דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
29.1°תל אביב
  • 27.9°ירושלים
  • 29.1°תל אביב
  • 22.6°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 29.2°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מטח כבד לקריית שמונה והסביבה, צה״ל תקף בלבנון; לא יהיו מגבלות על ערביי ישראל ברמדאן בהר הבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את המלצת צה"ל ושב"כ, בניגוד לעמדת השר בן גביר ובשבוע הראשון של החג לא ישונו ההנחיות למתפללים מוסלמים בהר | בלבנון מדווחים על ארבעה הרוגים מתקיפות צה״ל, בתגובה למטחים שמשגר חיזבאללה לגליל העליון והמערבי

  • יירוטים של כיפת ברזל בשמי הצפון (צילום: אייל מרגולין/ פלאש90)
    יירוטים של כיפת ברזל בשמי הצפון (צילום: אייל מרגולין/ פלאש90)
  • הרס מפגיעת רקטה בדירה בקריית שמונה (צילום: דוברות העירייה)
    הרס מפגיעת רקטה בדירה בקריית שמונה (צילום: דוברות העירייה)
  • סיוע הומניטרי מארה"ב מוצנח לראשונה מעל עזה, (צילום: Reuters/Kosai El Nimr)
    סיוע הומניטרי מארה"ב מוצנח לראשונה מעל עזה, (צילום: Reuters/Kosai El Nimr)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ בביקור בוושינגטון (צילום: AP/J. Scott Applewhite)
    השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ בביקור בוושינגטון (צילום: AP/J. Scott Applewhite)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-151 למלחמה: שר הביטחון, יואב גלנט, נפגש היום (שלישי) בלשכתו עם עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. מטעמו של גלנט נמסר כי השניים שוחחו על התוקפנות המתמשכת מצד חיזבאללה, ועל המאמצים המדיניים הנעשים להגעה להסכם שיסיים את העימות ויביא להשבת תושבי הצפון לביתם.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

צה״ל השמיד את עמדות השיגור מהן נורו הרקטות לקריית שמונה

אוסטין לגנץ בפגישתם: ״לארה״ב חשש כבד מהמצב ההומניטרי ברצועת עזה״

דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת'יו מילר התייחס בתדרוך לכתבים להכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ואמר כי "ביקשנו מישראל לפתוח מעברי גבול נוספים בצפון הרצועה בדחיפות". במקביל, בפנטגון פרסמו הודעה לפיה שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין הביע חשש כבד מהמצב ההומניטרי ברצועת עזה.

האזעקות בקריית שמונה: כ-50 רקטות שנורו מלבנון יורטו, לא ידוע על נפגעים

בן גביר: ״עלייה להר הבית ברמדאן בדומה לשנים קודמות - מסוכנת ועלולה לאפשר לחמאס ניצחון״

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שרי קבינט ניהול המלחמה, בעקבות ההחלטה לא להטיל מגבלות משמעותיות על עלייתם של ערביי ישראל לתפילות בהר הבית ברמדאן. לדבריו, "ההחלטה לאפשר עלייה להר הבית ברמדאן בדומה לשנים קודמות, בניגוד לעמדת המשטרה ולעמדתי, מלמדת שרה"מ נתניהו והקבינט הקטן חושבים שלא אירע דבר ב-7 באוקטובר. ההחלטה הזו מסכנת את אזרחי ישראל ועלולה לאפשר תמונת ניצחון לחמאס".

הדיון על הרמדאן: לא יוטלו מגבלות משמעותיות על ערביי ישראל בעלייה להר הבית

בסוף ישיבת השרים המיוחדת לרגל הרמדאן הוחלט כי בשבוע הראשון של החג תותר כניסת מתפללים לאל-אקצא בדומה למספרים שהיו בשנים קודמות. מדי שבוע תתקיים הערכת מצב ותתקבל החלטה בהתאם.

