דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שמאי ימרום, אלוף אירופה בקשתות: "כשניגנו את התקווה הייתי מוצף ברגשות"

ימרום בן ה-19, הפך בשבוע שעבר לישראלי הראשון בענף שזוכה בתואר אלוף אירופה לבוגרים | בראיון ל'דבר' הוא מסכם את הזכייה והאליפות המוצלחת של הנבחרת: "המחשבות היו על מה שקורה בארץ, הצלחתי להתאפס ולעשות את הביצוע שאני מצפה מעצמי"

שמאי ימרום בראש הפודיום, באליפות אירופה בקשתות (צילום: איגוד הקשתות העולמי)
שמאי ימרום בראש הפודיום, באליפות אירופה בקשתות (צילום: איגוד הקשתות העולמי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שמאי ימרום זכה בשבוע שעבר באליפות אירופה באולמות בקשת קומפאונד (הלא אולימפית) בקרואטיה. ימרום בן ה-19 הפך לישראלי הראשון בענף שזוכה בתואר אלוף אירופה לבוגרים, כחלק מאליפות יוצאת דופן של נבחרת ישראל אותה סיימה עם 6 מדליות.

בעיצומה של תקופה קשה, שהשפיעה על הביצועים שלו בסבב התחרויות, ימרום הצליח להתעלות בדרך לזכייה מרגשת. "בסוף התחרות כשהשמיעו את התקווה, הייתי מוצף ברגשות. התחלתי לדמוע מהתרגשות", מספר ימרום בראיון ל'דבר'. "אני לא חושב של תחרות הזאת הייתה בעלת אותה משמעות, עם לא כל מה שקורה ברקע. התרגשתי מהמחשבה שאני יכול לשמח אנשים בתקופה הזאת".

שמאי ימרום עם מדליית הזהב באליפות אירופה בקשתות (צילום: איגוד הקשתות בישראל)
שמאי ימרום עם מדליית הזהב באליפות אירופה בקשתות (צילום: איגוד הקשתות בישראל)

תחילת המלחמה ואירועי ה-7 באוקטובר תפסו את ימרום במהלך סבב תחרויות באירופה ובארה"ב. באופן טבעי, האירועים בישראל השפיעו על הקשת הצעיר שהתקשה להראות את היכולות שלו. את התחרות האחרונה שלו בסבב התחרויות באירופה הוא סיים במקום ה-35 בלבד בתחרות בצרפת, הרחק מהרמה והאיכות שהוא מציג בשנים האחרונות.

"זה הוציא אותי לגמרי מאיזון. ניסיתי לצאת להתמודד עם זה ע"י יציאה לכמה שיותר תחרויות. הייתי כמעט חודשיים באירופה. חרשתי כמה שיותר תחרויות, כדי להחזיר את הריכוז, אבל זה היה בסופו של דבר חודשיים מאוד קשים, שהשפיעו על המצב הנפשי שלי יותר לרעה מאשר לטובה. חשבתי שלקחת את המרחק ולהתרכז בתחרויות יעזור. באיזה שהוא מקום זה היה ההפך", אומר ימרום.

לאחר חודשים אינטנסיביים בחו"ל, חזר ימרום הביתה ולקח את הזמן שלו לעכל את כל מה שעבר עליו באופן אישי וקרה במקביל במדינה. באליפות הנוכחית, הוא מצא בנפשו את האיזון הפנימי בדרך לזכייה היסטורית באליפות אירופה. "היה מאוד קשה למצוא את האיזון בין המוח שכל הזמן מתעסק במצב בישראל, לבין להדחיק את זה לגמרי", אומר ימרום. "אין דרך קלה לעכל או להתמודד עם זה. קורה כל כך הרבה בארץ, במקביל למחשבות של למה אני בכלל עושה פה ומתחרה?"

"במקום לא לחשוב על המצב או המלחמה ולהתרחק מהמחשבות הללו, רק בתחרות האחרונה הצלחתי לקבל אותם ולבוא איתם לתחרות", הוא מוסיף. "אחרי עונה קשה של התמודדות, בסוף הצלחתי להתאפס על עצמי ולעשות את הביצוע שאני מצפה מעצמי".

