסולל בונה. שוחט שימש כמהנדס בצוות התכנון וההקמה של העיר ערד, ולאחר מכן נבחר למשרת ראש המועצה המקומית, תפקיד שבו כיהן במשך 22 שנה, בין 1967 ל-1989.

ב-1988 החל לכהן כח"כ מטעם המערך בכנסת ה-11. בכנסת ה-12 הוא היה גם יו"ר ועדת הכספים. ביולי 1992 הוא מונה על ידי ראש הממשלה דאז יצחק רבין להיות שר האוצר. בכנסת ה-13, לאחר שמפלגת העבודה הפסידה בבחירות, הוא כיהן כחבר בוועדת הכספים. לאחר הבחירות ב-1999, חזר שוחט לכהן כשר האוצר ובתקופה מסוימת גם כשר לתשתיות לאומיות. במסגרת תפקידו כשר אוצר, הביא שוחט ליצירתה של תקנת הש"ש, הפעם הראשונה בה המדינה תקצבה שנות שירות.

בדצמבר 2004, לפני הצטרפותה של העבודה-מימד לממשלת שרון השנייה, התמודד על תפקיד שר, אך בבחירות הפנימיות במפלגה הגיע רק למקום העשירי – ונשאר מחוץ לממשלה. בסוף שנת 2005 הוא פרש מהכנסת, לאחר שכיהן במשך כמה שנים כחבר בוועדת הכספים וכחבר בוועדה לבחירת שופטים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!