דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יועץ של בן גביר התפרץ וקילל, ודיון בכנסת על הפסקת סיוע לנשים נפגעות אלימות הופסק

דיון על הפסקת הסיוע לעמותת 'פורום מיכל סלה' המפעילה תכניות הגנה על נשים נקטע על ידי יו"ר הוועדה: "אי אפשר להמשיך כך" | השר בן גביר נעדר מהדיון ושלח את יועצו, עו"ד דוד בבלי, שצעק על ח"כ מירב בן ארי: "את תלמדי אותי על הגנה על נשים? מי את בכלל?"

ח"כ מירב בן ארי (מימין) בעימות עם יועץ השר לביטחון לאומי עו"ד דוד בבלי, לאחר דיון הוועדה לביטחון לאומי בכנסת על הפסקת הסיוע לפורום מיכל סלה (צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת)
ח"כ מירב בן ארי (מימין) בעימות עם יועץ השר לביטחון לאומי עו"ד דוד בבלי, לאחר דיון הוועדה לביטחון לאומי בכנסת על הפסקת הסיוע לפורום מיכל סלה (צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת)
הדס יום טוב

דיון מהיר בוועדה לביטחון לאומי על הפסקת הסיוע לעמותת 'פורום מיכל סלה', המפעילה תכניות להגנה על נשים נפגעות אלימות, נקטע היום (שלישי) לאחר שיועץ השר לביטחון לאומי, עו"ד דוד בבלי, התפרץ לעבר חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד), הורחק מהדיון ובהמשך קילל את היועצת שלה.

הדיון כונס בעקבות הפסקת הסיוע של המשרד לעמותה בסך 640 אלף שקלים בשנה, שנועדו לפרויקטים ייחודיים שנועדו להגן על נשים שנמצאות בסיכון לאלימות בלי שייאלצו לעזוב את ביתן ולעבור למקלט לנשים נפגעות אלימות, בהן כלבי הגנה, אמצעים אלקטרוניים ועוד. לפי נתוני העמותה, היא מסייעת כיום ל-276 נשים מאוימות וכ-900 ילדים, שנשארו לחיות בבתיהן ולא עזבו אותו למקלט לנפגעות אלימות.

העמותה הוקמה על ידי הפעילה החברתית לילי בן עמי, בעקבות רצח אחותה מיכל סלה על ידי בן זוגה ב-2019. היא פעלה באופן עצמאי והתקשרה עם המשרד באוגוסט 2022, ושיתוף הפעולה הסתיים באוגוסט 2023. בין העמותה למשרד התנהלו מגעים להמשך ההתקשרות, אך לדברי בן עמי, הם נקטעו בהוראה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וכיום העמותה פועלת מכספי תרומות.

השר בן גביר לא הגיע לדיון, ושלח אליו את עו"ד בבלי, יועץ החקיקה שלו. בבלי התפרץ לעבר מירב בן ארי, יוזמת הדיון והיו"ר הקודמת של הוועדה, וצעק: "את רוצה שאני אבחן אותך על הנתונים? הוועדה שלך לא העבירה חוק אחד". בן ארי הגיבה: "ממתי מגיע יועץ במקום ששר יישב פה? תסתכלו על הנשים האלה, אתם רוצים שנשים ימותו? תצא מפה, אתה חוצפן". בבלי השיב: "אז למה לא העברת חוקים? תתביישי לך. את תלמדי אותי על הגנה על נשים? מי את בכלל?".

הריב בין השניים נמשך, עד שבבלי הוצא החוצה בידי שומרי משמר הכנסת, תוך כדי שהוא מקלל את היועצת של ח"כ בן ארי: "מי את בכלל? מפגרת" ובהמשך הטיח בה "זבל" ו"מושתנת".

בחלק אחר של הדיון, חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) ביקרה את התמיכה בפעילות הפורום. "יש פה מהלך פופוליסטי, שבכל מקום אחר היינו אומרים 'איך יכול להיות שחברה לא נבחרה, לא היה מכרז', אבל פה פתאום, כשזה מתיישב לך (לח"כ בן ארי – ה"י) עם האג'נדה אז זה מפריע לך. לכמה נשים הפורום הזה עזר?". ח"כ בן ארי קטעה אותה: "את בושה למגזר הנשי".

בסוף הדיון קטע יו"ר הוועדה ח"כ צביקה פוגל, אף הוא ממפלגת עוצמה יהודית, את הדיון ואמר: "אי אפשר להמשיך כך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!