דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מקום שביעי לאיימרו עלמיה במרתון טוקיו, גירמה אמרה יהיה הנציג השלישי של ישראל בפריז

אמרה הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בקיץ, לאחר שחברו לנבחרת לא הצליח להשיג זמן מהיר ממנו בטוקיו | עלמיה עצר את השעון על 2:06.27 שעות וסיים לפני אליוד קיפצ'וגה האגדי

איימרו עלמיה (במרכז), גירמה אמרה (משמאל) וגשאו איילה (צילום ארכיון: איגוד האתלטיקה בישראל)
איימרו עלמיה (במרכז), גירמה אמרה (משמאל) וגשאו איילה (צילום ארכיון: איגוד האתלטיקה בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) סיים הלילה (בין שבת לראשון) בזמן של 2:06:27 שעות ובמקום השביעי את מרתון טוקיו. המשמעות היא, שגירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס) יהיה הנציג השלישי בריצת המרתון לגברים במשחקים האולימפיים בפריז. לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א), שזינקה גם היא למרתון טוקיו לא סיימה את הריצה.

כידוע, המאבק הישראלי על הכרטיס השלישי והאחרון למרתון האולימפי היה בין גירמה אמרה ואיימרו עלמיה. אמרה מחזיק בשיא אישי של 2:05:52 שעות, שיא אישי מהיר יותר מזה שיש לעלמיה- 2:06:04 שעות- ולכן הוא זה שתופס את הכרטיס השלישי.

בכך, נסגרה השלישייה שתייצג את ישראל בריצת המרתון לגברים בפריז: מארו טפרי (מכבי ת"א), גשאו איילה (מכבי ת"א) וגירמה אמרה. חשוב לציין שאיימרו עלמיה ישמש כמחליף ויכין את עצמו הכנה מלאה למרתון האולימפי, וזאת במקרה שיהיו בלת"מים.

עלמיה רשם הישג אישי מרשים, כשסיים את אחד המרתונים הגדולים בעולם במקום השביעי, בזמן של 2:06.27 שעות, מעל אליוד קיפצ'וגה האגדי שסיים עשירי. קיפצ'וגה, הפייבוריט לזהב בפריז לאחר מותו הפתאומי של קלווין קיפטום, עצר את השעון על 2:06.50. בנסון קיפרוטו הקנייתי ניצח עם שיא מסלול חדש של 2:02.16, בעוד בני ארצו טימותי קיפלגט (2:02.50) ו-וינסנט נגטיץ' (2:04.18) עמדו גם כן על הפודיום.

גירמה אמרה אמר: "אני מאוד שמח להגיע בפעם השנייה למשחקים האולימפיים. זו תמיד זכות גדולה לייצג את ישראל, על אחת כמה וכמה בתקופה הקשה שבה אנחנו נמצאים. אני מבטיח לתת את כל כולי ולעשות את המקסימום כדי לייצג את המדינה בכבוד על הבמה הגדולה בעולם".

גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה, אמר: "היום נסגרה באופן סופי נבחרת המרתון גברים שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז. לאורך השנה וחצי האחרונות התנהל מאבק צמוד בין ארבעת האתלטים המובילים שלנו. כללי המשחק היו ידועים מראש ושקופים לכולם לאחר שהם אושרו על ידי היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי בישראל. אני גאה מאוד בכל ארבעת האתלטים ואני בטוח שהשלישייה שתייצג את ישראל בפריז תגיע להתחרות ולהיות משמעותית. הציפיות שלנו מהנבחרת גבוהות מאוד".

איתי מגידי, המנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה ואחראי על תחום הריצות הבינונית וארוכות, הוסיף: "המרתוניסטים של ישראל באולימפיאדה יובילו את נבחרת האתלטיקה במשחקים וההישג המשמעותי מבחינתנו צפוי להגיע מהמקצוע הזה. כשמגיעים לפריז עם סגן אלוף עולם (מארו), מס' 4 בכל הזמנים באירופה (גשאו) ומדליסטית באליפות עולם (לונה)- השמיים הם הגבול. נעשה הכנה מותאמת למסלול המאתגר ברחובות פריז בשלהי אוגוסט ונקווה לפודיום ראשון לענף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!