דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
29.1°תל אביב
  • 27.9°ירושלים
  • 29.1°תל אביב
  • 22.6°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 29.2°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מטח של 30 רקטות לגליל המערבי; הפסקות חשמל במספר יישובים

דובר צה"ל: יותר מ-450 עובדי אונר"א הם פעילי טרור | הרוג ו-7 פצועים מירי נ״ט למושב מרגליות, 2 במצב קשה | בחמאס טוענים: "מסרנו את דרישותינו לשחרור אסירים. המו"מ בקהיר - חיובי"

  • חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום: אייל מרגולין/ פלאש90)
    חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום: אייל מרגולין/ פלאש90)
  • לוחמי צה״ל במערב חאן יונס (צילום: דובר צה״ל)
    לוחמי צה״ל במערב חאן יונס (צילום: דובר צה״ל)
  • חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • קמלה האריס (צילום: Maverick Pictures/shutterstock).
    קמלה האריס (צילום: Maverick Pictures/shutterstock).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-150 למלחמה: עובד מהודו נהרג ו-7 נפצעו מפגיעת נ"ט במושב מרגליות היום (שני). בתקרית שני פצועים קשה, 5 בינוני ואחד קל.

המגעים לעסקת חטופים: משלחת חמאס בראשות סגנו של סינוואר נפגשה אתמול בקהיר עם מתווכים מקטאר ומארה"ב, ישראל סירבה לשלוח נציגים לשיחות.

השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ נחת בארצות הברית, הוא צפוי להיפגש עם בכירים בבית הלבן, בהם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן וסגנית הנשיא האריס.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

מטוסי קרב תקפו תשתית צבאית של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב

צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל מחמוד מחמד עבד חאצ׳

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, חוסל אתמול בבוקר (ראשון) במחנות המרכז שברצועת עזה המחבל מחמוד מחמד עבד חאצ׳ באמצעות כלי טיס.
על פי דובר צה"ל חאצ׳ היה אמון בתפקידו הצבאי על גיוסי פעילים חדשים לחמאס ובפרט לגדודי זייתון. בנוסף חאצ׳ פעל בהיבטי גיוסי כספים ומימון למטרות טרור לפעילות הצבאית של חמאס.

סגנית נשיא ארה"ב: חייבים הפסקת אש מיידית בעזה

סגנית נשיא ארה"ב, קמאלה האריס, קראה הערב במהלך נאום שנשאה במדינת אלבמה להפסקת אש מיידית בעזה.

סגנית נשיא ארה"ב האריס: יש הסכם על השולחן וחמאס צריך להסכים לו

מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב ביקר בישראל בשבוע שעבר ונפגש עם שר הביטחון והרמטכ"ל

הגנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד המרכז של ארצות הברית, ביקר בין ה-26 בפברואר ל-2 במרץ במצרים, סוריה, ירדן וישראל. הוא היה בישראל בין ה-28 בפברואר ל-2 במרץ, ונפגש עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ובכירים נוספים בצה"ל. הדיונים עסקו במצב הביטחוני "בישראל ומחוצה לה", וכן ב"הזדמנויות לשפר את המצב ההומניטרי בעזה", כך מסרו בפיקוד המרכז.

דיווח: עקב המתיחות הקשורה למלחמה, בישראל טרם הגיבו לבקשת ירדן להארכת הסכם המים

ישראל טרם הגיבה לבקשת ירדן להאריך בשנה נוספת את ההסכם לאספקת מים מוגדלת שיסתיים במאי, כך פורסם ב'כאן חדשות'. על פי הסכם שנחתם ב-2021, כמות המים שישראל מעבירה לירדן בשנה הוכפלה מ-50 מיליון קוב (כפי שהוסכם בהסכמי השלום) ל-100 מיליון קוב. לפי הדיווח, ישראל מבקשת למתן התבטאויות של בכירים ירדנים נגד ישראל, להפחית את ההסתה נגד ישראל בתחומי ירדן, ולקדם את החזרת היחסים הדיפלומטיים לסדרם, כולל החזרת השגריר הירדני לתל אביב והשגריר הישראלי לרמת עמון.

