דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כחלון

גל השריפות / שר האוצר כינס ישיבת מעקב אחר הטיפול בשיקום נזקי השרפות

עד כה העביר משרד האוצר 3.6 מיליון שקלים במענקי התארגנות ולכל המשפחות שנשארו ללא מקום לגור נמצא פיתרון. יונה יהב בישיבה: "שר האוצר יצר חוסן לאומי חדש"

כחלון מבקר בבית שנהרס בשריפה בחיפה (צילום: יעקב לדרמן \ פלאש 90)
כחלון מבקר בבית שנהרס בשריפה בחיפה (צילום: יעקב לדרמן \ פלאש 90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

45 יום לאחר גל השריפות, התכנסו שר האוצר כחלון וראש עיריית חיפה יונה יהב, שבבחירות לכנסת כיהן כראש מטה הבחירות של מפלגת כולנו" באזור הצפון, לישיבת מעקב אחר הטיפול בשיקום נזקי השרפות והטיפול בנפגעים. בישיבת המעקב השתתפו גם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד ובכירי משרד הפנים, משרד הביטחון, המשרד לביטחון פנים, פיקוד העורף ועיריית חיפה.

עד כה העביר משרד האוצר 3.6 מיליון שקלים במענקי התארגנות על סך 2500 שקלים לנפש לכל משפחה שביתה נפגע מהשריפות. אמיר דהן, מנהל קרן מס רכוש עדכן כי כ-60% מהתושבים שביתם נפגע כבר קיבלו פיצוי מלא או חלקי מקרן מס רכוש ומחברות הביטוח. עד סוף השבוע הבא, צופה דהן כי מס רכוש ישלימו את העברת הפיצויים לכ-80% מהנפגעים.

שר האוצר, משה כחלון וראש עירית חיפה, יונה יהב בישיבת העדכון (צילום: ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)
שר האוצר, משה כחלון וראש עירית חיפה, יונה יהב בישיבת העדכון (צילום: ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)

עוד עודכן בישיבה כי המשפחות שבתיהן נפגעו באופן שלא מאפשר מגורים בהם מצאו פתרונות מגורים חלופיים ומקבלות החזר שכר דירה.

שר האוצר משה כחלון אמר בישיבה "משרד האוצר ימשיך להוביל את הטיפול בנושא בשיתוף פעולה עם שאר הגורמים המקצועיים. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז עד שיסתיים הטיפול בתושבים וישוקמו השטחים הציבוריים". ראש עיריית חיפה, יונה יהב הודה לשר האוצר והוסיף "ההתגייסות המיידית של שר האוצר והגעתם של גורמי מס רכוש אל התושבים בזמן אמת, יצרו מהפכה בטיפול באזרח בשעת חירום. שר האוצר יצר חוסן לאומי חדש. נמשיך ללוות ולעקוב אחרי כל התושבים שנפגעו ונפעל לשקם ולהשיב את העיר חיפה לקדמותה".

ישיבת מעקב אחר הטיפול בשיקום נזקי השרפות והטיפול בנפגעים בחיפה (צילום: ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)
ישיבת מעקב אחר הטיפול בשיקום נזקי השרפות והטיפול בנפגעים בחיפה (צילום: ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)

חשוב לציין כי הטיפול בנפגעי השריפות התאפשר לאחר תרגיל לולייני שביצעו שר האוצר ובכירי משרדו. על פי חוק, קרן מס רכוש מפצה נפגעי מלחמות ואירועי טרור בלבד. היא לא יכולה לפצות נפגעים של אסונות טבע או אירועים הנובעים מרשלנות. לכן מיהר שר האוצר כחלון להכריז על גל השריפות כאירוע טרור. עם זאת, חברות הביטוח לא מכסות נפגעי טרור. הן נכנסו לתמונה רק לאחר דיונים ממושכים עם בכירי משרד האוצר שהבהירו להם כי אם לא יפצו את לקוחותיהם שנפגעו בגל השריפות, משרד האוצר ימשוך את מס רכוש מהפיצוי והנזק לחברות הביטוח יהיה גבוה בהרבה.

במקביל שוחרר אתמול ממעצר עלי מאחנג'ה מאום אל פחם, שנעצר בחשד להצתה על רקע לאומני יומיים לאחר גל השריפות. בית המשפט העליון קבע כי אין הצדקה להחלטת בית המשפט המחוזי לעצור את מאחנג'ה עד תום ההליכים. שופטי בית המשפט העליון קבעו כי יש סבירות לטענות ההגנה כי למאחנג'ה ששרף זבל ליד ביתו, בישוב בו אין איסוף אשפה סדיר, לא היו מניעים לאומניים ולכן אין סיבה שישב במעצר במשך 45 יום. חשוב לציין כי השריפה שבהצתתה מואשם מאחג'נה הייתה באום אל פחם וכובתה במהירות על ידי כוחות מכבי האש ואין לה קשר לשריפות שהסבו נזקים כבדים בחיפה, בזיכרון יעקב או במבואות ירושלים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!