הקשת שמאי ימרום. "הצלחתי בכל ירייה לשמור על הטכניקה וזה הספיק לי כדי לנצח" (צילום: דוברבקו בודן)
הקשת שמאי ימרום. "הצלחתי בכל ירייה לשמור על הטכניקה וזה הספיק לי כדי לנצח" (צילום: דוברבקו בודן)

לאליפות אירופה הגיע ימרום מפוקס וחדור מטרה מתמיד. את המוקדמות סיים במקום הרביעי עם 596 נקודות מתוך 600 אפשריות. "במוקדמות הרגשתי שאני יכול לעשות יותר. אז אמנם הניקוד לא היה מה שרציתי, אבל ברמות האלו התחרות כל כך צמודה שכל מי שנמצא בטופ 10 יכול לנצח את התחרות. למשל המדורג ראשון במוקדמות (מתאוס פלורוטון הדני) הודח בשמינית הגמר כי הוא הפיל נקודה והמתחרה מולו ירה מושלם. אז היחס במוקדמות הוא בעיקר בשביל הביטחון להמשך התחרות".

בעקבות המיקום הגבוה במוקדמות, שמאי עלה ישירות לשמינית הגמר בו ניצח 148:149 את מריו ואורו מקרואטיה. ברבע הגמר ימרום קיבל את המשוכה הקשה ביותר בתחרות, יוסף בסנצקי הסלובקי המדורג במקום ה-2 בעולם ואלוף משחקי אירופה 2023. אותו ניצח 148:149.

"לפגוש את המדורג שני בעולם, בשלב כזה של התחרות זה לא משהו רגיל, אבל ידעתי שמבחינת הרמה היה לי את מה שצריך כדי לנצח", אומר ימרום. "ידעתי שבאותה המידה הוא היה יכול לירות ניקוד מושלם. הצלחתי בכל ירייה לשמור על הטכניקה וזה הספיק לי כדי לנצח".

בחצי הגמר ניצח 147:150 את הדני מרטין דמסבו בעל חמישה מדליות באליפויות העולם ובגמר ניצח 146:148 את אדריאן גונטיר הצרפתי, שהיה מדורג במקום החמישי בעולם ב-2022. "במשך זמן מה היה לי קשה עם הגמרים. רציתי להוכיח לעצמי ולכולם שאני יכול לנצח בגמר. אני באתי עם הרבה מאוד ציפיות. הצלחתי בסופו של דבר להשתחרר וליהנות מהגמר, לירות באיכות שהייתי צריך".

"יש יותר דחיפה להצליח ויותר תמיכה בענף"

ימרום החל את דרכו בענף בעקבות מתנת יום הולדת ייחודית שקיבל מאביו ליום ההולדת 8 – קשת מבמבוק. שנתיים מאוחר יותר נשברה הקשת וימרום בן ה-10 החל לחפש דרך לקנות קשת חדשה. "חיפשתי באינטרנט קשת ופתאום גיליתי שזה תחום גדול. דרך זה מצאתי מועדון קשתי בירושלים", הוא מספר. "התאמנתי בו שלוש שנים, עד שעברתי למועדון ראשל"צ ומשם הגעתי לנבחרת".

הקשת שמאי ימרום. "אני מקווה שנוכל לקחת את האנרגיות האלו ולהמשיך אותם לתחרויות הבאות" (צילום: דוברבקו בודן)
הקשת שמאי ימרום. "אני מקווה שנוכל לקחת את האנרגיות האלו ולהמשיך אותם לתחרויות הבאות" (צילום: דוברבקו בודן)

ב-2022 פרץ ימרום עם זכייה במדליית הכסף באליפות אירופה באולמות עד גיל 21, המדליה הראשונה של ישראל באליפות. "זאת הייתה פריצת דרך. הרגיש לי כמו קיר שנשבר, סוף סוף יש מדליות. אבל מבחינתי לקחת מקום שני זאת תמיד תחושה של פספוס. הרגשתי שהייתי יכול לנצח בגמר ולסיים ראשון", נזכר ימרום.