כוחות צה"ל הרסו את ביתו של אחד ממבצעי הפיגוע בו נרצחו לוסי, רינה ומאיה די

כוחות חיל ההנדסה הרסו הבוקר (שני) את ביתו של פעיל החמאס מעאד מסרי בשכם. מסרי היה אחד ממבצעי פיגוע הירי בבקעת הירדן בשנה שעברה, בו נרצחו לאה (לוסי) די ושתי בנותיה, רינה ומאיה.

ישראלים ניסו להיכנס לקבר יוסף שבשכם ללא אישור וחולצו על ידי צה"ל

ישראלים ניסו להיכנס הלילה (בין ראשון לשני) למתחם קבר יוסף בשכם, ללא אישור, וחולצו על ידי צה"ל. דובר צה"ל מסר כי הכניסה לשטחי A ללא תיאום אסורה ומסוכנת לישראלים.

דובר צה"ל: חיילי הנח"ל חיסלו מחבלי ג'יהאד אסלאמי פחות מחצי שעה אחרי ששיגרו רקטות לחצרים ובארי

לוחמי חטיבת הנח"ל הכווינו כלי טיס שחיסל את המחבלים שלשום (שבת).

לוחמי הנח"ל חיסלו 15 מחבלים במהלך היממה האחרונה, באמצעות ירי צלפים, כלי טיס, וסיוע טנקים, כך מסר דובר צה"ל. במקרה אחד, הלוחמים זיהו חוליית מחבלים נכנסים למתחם צבאי של החמאס, וכלי טיס צה"לי חיסל את המחבלים.

ביממה האחרונה: לוחמי שיריון פינו אזרחים עזתים ועצרו כ-80 חשודים בטרור

צוות הקרב של חטיבת השיריון 7 הוביל ביממה האחרונה פינוי של אוכלוסייה אזרחית בעזה, כך מסר דובר צה"ל. צוות הקרב גם עצר כ-80 חשודים במעורבות בפעילות טרור, בהם מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי שניסו להימלט בחסות האוכלוסייה.

אונר"א האשימה את ישראל ביחס לא הולם לפלסטינים, שר החוץ כ"ץ: "חוצפה שאי אפשר לקבל"

תחקיר של אונר"א האשים את ישראל ביחס לא הולם למאות פלסטינים שתפסה במהלך המלחמה. שר החוץ כ"ץ כתב בתגובה ברשת X: "זו חוצפה שאי אפשר לקבל. יש להם עובדים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר, אלפים המקושרים לחמאס, המתקנים שלהם שימשו לטרור. לזאריני חייב להפסיק להיות ראש אונר"א, ונוכחות אונר"א בעזה שאחרי חמאס לא ניתנת עוד להצדקה".

בכיר חמאס לשעבר לוול סטריט ג'ורנל: אפשרית עסקת חטופים בשבוע הבא

לפי הדיווח, מתווכים בין ישראל לחמאס אמרו שתיתכן עסקה עוד לפני הרמדאן, כלומר השבוע. בכיר חמאס לשעבר אמר כי ריאליסטי יותר לצפות לעסקה בשבוע הראשון של הרמדאן, שמתחיל ביום ראשון הקרוב, 10 במרץ.

הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפקד קיימו הערכת מצב לקראת הרמדאן

הערכת המצב התקיימה אתמול (ראשון), במטרה לחזק את המוכנות והתיאום בין הגופים לכלל התרחישים, לצד הרצון לאפשר חופש פולחן לערביי ישראל ולפלסטינים ביהודה ושומרון – כך מסר דובר צה"ל.

דיווח בלבנון: חיל האוויר תוקף מטרות באזור עיתא א-שעב

הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח על תקיפה אווירית ישראלית בעיתא א-שעב שבדרום המדינה.

משרד הבריאות של חמאס: 30,534 הרוגים ברצועה מתחילת המלחמה, 8,500 נעדרים מתחת להריסות

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טוען כי ישנם 124 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה, ובסך הכל 30,534 הרוגים וכ-72 אלף פצועים ברצועה מאז תחילת המלחמה. מספר הנעדרים מתחת להריסות עומד על כ-8,500 בני אדם.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

האזעקות שנשמעו בגליל העליון - בעקבות התרעות שווא; מד״א: 2 נפצעו בינוני-קשה וקל במרגליות מירי נ״ט

האזעקות שנשמעו בקריית שמונה, במטולה ובשורת יישובים בגליל העליון הופעלו בעקבות זיהוי שווא. כמו כן, שני עובדים זרים כבני 30 נפצעו באורח בינוני עד קשה וקל מירי לעבר מושב מרגליות שבאצבע הגליל. הם הובאו לחבירה עם צוותי מד"א בצומת מצודות ומטופלים במקום.

