דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

במשרד האוצר התחייבו שהקיצוץ בתקציב תנועות הנוער יבוטל, אך השינוי עוד לא נכנס לספר התקציב

נציגי המשרד הודיעו בכנסת כי תקציבי חירום יוסטו כדי למנוע את הקיצוץ, שאמור היה לעמוד על כ-40 מיליון ש״ח | במשרד החינוך הבטיחו למצוא מענה גם לשנות שירות, מכינות אופק ולכפרי סטודנטים

עצרת הנוער בכיכר החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
חניכי תנועות הנוער בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

נציג משרד האוצר אמר היום (ראשון), כי בהתאם להבטחת השר בצלאל סמוטריץ׳, התקציבים שקוצצו משלוש תקנות תמיכה שונות, הנוגעות לתנועות הנוער, ימולאו בחזרה בעזרת תקציבי חירום של משרד החינוך, שניתנו בעבור מבצע חרבות ברזל. עם זאת, המהלך עדיין לא בוצע בפועל ולא הוטמע בספר התקציב של 2024.

בדיון שהתקיים בוועדת הכספים של הכנסת, הסבירו דודי מזרחי מאגף התקציבים במשרד החינוך והדר פוקס ממשרד האוצר, כי נכון לעת הזו, הקיצוץ עודנו בתוקף, אך בעקבות הנחיית השר למצוא לו מקור, כספים שמשרד החינוך קיבל לצורך מימון חירום בעבור מבצע חרבות ברזל יקוצצו, והכספים יועברו להשלמת שלושת התקנות מהן מתוקצבות תנועות הנוער בדומה לתכנון המקורי.

הקיצוץ אמור היה להתבטא בתקנת תנועות הנוער, תקנת קבוצות המחנכים ותקנת שנת השירות. כל אחת מהן עברה קיצוץ כפול – קיצוץ רוחבי של 5%, וקיצוץ בתמיכות המדינה, גם הוא של 5%. הקיצוץ בשלושת התקנות מסתכם ב-40 מיליון ש״ח ועורר מחאה חברתית נרחבת, לה היו שותפים חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה גם יחד.

לפי מזרחי, יינתן גם מענה לשנות שירות, מכינות אופק ולכפרי סטודנטים. למזרחי ולפוקס לא היו תשובות, מדוע אם נמצא פתרון עקרוני לתקצוב, הוא לא הוטמע בתקציב הנוסף לשנת 2024, ונמצא כעת במצב של הבטחה לתיקון שעוד לא התממשה.

פערים לטובת רשתות החינוך הפרטיות החרדיות

לשאלת חברי הכנסת מהאופוזיציה שנגעה לנושא הפערים לטובת רשתות החינוך החרדיות הפרטיות, ענתה פוקס כי השילוב ברפורמת אופק חדש יפתח פער לטובת תקצוב רשתות החינוך החרדיות הפרטיות לעומת תלמיד יהודי בחינוך הממלכתי. ביחס לפער, אמרה פוקס כי "סדר הגודל של הסימולציה של משרד האוצר הוא 1,500 ש״ח לטובת התלמיד ברשתות הפרטיות לבין תלמיד יהודי בחינוך הממלכתי".

עוד הסבירה פוקס כי קיצוצים מתוכננים בתקציבי החברה הערבית במערכת החינוך ובתקציבים המיועדים ליוצאי אתיופיה לא יחולו בשנת הלימודים הנוכחית, אלא רק בזו שתתחיל בספטמבר. ביחס ליוצאי אתיופיה, אמרה פוקס כי לא יפגעו תקציבי כיתות מב"ר, כיתות מדעיות, או מגמות.

לשאלת חברי הכנסת, במה בכל ניתן יחול הקיצוץ, השיבה פוקס כי זה עדיין לא הוחלט, וכי בתכניות יש רבדים אחרים כגון מנהל חברה ונוער, הצטיידות, מנהל עובדי הוראה והמזכירות הפדגוגית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!