דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צה"ל

צה"ל / חיילות וחיילי צה"ל יזכו בקרוב למענקים מורחבים עם שחרורם

לאחר שבשנה שעברה עלה שכר החיילים הקרביים, בקרוב אמור להיות מאושר סל הטבות מורחב לחיילים המשוחררים. בין השאר - כל החיילים ללא קשר למצבם הכלכלי יזכו להשלים בגרויות על חשבון הצבא

חיילים בבקו"ם (צילום ארכיון: יוסי זליגר  פלאש 90)
חיילים בבקו"ם (צילום ארכיון: יוסי זליגר פלאש 90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בקרוב יותר חיילות וחיילים יזכו לסל שחרור מורחב ומוגדל – היועץ המשפטי למערכת הביטחון, בשיתוף האגף לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, הפיצו הבוקר (רביעי) תיקון לחוק חיילים משוחררים, בהמשך להנחיית שר הביטחון, אביגדור ליברמן. התיקון, הכולל הרחבה משמעותית של המענקים להם זכאים חיילים משוחררים, הופץ להערות משרדי הממשלה וצפוי להגיע לשולחן הממשלה בתוך כשלושה שבועות.

סעיפי התיקון כוללים שינויים רבים, שמטרתם להעצים את זכויות החיילים המשוחררים ולהתאים את סל ההטבות למציאות הכלכלית הנוכחית בישראל. בעיקרי התיקון נמצאים מענק שכר דירה לחיילים משוחררים בודדים כשנה מיום השחרור, כל חייל/ת משוחרר/ת יוכלו להשלים בגרויות על חשבון צה"ל ללא קשר למצב הסוציו-אקונומי שלהם, הארכת משך תקופת הפיקדון מ-7 שנים ל-9 שנים והעברת כספי הפיקדון ישירות לחשבון – באם לא ימשכו על ידי החייל/ת ואף הרחבת השימושים בפיקדון, בין השאר – לטובת מחיקת חובות וקנסות.

חייל מילואים, מלחמת לבנון השנייה צילום: פלאש 90.
חייל מילואים, מלחמת לבנון השנייה צילום: פלאש 90.

שינוי חשוב נוסף שאמור להיות מאושר הוא אישור הכרה בחיילים משוחררים שנמצאו זכאים לקבלת מלגות סיוע בתשלום שכר לימוד במוסדות להכשרה מקצועית, גם כזכאים למלגות קיום. כמו כן יוארך מ-5 שנים ל-10 זמן הזכאות לחיילים בודדים וחיילי מילואים למלגות סיוע בתשלום של שכר לימודים ודמי קיום להכשרה מקצועית, מכינות קדם אקדמיות ותואר ראשון בפריפריה.

בשנת 2015 מימשו החיילים המשוחררים מעל ל-99% מכספי הפיקדון, בהיקף של כמיליארד שקלים. כ-50% מכלל החיילים המשוחררים השתמשו בכספי הפיקדון לטובת לימודים. כ-31% משכו את כספי הפיקדון במזומן בתום התקופה. כ-11% השתמשו בכספי הפיקדון לטובת נישואין, וכ-4% מהחיילים המשוחררים השתמשו בכספי הפיקדון לטובת הקמת עסק.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן התבטא בנושא, ואמר "הצעת החוק היא עוד נדבך בחיזוק ובעידוד המשרתים בצה"ל.חמדה מרק, ראש אגף חיילים משוחררים במשרד הביטחון, ממובילי התיקון לחוק אמרה: "מדובר בשורה של שינויים שיש בהם מהפכה של ממש עבור החיילים המשוחררים."

יותר שכר, יותר לימודים

לפני שלושה חודשים הודיע הרמטכ"ל גדי איזינקוט על תכנית חדשה למימון שכר לימוד של לוחמים, על פי התוכנית, החל מחודש אוקטובר 2016, תחילת השנה האקדמית, כל לוחם שהתגייס לצה"ל לפני שלוש שנים ומשתחרר כעת, יזכה ללימודים אקדמיים או לימודי מקצוע על חשבון הצבא. גם חיילים העונים להגדרת אוכלוסיות מיוחדות – עולים חדשים, מיעוטים ואוכלוסיות חלשות – יזכו למלגה החדשה גם כאשר אינם לוחמים. הכוונה היא להרחיב בהמשך את התוכנית לכל החיילים.

שר הביטחון יעלון (ראשון מימין) עם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט (שני מימין). צילום ארכיון: פלאש 90 / אריאל חרמוני
שר הביטחון יעלון (ראשון מימין) עם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט (שני מימין). צילום ארכיון: פלאש 90 / אריאל חרמוני

לפי דברי גורמים בצה"ל, כל מערך התרומות של הצבא צפוי להשתנות ולהיות מוקדש כולו למימון של השכלה גבוהה. דרך התכנית שואפים לעזור לחיילים המשוחררים להתחיל בלימודים ובהשתלבות בחברה, וגם להכיר להם תודה על השירות שלהם.

כזכור, בסוף 2015 החליטה הממשלה להעלות את שכרם של החיילים ב-50%. המרוויחים העיקריים מההחלטה הם הלוחמים, ששכרם זינק באחת מ-1,077 שקלים ל-1,616 שקלים בחודש. שכרם של תומכי הלחימה עלה מ-784 שקלים ל-1,176 שקלים, ויתר החיילים יזכו למשכורת חודשית בשווי 810 שקלים, לעומת 540 שקלים בחודש נובמבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!