מנכ״ל מד״א: עלה ל-5 מספר הפצועים מירי הנ״ט במרגליות, בהם 2 אנוש וקשה

צה״ל: 13 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון, לוחמת מג״ב נפצעה קל

לוחמי צה"ל, מג"ב ושב"כ עצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. במבצע שארך כשש שעות באל-אמערי הכוחות עצרו שני מבוקשים, תחקרו חשודים רבים והחרימו חומרי הסתה של חמאס. במהלך המבצע התפתחה הפרת סדר אלימה, שבמסגרתה חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי וזיהו פגיעה. כחלק מחילופי האש במרחב, לוחמת מג"ב נפצעה ברגלה באורח קל ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

נקבע מותו של הפצוע אנוש בתקרית הנ״ט במרגליות, 7 אחרים נפצעו בהם 2 קשה

שליחו של ביידן למגעים בין חיזבאללה לישראל נחת בביירות

שליחו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, שמתווך מטעם ארה"ב במגעים להגעה להסדר מדיני בצפון, נחת לפני זמן קצר בביירות. הוא צפוי להיפגש עם בכירים במדינה.

חיל האוויר תקף שני יעדי חיזבאללה בהם שהו מחבלי הארגון בעייתא א-שעב ובשיחין

לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב שיחין, בו היו מחבלי הארגון. כמו כן, מוקדם יותר היום מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב.

בנוסף, זוהה שיגור שחצה משטח לבנון לעבר מרחב מרגליות. כתוצאה מהשיגור, נפגעו מספר אזרחים שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים על ידי מסוקי סער של חיל האוויר ומסוק מד״א. כוחות צה״ל תקפו את מקור הירי.

חמאס טוען: מסרנו למתווכים את ה״מפתחות״ לקיום עסקת שחרור חטופים

גורם בחמאס אמר לרשת אל-ערביה כי ארגון הטרור מסר למתווכים את ה"קריטריונים" לשחרור האסירים הביטחוניים תמורת כל חטוף. למעשה, הסוגיה היוותה מכשול עד כה, שכן בחמאס סירבו למסור את "מפתחות" שחרור האסירים תמורת כל חטוף שישוחרר בעסקה. בכיר בחמאס כינה את הדיונים בקהיר "חיוביים", ואמר כי "הכדור במגרש של ישראל".

שב״כ עצר מחבלים מאזור חברון שייצרו טעני חבלה ותכננו לבצע פיגוע בהשראת דאעש

הותר לפרסום: השב"כ סיכל חוליית מחבלים מאזור חברון, שייצרה כ-100 מטענים ותכננה לבצע פיגועים בהשראת דאעש.

בחקירתם עלה כי תכננו לבצע פיגועי מטען לעבר כוחות צה"ל המצויים באזורם. לשם כך ייצרו כ-100 מטעני נפץ, תוך שימוש בסרטוני הדרכה ברשת, וקבלת הדרכות מפעילי טרור בחו"ל. עוד עלה כי חברי החולייה החזיקו ברשותם נשקים מסוג M16 וקרלו, בהם תכננו להשתמש לפיגועים נוספים.

ארבעת העצורים, תושב תורקומיא, הם: מוראד מרקטן, חסין מרקטן, מחמד מרקטן ואחמד מרקטן.

פעילי הטרור שנתפסו על ידי שב"כ (צילום: דוברות שב"כ)
פעילי הטרור שנתפסו על ידי שב"כ (צילום: דוברות שב"כ)

שליחו של ביידן: ״הפסקת אש בעזה לא בהכרח תתרחב ללבנון, עובדים על פתרון להחזרת העקורים לבתיהם״

עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר בביקור בלבנון כי הפסקת אש בעזה "לא בהכרח תתרחב אוטומטית ללבנון", וכי "מלחמה מוגבלת" באזור הגבול אינה "ניתנת להכלה". עוד אמר הוכשטיין: "אני כאן כדי למצוא פתרון דיפלומטי לסיום הסכסוך בגבולה הדרומי של לבנון. ההסלמה בגבול לא תעזור ללבנון להתחדש ולהתקדם. אנו פועלים למצוא פתרון שיחזיר את העקורים הלבנונים והישראלים לבתיהם. יחד עם שותפינו האזוריים אנחנו פועלים לסיום הסכסוך בגבול".