בשלוש השנים האחרונות עשה ענף הקשתות קפיצת מדרגה משמעותית. איתי שני היה הקשת הישראלי הראשון שהעפיל למשחקים האולימפיים בטוקיו והרשים כל הדרך עד שמינית הגמר. מאז הענף עבר מהפכה בהובלת המאמן האנגלי של הנבחרת ריצ'רד פריסטמן.

"אחת ההשלכות של ההגעה והצלחה של איתי במשחקים האולימפיים, שעכשיו יש מאמן נבחרת מאוד מנוסה ריצ'רד פריסטמן, שהוא מאמן בריטי שהביאו לאמן את הנבחרת", אומר ימרום". כמות התקציבים לצאת לתחרויות גדלה. נוצר פה מומנטום. ההגעה לאולימפיאדה שינתה את הגישה הישראלית, יש יותר דחיפה להצליח ויותר תמיכה בענף מבחינת משאבים. כרגע אנחנו מנסים לנצל כל הזדמנות כדי להמשיך את המומנטום".

"התחלה של תקופה מטורפת שתהיה לקשתים בישראל"

העבודה הקשה וההתקדמות של הנבחרת הגיע לשיאיה באליפות אירופה, אותה סיימה נבחרת ישראל עם שש מדליות, שלוש מדליות זהב ושלוש מדליות כסף. לצד הזכייה של ימרום, איתי שני זכה במדליית הכסף בקשת הריקרב, נבחרת עד גיל 21 זכתה בזהב ו רועי דרור ניצח בגמר את ניב פרנקל בתחרות עד גיל 21 בקשת הריקרב ויפתח הדר זכה במדליית הכסף בקשת קומפאונד.

מימין למעלה: אורי רוזמרין ברלד, רועי דרור, שמאי ימרום ואיתי שני. מימין למטה: יפתח הדר וניב פרנקל. הנבחרת הישראלית לאליפות אירופה בקשתות, עם המדליות (צילום: איגוד הקשתות הישראלי)
מימין למעלה: אורי רוזמרין ברלד, רועי דרור, שמאי ימרום ואיתי שני. מימין למטה: יפתח הדר וניב פרנקל. הנבחרת הישראלית לאליפות אירופה בקשתות, עם המדליות (צילום: איגוד הקשתות הישראלי)

ימרום מסמן את האווירה הטובה בנבחרת כחלק מרכזי בהצלחה וההתקדמות של הנבחרת בשנים האחרונות, שהגיעה לשיאה באליפות הנוכחית. "כולנו הצגנו יכולת ברמה גבוהה יותר מאי פעם. אחרי שכל אחד ירה, הוא דחף את כל מי שאחריו. מעבר להצלחה האינדיבידואלית, הייתה הצלחה של הנבחרת כולה. אני מקווה שנוכל לקחת את האנרגיות האלו ולהמשיך אותם לתחרויות הבאות".

איך ההצלחה באליפות אירופה יכולה לקדם את ענף הקשתות בישראל?
"אליפות אירופה הייתה תחרות ממש טובה עם הרבה הישגים מדהימים. עונת הקיץ היא יותר משמעותית. יש בה עוד אליפות אירופה ואולימפיאדה. אני חושב שזאת התחלה של תקופה מטורפת שתהיה לקשתים בישראל ואני מאוד רוצה לראות את הענף משגשג וממשיך לגדול".

מה המטרות שלך לשנים הקרובות?
"כרגע הפוקוס המרכזי הוא משחקי העולם ב-2025. אני אוהב את התחום בכל ליבי, אני מקווה שאני אוכל להמשיך להתחרות ולהיות בענף כמה שיותר זמן. כל עוד אני מתקדם ואוהב את מה שאני עושה, אני לא יכול לבקש יותר. אני שמח להמשיך לעשות את זה בעזרת התמיכה שאני מקבל מהאיגוד והתאחדות אילת. המטרה העיקרית היא להמשיך, לדחוף את הענף קדימה ולהביא עוד אנשים עם אותה התשוקה לענף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!