אזעקות בקריית שמונה והסביבה

צה״ל תקף מטרות חיזבאללה ב-6 אזורים בדרום לבנון, במדינה מדווחים על ארבעה הרוגים

צה"ל הודיע כי תקף מטרות של חיזבאללה בשישה מרחבים בדרום לבנון. בין היתר, נמסר, מטוסי קרב הפציצו אתר צבאי של ארגון הטרור במרחב עייתא א-שעב, ממנו שוגרו מוקדם יותר היום שני טילי נ"ט לעבר מרחב בירנית. לא היו נפגעים מהירי הזה. בנוסף, צה"ל תקף מפקדה מבצעית של חיזבאללה במרחב ג'בל אל-בטם, עמדות שיגור במרחב אל-מטמורה ומבנים צבאיים במרחבים מג'דל זון, חולא וכפרא. לפי הדיווחים בלבנון, בתקיפה בחולא נהרגו ארבעה בני אדם.

הפצוע קשה בפיגוע הדקירה בצומת יצהר - לוחם צה"ל

בהמשך לפיגוע הדקירה שאירע מוקדם יותר בצומת יצהר הגדולה שבחטיבת שומרון, בפיגוע נפצע לוחם צה״ל באורח קשה, הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה.

תיעוד מתא הטייס: F-15 של חיל האוויר מיירט כטב"ם שחצה מסוריה לישראל

נתניהו בדיון היערכות לקראת הרמדאן: "נעשה הכול לשמור על חופש הפולחן בהר הבית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב דיון בנוגע להיערכות לקראת חודש הרמדאן, ואמר בפתח המפגש: "המדיניות של ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות. כך נהגנו כמובן גם בחג הרמדאן, וכך ננהג גם עכשיו. אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על חופש הפולחן בהר הבית, תוך כדי שמירה מתאימה של צורכי הביטחון והבטיחות, ונאפשר לציבור המוסלמי לחגוג את החג".

דיווח בלבנון: 3 הרוגים מתקיפות צה״ל בכמה מוקדים בדרום המדינה

כלי תקשורת בלבנון מדווחים על כמה תקיפות ישראליות בדרום המדינה. בין היתר דווח על תקיפות בעיתא א-שעב, כפרא וחולא. לפי הערוץ הסעודי "אל-חדת'", ישנו "מידע ראשוני" על שלושה הרוגים בתקיפה בחולא.

חיזבאללה קיבל אחריות על 6 אירועי ירי לעבר ישראל משעות הבוקר

חיזבאללה פרסם לקיחת אחריות על ירי לשטח ישראל, שלטענת ארגון הטרור בוצע בשעה 15:25 "לעבר טנק ישראלי". משעות הבוקר, מדובר בלקיחת אחריות שישית של חיזבאללה על ירי לישראל.

בית החולים בילינסון: הפצוע מפיגוע הדקירה בצומת יצהר - במצב קשה

בלינקן במסר לחמאס: ״אנשיו הם אלו שצריכים להחליט על העסקה עם ישראל״

שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר בפגישה עם ראש ממשלת קטאר בוושינגטון: "יש הזדמנות להפסקת אש מיידית תמורת שחרור החטופים. חמאס הוא זה שצריך להחליט אם הוא מקבל את העסקה. צריך להגדיל דרמטית את הסיוע שנכנס לעזה. המצב בעזה בלתי מתקבל על הדעת. ישראל צריכה לעשות צעדים כדי לאפשר את הגדלת הסיוע".

ראש ממשלת קטאר השיב לו: "אנחנו מקווים שעסקת החטופים תקרה חרף הניסיונות של מי שלא רוצה שלום לחבל בה. אנחנו רוצים לראות את החטופים חוזרים למשפחותיהם ורוצים להשיג פתרון למצב ההומניטארי בעזה והתקדמות לעבר מדינה פלסטינית".

