דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

סטימצקי תרכוש 25% מהפעילות המסחרית של הוצאת עם עובד

ההסכם מקנה לסטימצקי מקום בדירקטוריון ההוצאה ו-25% מכוח ההצבעה במוסדות המוסמכים של "עם עובד". מנכ"לית עם עובד חניטל סוויסה: "שיתוף הפעולה יעזור להגדיל את החשיפה של הספרים שלנו ולהנגיש אותם לקהל קוראים רחב יותר"

הפנינג ספרים 'עם עובד' בבית ההסתדרות (צילום: עם עובד)
הפנינג ספרים 'עם עובד' בבית ההסתדרות (צילום: עם עובד)
אורן דגן

רשת הספרים סטימצקי תרכוש 25% מהפעילות המסחרית של הוצאת הספרים הוותיקה עם עובד מיסודה של ההסתדרות.

לצד ההשתתפות ברווחי ההוצאה, ההסכם מקנה לסטימצקי מקום בדירקטוריון ההוצאה ו-25% מכוח ההצבעה במוסדות המוסמכים של "עם עובד". ההסכם אינו כולל את נכסי הנדל"ן של עם עובד.

מנכ"לית הוצאת עם עובד, חניטל סוויסה: "שילוב הכוחות עם רשת סטימצקי יעזור להגדיל את החשיפה של הספרים שלנו ולהנגיש אותם לקהל קוראים רחב יותר. הצוות שמוביל היום את ההוצאה ימשיך להצעיד אותה להישגים, תוך שמירה על איכות היצירה שהפכה את עם עובד לעמוד תווך בתרבות הישראלית".

מנכ"לית עם עובד חניטל סוויסה והסופר מאיר שלו ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
מנכ"לית עם עובד חניטל סוויסה והסופר מאיר שלו ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

הוצאת הספרים שהוקמה ב-1942, היא אחת מהוצאות הספרים הוותיקות והמובילות בישראל. עם הקמתה היא פעלה כשלוחה הסתדרותית מתוך מטרה "לספק את צרכיו הרוחניים של ציבור הפועלים". "עם עובד" הוקמה ביוזמתו של ברל כצנלסון, שהיה גם העורך הראשון של ההוצאה.

במהלך השנים, פרסמה "עם עובד" למעלה מ-5,000 כותרים במיליוני עותקים ומדי שנה היא מפרסמת עשרות כותרים חדשים ומדפיסה מחדש מאות ספרים שראו אור בעבר ונחשבים לקלסיקה של ספרות המקור והתרגום.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עם עובד היא נכס צאן ברזל של התרבות הישראלית ואני גאה בתרומתה של ההסתדרות גם להיבטים של העמקת עולם הרוח ועידוד היצירה המקומית. שיתוף הפעולה עם רשת סטימצקי נשען על ערכים משותפים של אהבת הספר, ונועד להגביר את הנגישות לאוצרות הספרותיים של עם עובד".

יו"ר דירקטוריון הוצאת "עם עובד" ומנכ"ל ההסתדרות, דודו בצלאל: "עם עובד ניצבת היום בחוד החנית של הענף בארץ, ולספרי ההוצאה יש מקום של כבוד על מדף הספרים במאות אלפי בתים בישראל, החל בקלסיקות לילדים, כמו מיץ פטל והמפוזר מכפר אז"ר, ועד רבי המכר של מיטב היוצרים בארץ ובעולם. כניסתה של רשת סטימצקי לשותפות עם ההוצאה, תסייע לחזק את המפעל התרבותי של עם עובד ותסלול את הדרך להגיע לקהלים חדשים".

מנכ"ל רשת סטימצקי, אייל גרינברג: "הוצאת עם עובד היא נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית, שהביאה לקוראים את יצירות המובילות של גדולי הסופרים ובהם מאיר שלו, דוד גרוסמן וכן תרגומים של הקלאסיקות של המחברים הגדולים בעולם כמו טולסטוי וגבריאל גרסיה מארקס. אני משוכנע שיחד עם הניסיון של סטימצקי, שמציינת השנה 100 שנה, נמשיך להביא לקורא הישראלי חידושים וספרות איכותית."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!