דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
21.6°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 22.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 22.5°באר שבע
  • 25.7°אילת
  • 20.0°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 21.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

צעדת משפחות החטופים הגיעה מעוטף עזה לירושלים: "הגוף והנפש כואבים וצועקים - אך לא נוותר"

הצועדים, שיצאו לדרכם מעוטף עזה, נכנסו לעיר בשירת 'ירושלים של זהב', ויקיימו עצרת בכיכר פריז | אתמול נשאו הצועדים 134 אלונקות, כמספר החטופים שמוחזקים בשבי כבר 147 ימים

צעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
צעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עדת ההזדהות עם החטופים הגיעה היום (שבת) לירושלים, בהשתתפות כ-15 אלף צועדים. הצעדה, שהחלה בעוטף עזה ונמשכה ארבעה ימים, להסתיים בשעה 19:00 בערב בעצרת ענק בכיכר פריז בירושלים.

את הצעדה הזניקו קלרה מרמן וגבריאלה ליימברג, ששוחררו לאחר 53 יום בשבי. מרמן אמרה: "אנחנו היינו שם, אנחנו יודעים מה זה יום ועוד יום ועוד יום, ואני גם יודעת מה זה להיות פה, להילחם על שובם. באנו לכאן היום כדי לתת לכם כוח להמשיך לצעוד ולהילחם – שיחזרו עכשיו. הדרך ארוכה, הגוף והנפש כואבים וצועקים. באנו לכאן היום כי יש תקווה, הביחד שלנו והתקווה משותפת. אנחנו לא נוותר ונמשיך לצעוד איתכם עד שכולם יצעדו, וככה כל העם ישראל המדהים – יחד נחזיר את כולם, עד אחרונת הנשים, עד אחרון הילדים והגברים, הפצועים, החיילים והנרצחים – את כולם עכשיו".

בסרטון לקראת הצעדה אמרו גבריאלה ליימברג ופרננדו מרמן, ששוחרר לאחר 129 ימים בשבי במבצע חילוץ של צה"ל:: "כשהיינו בשבי ראינו את הצעדה הקודמת וזה נתן לנו המון כוח ותקווה. ראינו את עם ישראל צועק את הצעקה להחזרה של כל החטופים. אנחנו זקוקים לכם שתהיו איתנו. אנחנו בטוחים שיחד כל עם ישראל יחזיר את 134 החטופים הביתה".

הצעדה יצאה ברביעי מחניון רעים שבו נערכה מסיבת הנובה, ועברה דרך שדרות, שם ערכו הצועדים טקס הזדהות עם החללים והנרצחים בתחנת המשטרה בשדרות. בחמישי יצאו הצועדים מקריית גת לבית גוברין שם ערכו טקס בהשתתפות המשפחות. אתמול (שישי) ערכו הצועדים מסע אלונקות מבית שמש לשער הגיא, בו נשאו 134 אלונקות, כמספר החטופים שמוחזקים בשבי כבר 147 ימים. היום הם צעדו משער הגיא לבירה.

צעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
צעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
צעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
צעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

בין הצועדים באירוע המחאה אתמול היו גם השרים בני גנץ וחילי טרופר, שאף נשאו יחד את אחת האלונקות. "ב-7 באוקטובר נפל דבר בישראל היהודית, הציונית, הדמוקרטית – זו שמכבדת כולם את כולם – ומצאנו את עצמנו חוברים באחדות למול תנאים טראגיים וקשים של חיילים ואזרחים שנחטפו", אמר גנץ בהצהרה שנשא באירוע הזנקת הצעדה.
"ההתקפה הזו הייתה התקפה על כולנו, והמשימה הזו לנצח ולהביא את כולם הביתה היא משימה של כולנו, כל הזמן – ובקדימות העליונה ביחס ולצד לכל מטרה חשובה אחרת". לדבריו, "אנחנו כאן איתכם במסע המוצדק הזה שמדבר ללב האנשים ומעמיד במודעות מוחלטת ורציפה את חשיבות השגתם של הבנים והבנות הביתה בריאים ומהר, ואת כולם ככל שרק אפשר".

השרים בני גנץ וחילי טרופר בצעדת משפחות החטופים (צילום: חיים גולדברג/ פלאש90)
השרים בני גנץ וחילי טרופר בצעדת משפחות החטופים (צילום: חיים גולדברג/ פלאש90)

לצד הצעדה לירושלים, בני משפחות חטופים ערכו אתמול גם הפגנה מול שגרירות ארה"ב בתל אביב – וחסמו את הכביש הסמוך ברחוב הרברט סמואל. המחאה נשאה את הכותרת של "הפגנת תמיכה בביידן ובממשל האמריקני".

בהודעה שפרסם מטה משפחות החטופים נכתב: "הממשל האמריקני מחויב לנושא החטופים יותר מממשלת ישראל, ולכן משפחות החטופים יחד עם פעילים נוספים יקראו למבוגר האחראי להפעיל לחץ ולהציל את החטופים משבי החמאס וממשלת הקיצוניים".

המשפחות מסרו עוד: "אנחנו מבינים שהדרך להחזיר את החטופים בעסקה אחראית שתשיב את הביטחון למדינה ולאזור כולו עוברת דרך הממשל האמריקני ובראשו הנשיא ביידן. ממשלת ארצות הברית עמדה לצד ישראל מן הרגע הראשון, וביכולתה לדאוג גם עכשיו להביא את הצדדים להסכמות ולהשיב את החטופים והחטופות כולם הביתה. אנחנו שמים את מבטחינו בממשל ארצות הברית ומבקשים לחזק את ידיו בעת הזאת. אלה ימים קריטיים, עסקה מונחת על השולחן, הרמדאן בפתח ויש לנצל כל שעה ולהביא פתרון מוסדר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!