 

דובר צה"ל: הדקירה בצומת יצהר הייתה פיגוע, חיילים סורקים במרחב

דיווח בלבנון: צה"ל תקף בדרום המדינה

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי צה"ל תקף בעיתא א-שעב בדרום המדינה.

התקרית בצומת יצהר: צעיר נפצע קל, חיילי צה"ל חיסלו בירי את הדוקר

דיווח: דקירה בצומת יצהר הגדול בחטיבת שומרון

אזעקות בגליל העליון

אזעקות הופעלו בגליל העליון: בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מעיין ברוך, קריית שמונה, תל חי והגושרים.

גלנט לשליחו של ביידן: "מתקרבים לנקודת הכרעה בנוגע לפעולתנו הצבאית בלבנון"

שר הביטחון, יואב גלנט, נפגש בלשכתו עם עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. מטעמו של גלנט נמסר כי השניים שוחחו על התוקפנות המתמשכת מצד חיזבאללה, ועל המאמצים המדיניים הנעשים להגעה להסכם שיסיים את העימות ויביא להשבת תושבי הצפון לביתם, לאחר שינוי המצב הביטחוני במרחב הגבול והסגת כוחות חיזבאללה.

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני השליח הוכשטיין את מחויבותה של ישראל למאמץ המדיני, אך הבהיר כי התוקפנות של חיזבאללה מקרבת את ישראל לנקודת הכרעה באשר לפעולתה הצבאית בלבנון, ועלולה לגרור את האזור להסלמה מסוכנת. השר הביע את הערכתו בפני היועץ הוכשטיין על פעולתו העקבית לחיזוק היציבות האזורית במזרח התיכון, ועל המאמצים המתמשכים של הממשל האמריקני להתמודד עם אתגרי הביטחון בזירה הצפונית.

דיווח ברויטרס: השיחות בקהיר בנוגע להפסקת האש הסתיימו ללא פריצת דרך

באסם נעים, בכיר בחמאס, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שיחות המשא ומתן להפסקת אש בין ישראל לחמאס שנערכו בקהיר "קרסו ללא פריצת דרך, כשנותרו ימים ספורים עד הרמאדן". מנגד, ברשת אל ערבייה הכחישו את פיצוץ השיחות, ואמרו שהן נמשכות.

לוחמי הימ"מ עצרו את אחד מהפעילים המרכזיים בתשתית הטרור במחנה בלאטה

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 21 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. בבאלטה, לוחמי הימ"מ עצרו הבוקר בהכוונת השב"כ את המחבל מחמד טנג׳י, לאור מודיעין שעלה כי הוא מתכנן יחד עם נוספים לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. מחמד הוא אחד מהפעילים המרכזיים בתשתית הטרור בבלאטה בשנה האחרונה.

הלוחמים פעלו הלילה בכפר דאן שבחטיבת מנשה להריסת בית המחבל עאבד מסאד שלקח חלק בביצוע פיגוע הירי ב-19 באוגוסט 2023 בחווארה בו נרצחו סיילאס-שי ניגרקר ז"ל ובנו אביעד ניר ניגרקר ז"ל.

בכפר כובר שבגזרת החטיבה עצרו הכוחות ארבעה מבוקשים ובכפר יטא שבחטיבת יהודה עצרו הכוחות מבוקש והחרימו כספי טרור. בעין הסולטאן ובעקבת ג'אבר שבבקעה עצרו הכוחות שלושה מבוקשים והחרימו נשק מסוג קרלו, בכפר ג'מאל שבחטיבת אפרים החרימו הכוחות שני רובים מסוג קרלו וציוד צבאי. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,450 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

דיווח: בוצעו 8 הצנחות סיוע הומניטרי לצפון הרצועה

הערוץ הירדני "אל-ממלכה" דיווח כי בוצעו היום שמונה הצנחות אוויריות של סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה. לפי הדיווח, מדובר בהצנחה הגדולה ביותר מאז תחילת ההצנחות, והוא בוצע על ידי שלושה מטוסים של חיל האוויר המלכותי הירדני, שלושה מטוסים אמריקנים, מטוס מצרי ומטוס צרפתי. לפי הירדנים, ההצנחות יועדו למספר אתרים בצפון הרצועה, והחבילות שהוצנחו הכילו גם סיוע מתוכנית המזון העולמית.

