דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

האוצר מעכב מענקים שהובטחו למטפלות-מחנכות במעונות לגיל הרך

הכספים לפעימה השנייה של מענקי ההתמדה, בסך כ-2,000 ש"ח לעובדת, לא הועברו לארגונים המפעילים | יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, בה מאוגדות עובדות רשת 'אמונה': "פעם אחר פעם הן מוצאות עצמן הנפגעות המיידיות והיחידות, בכיפופי הידיים בין האוצר לארגונים"

מעון יום (צילום: Shutterstock)
מעון יום (צילום: Shutterstock)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר מעכב את העברת הפעימה השנייה של מענקי ההתמדה לאלפי המטפלות-מחנכות במעונות היום המפוקחים לגיל הרך – כך עולה ממכתב ששלח למשרד האוצר יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן, בה מאוגדות המטפלות ברשת המעונות 'אמונה'. סולימן דורש העברה מיידית של כספי המענק לכלל הארגונים המפעילים מעונות מפוקחים.

מענק ההתמדה עומד על 8,300 שקלים ברוטו למשרה מלאה ומחולק לארבע פעימות. העברת המענק סוכמה במאי האחרון בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החינוך יואב קיש ופורום הארגונים המפעילים את המעונות, במטרה להתמודד עם עזיבת כוח אדם את הענף, בייחוד לאחר הסכמי השכר של תומכות החינוך בגני הילדים. לדברי סולימן, הבכום עצמו אינו מספיק ומהווה "טיפה בים".

מכיוון שהכסף לא עבר, הודיעה הנהלת אמונה לעובדות שהפעימה השנייה לא תיכנס למשכורת פברואר כפי שהיה אמור להיות. במכתב ציין סולימן שגם הפעימה הראשונה לא ניתנה בזמן. הוא דורש כי המענק ייכנס כפי שנדרש במשכורת של חודש פברואר.

בהסתדרות הפועל המזרחי מאוגדות 1,500 מחנכות-מטפלות במעונות היום 'אמונה', אך המענק אמור להיות משולם לכלל המטפלות מחנכות במעונות היום המפוקחים. כרבע מהפעוטות בגילי לידה עד שלוש נמצאים במעונות היום המפוקחים. 6,000 מתוכם נמצאים ב-120 מעונות של 'אמונה'.

סולימן מאשים את האוצר בשימוש במטפלות מחנכות ככלי בינו לבין הארגונים המפעילים את המעונות. "אלפי עובדות המטפלות במסירות רבה מידי יום בעשרות אלפי ילדים בגיל הרך, עבודת קודש עם קשיים פיזיים שלצידה שכר זעום. ולמרות זאת, פעם אחר פעם הן מוצאות עצמן הנפגעות המיידיות והיחידות, בכיפופי הידיים בין האוצר לארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים".

במכתב צוין תפקידן החשוב של המחנכות מטפלות בגיל הרך בימים אלו של המלחמה. "למרות המשבר העמוק הקיים בענף מעונות ובחינוך לגיל הרך, אשר מתמודד עם קשיים קיומיים בשל מחסור במטפלות ותנאי העסקה נחותים בחר משרד האוצר לפגוע דווקא בעובדות אלה. בימי המלחמה בהם אנו מצויים, תפקוד החינוך לגיל הרך חיוני ביותר, ומעשיכם מחמירים את המשבר הקיים ומעמיסים על העובדות, גם קושי כלכלי. לא יעלה על הדעת להמשיך את הפגיעה בעובדות מסורות שמרוויחות שכר רעב שאינו הולם את עבודתן הקשה והחשובה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!