הפלסטינים: 19 הרוגים בסדרת תקיפות אוויריות של צה״ל במרכז ודרום הרצועה

בעזה מדווחים כי לפחות 19 פלסטינים נהרגו בסדרת תקיפות אוויריות על הרפיח בדרום הרצועה, ועל מחנה הפליטים נוסיראת במרכזה. כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" מפי מקורות צבאיים.

צבע אדום בשדרות ובעוטף, התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

האזעקה בשדרות: רקטה אחת ששוגרה לעיר התפוצצה בשטח פתוח, אין נפגעים או נזק

בירי לשדרות ולעוטף עזה שוגרה רקטה אחת מרצועת עזה שנפלה בשטח פתוח מחוץ לעיר. לא דווח על נפגעים או על נזק.

ירי רקטות וטילים לעבר הגולן

החות'ים: "תקפנו את הספינה הישראלית MSC Sky"

הקלטה של עובד הוראה באונר"א בשבעה באוקטובר: ״יש לנו שבויות, תפסתי אחת״

״אני בפנים, אצל היהודים בפנים״, ״יש לנו שבויות, תפסתי אחת״ דובר צה"ל חושף את  ההקלטות המפלילות של עובדי הוראה באונר״א לקחו חלק במתקפת הטרור בשבעה באוקטובר

לראשונה נחשפות שתי הקלטות המפלילות שני מחבלים בארגוני טרור שלקחו חלק במתקפת השבעה באוקטובר ושימשו במקביל כמורים בבתי ספר של אונר״א.

בהקלטה הראשונה, מחבל שעובד כמורה לערבית בבית ספר של אונר"א ב׳דיר אל-בלח׳ מתאר את כניסתו לשטח ישראל ומציין שיש בידיו חטופות ישראליות.

בהקלטה השנייה מתאר מחבל נוסף שעובד כמורה בבית ספר יסודי של אונר"א בחאן יונס כי הוא נמצא בתוך שטח ישראל.

ארגוני הטרור ברצועה משתמשים במוסדות אזרחיים, בתי חולים, ארגוני סיוע בינלאומיים ומכפיף אותם למטרות טרור ופגיעה בחפים מפשע.

על פי אינדיקציות מודיעיניות ניתן לקבוע כי יותר מ-450 מחבלי חמאס והג׳יהאד האיסלאמי ברצועה מועסקים גם כעובדי אונר"א

מטוסי קרב תקפו מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דרום לבנון.

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס שהופעלה בצפון הארץ לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט. בנוסף, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב הר דב, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

דובר צה"ל: לפי מידע מודיעיני יותר מ-450 עובדי אונר"א הם פעילי חמאס וג'יהאד איסלאמי

לשכת ראש הממשלה: בנימין נתניהו יקיים מחר הערכת מצב בנושא חודש הרמדאן

אזעקות בגליל המערבי

צה״ל תקף שורת מטרות בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר מרגליות הבוקר

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים בינת ג׳בל, א-סלטניה וצדיקין בתגובה לשיגורים לעבר מרחב מרגליות הבוקר. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים ומפקדה צבאית ששימשו את הארגון.

בהמשך להתרעות בצפון הארץ לפני זמן קצר, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר שטח ישראל, חלקם יורטו ואין נפגעים

רקטה פגעה בשנאי סמוך לעמוד חשמל; חברת חשמל פועלת להשבת חשמל ליישובי מטה אשר בהם נפסקה האספקה

סגנית נשיא ארה"ב קמאלה האריס בפגישה עם גנץ: "על חמאס לקבל את העסקה הקיימת"

חבר קבינט המלחמה בני גנץ נפגש עם סגנית נשיא ארה"ב קמאלה בארה"ב. הבית הלבן נמסר כי סגנית הנשיא קראה לחמאס לקבל את ההעסקה המוצעת להפסקת אש זמנית לששה שבועות. עוד נמסר כי האריס הביעה בפני גנץ דאגה על המצב ההומניטרי בעזה, ומאסון משאיות הסיוע בשבוע שעבר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!