אזעקות בגליל המערבי: ערב אל עראמשה, זרעית ושומרה

משרד הבריאות בעזה: 30,631 הרוגים מפרוץ המלחמה, יותר מ-70 אלף נפצעו

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טען כי מ-7 באוקטובר נהרגו ברצועה 30,631 פלסטינים ו-72,043 נפצעו. לפי המשרד, 90 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה ו-123 נפצעו.

מיה רגב נאמה בכנסת: "הנשים בשבי שמתאכזבות מכם כל יום מחדש - הן הגיבורות האמיתיות"

מיה רגב, ששוחררה מהשבי במסגרת עסקת החטופים בחודש נובמבר, נשאה דברים בכנסת, שם מתקיים דיון לציון יום האישה הבינלאומי בסימן תרומתן של נשים במלחמת חרבות ברזל.

"באתי לכאן כדי לצעוק את צעקתם של החטופים שנשארו מאחור. איך אפשר להשאיר שם כל כך הרבה נשים צעירות? הן צריכות לחזור הביתה", אמרה רגב. "כל יום שעובר הן מתאכזבות מחדש. כל שר בממשלה הזו וכל חבר קבינט צריך לדמיין כאילו הבת שלו יושבת שם. איך הייתם מצליחים לנשום דקה?".

רגב הדגישה: "במלחמה גילינו הרבה נשים חזקות. הנשים שהיו שם בעזה שבויות, ואלה שעדיין נמצאות שם עדיין, הן אולי הנשים החזקות ביותר שתכירו. אותן הנשים שהזוועה לא נגמרה אצלן ב-7 באוקטובר, שהיו צריכות להמשיך לשרוד ולהילחם, אותן נשים שנתנו בכם אמון וכל יום מתאכזבות מחדש – הן הגיבורות האמיתיות".

טורקיה: עצרנו 7 סוכנים במכירת מידע למוסד

טורקיה טענה הבוקר כי עצרה שבעה חשודים במכירת מידע למוסד. לפי הדיווחים בטורקיה, בין העצורים היה גם חוקר פרטי – ששימש בעבר קצין בכיר במשטרה באיסטנבול והופיע גם כפרשן לענייני ביטחון בטלוויזיה הטורקית.

הנשיא הרצוג: "יש חשיבות עצומה לדו"ח שהוציאה שליחת האו"ם לענייני אלימות מינית. החטופות והחטופים בסכנת חיים מיידית"

הנשיא יצחק הרצוג: "יש חשיבות עצומה לדו"ח שהוציאה שליחת האו"ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים, פרמילה פאטן. היא והצוות שלה אספו נתונים בישראל במשך כשבועיים והעובדות שהם מפרסמים איומות".

"הדו״ח מבסס בבהירות ויושרה את הפשעים המיניים השיטתיים והמתמשכים שמבצעים מחבלי ארגון הטרור חמאס כנגד נשים ישראליות", הוסיף הנשיא בציון ברשת X. "חמאס ובעלי בריתו מנסים להכחיש ולברוח מן הבושה הנוראה הזו אך הם לא יצליחו, שכן העדויות ברורות ומזעזעות. חמאס מבצע פשעי מלחמה ברבריים וכעת חובתו של העולם להגיב בעוצמה על ידי גינויו והענשתו".

"עלינו להמשיך במאמצים בלתי פוסקים בדרישה להחזיר את כל החטופות והחטופים הביתה למשפחותיהם. כפי שהדו״ח מלמד, הם נמצאים כל העת בסכנת חיים ברורה ומיידית".

פטניבין מקסוול הוא העובד הזר מהודו שנהרג מירי הנ"ט למרגליות

פטניבין מקסוול (31) ממדינת קראלה שבדרום-מערב הודו, הוא העובד הזר שנהרג אתמול מפגיעת טיל הנ"ט למרגליות. מקסוול, שהגיע לעבוד בישראל לפני חודשיים, הותיר אחריו ילדה בת 5, אשתו שנמצאת בחודש השביעי להריונה ושני אחים. אחיו הבכור עובד גם הוא בישראל.

פטניבין מקסוול עם משפחתו. נהרג מירי הנ"ט למרגליות (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
פטניבין מקסוול עם משפחתו. נהרג מירי הנ"ט למרגליות (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

דיווח: מטוס קרב יירט כטב"ם שחדר מסוריה לרמת הגולן

הנציב הכללי של אונר"א: לא קיבלתי שום ראיות לטענות של ישראל

הנציב הכללי של אונר"א, פיליפ לזריני, התייחס לטענות צה"ל כי יותר מ-450 מחבלי חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה מועסקים גם כעובדי הסוכנות, ואמר: "לא קיבלתי שום ראיות לטענות של ישראל, ולא בפעם הראשונה".

לטענת לזריני, בכל שנה אונר"א מעבירה לישראל ולרשות הפלסטינית את רשימת עובדיה, ו"מעולם לא הועברה אליי ולו הדאגה הקלה ביותר בנוגע לצוות שלנו". מוקדם יותר, הזהיר לזריני בפני עצרת האו"ם מפני "קמפיין מכוון ומתואם" לסגירת הסוכנות.

ראש אונר"א ציין במסיבת עיתונאים כי הטענה היחידה שהועברה אליו נוגעת ל-12 עובדי אונר"א שהואשמו ע"י ישראל בהשתתפות בטבח 7 באוקטובר, והוסיף כי אותם עובדים פוטרו וכי שתי חקירות של האו"ם עתידות להיפתח בנושא.

סגנית נשיא ארה"ב קמאלה האריס בפגישה עם גנץ: "על חמאס לקבל את העסקה הקיימת"

חבר קבינט המלחמה בני גנץ נפגש עם סגנית נשיא ארה"ב קמאלה בארה"ב. הבית הלבן נמסר כי סגנית הנשיא קראה לחמאס לקבל את ההעסקה המוצעת להפסקת אש זמנית לששה שבועות. עוד נמסר כי האריס הביעה בפני גנץ דאגה על המצב ההומניטרי בעזה, ומאסון משאיות הסיוע בשבוע שעבר.

רקטה פגעה בשנאי סמוך לעמוד חשמל; חברת חשמל פועלת להשבת חשמל ליישובי מטה אשר בהם נפסקה האספקה

צה״ל תקף שורת מטרות בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר מרגליות הבוקר

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים בינת ג׳בל, א-סלטניה וצדיקין בתגובה לשיגורים לעבר מרחב מרגליות הבוקר. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים ומפקדה צבאית ששימשו את הארגון.

בהמשך להתרעות בצפון הארץ לפני זמן קצר, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר שטח ישראל, חלקם יורטו ואין נפגעים

מטח של 30 רקטות נורה מלבנון אל יישובי הגליל המערבי אמש, רקטה אחת פגעה בשנאי סמוך לעמוד חשמל ושיבשה את אספקת החשמל לכמה יישובים באזור.

דובר צה"ל חשף הקלטות המפלילות של עובדי הוראה באונר״א לקחו חלק במתקפת הטרור בשבעה באוקטובר. באחת ההקלטות נשמע אומר עובד הוראה באונר"א: ״אני בפנים, אצל היהודים בפנים״, ״יש לנו שבויות, תפסתי אחת״. עוד חשף דובר צה"ך כי לפי הערכות מודיעיניות מעל ל-450 עובדי אונר"א חברים בחמאס או בג'יהאד האיסלאמי.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!