דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מענקים ותוספות שכר: נחתמו שלושה הסכמים קיבוציים ל-1,400 עובדי קופ"ח מאוחדת

ההסכמים יחולו על עובדי המנהל ברפואה המשלימה, והסייעות במרפאות השיניים, ולראשונה גם על עובדי רשת הדיור המוגן 'נווה עמית' | יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל: "בשורה של רווחה כלכלית וקידום לעובדים בקופת החולים"

נציגי מאוחדת וההסתדרות במעמד החתימה (צילום: דוברות ההסתדרות)
נציגי מאוחדת וההסתדרות במעמד החתימה. "הסכם פורץ דרך" (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלושה הסכמים קיבוציים נחתמו היום (שלישי) בין ההסתדרות, הנהלת קופת חולים "מאוחדת" ו־ועד העובדים בארגון. ההסכמים יחולו על 1,400 עובדות ועובדי החברה בחטיבת המוסדות, שכוללת את עובדי המנהל ברפואה המשלימה, עובדי המנהל והסייעות ברפואת השיניים ועובדי רשת הדיור המוגן "נווה עמית".

במסגרת ההסכמים, ייהנו העובדים מתוספות שכר אחידות שקליות, אחוזיות ודיפרנציאליות ומשיפור בתנאי השכר. ההסכם יחול רטרואקטיבית החל מ-1 בינואר 2023 ויעמוד בתוקף עד 31 בדצמבר 2027.

עובדי סקטור המינהל ברפואה המשלימה והסייעות ברפואת השיניים של מאוחדת, יהיו זכאים בין היתר לתוספת שכר שקלית אחידה בגובה 400 שקלים, רטרואקטיבית החל מ-1 ביולי 2023, והחל מ-1 במרץ 2026 תגדל התוספת השקלית ל-500 שקלים. בנוסף, סוכם על תוספת שכר אחוזית בגובה של 5.25%, אשר תחולק לעובדים לאורך תקופת ההסכם.

עוד נקבעו תוספות שכר דיפרנציאליות שנועדו לתקן עיוותים ולצמצם פערי שכר. התוספות יחולקו לעובדים לפי סקטורים, תפקיד, תחומי עיסוק, השכלה, ותק מקצועי ו־ותק בארגון.

כמו כן, ההסכם כולל תוספת עבור ותק לעובדים קבועים, תוספות שכר בגין משמרות נוספות, תוספות ערך שעה בגין עבודה בימי שישי ומעבר לשעות הפעילות כמפורט בתנאי ההסכם, עדכון גמול ניהול למנהלות אדמיניסטרטיביות וסגניות לפי גודל מרפאה, עדכון גמול השכלה, תגמול לעובדי הדירוג המנהלי מדי רבעון, והפקדות לקופת גמל בגין רכיבים שאינם פנסיוניים.

נווה עמית: מענק של 6,000 שקלים לעובד

במסגרת ההסכם הקיבוצי הראשון שנחתם עבור עובדי רשת הדיור המוגן נווה עמית, עוגנו שורה של שיפורים בתנאי העבודה ושכרם של העובדים. בין היתר הוסכם על תוספת שכר שקלית אחידה בגובה 400 שקלים, רטרואקטיבית מ-1 ביולי 2023, אשר תוגדל ב-1 במרץ 2026 ל-500 שקלים. כמו כן, לאורך תקופת ההסכם ייהנו העובדים מתוספת שכר אחוזית  בגובה 6%.

עוד כולל ההסכם לעובדי נווה עמית: תשלום מענק על סך 6,000 שקלים לעובד במשרה מלאה, הגדלת שיעור ההפקדות לקרן פנסיה לשיעור המירבי, הפקדות לקרן השתלמות, תשלום קצובת ביגוד לעובדים אחת לשנה ומנגנוני סיום העסקה והענקת ביטחון תעסוקתי.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "היום נחתמו שלושה הסכמים קיבוציים לשלושה סקטורים חשובים בקופת החולים מאוחדת, ובתוכם הסכם ראשוני חשוב ופורץ דרך לעובדי רשת הדיור המוגן של הקופה, בו נקבע רף מינימלי גבוה של השתכרות ותנאי עבודה.

"אני מודה להנהלת מאוחדת על הרצון הטוב ויחסי האמון, ולצוות המקצועי והמיומן של הסתדרות המעו"ף על התוצאה של חתימה על שלושה הסכמים קיבוציים לעיגון זכויות העובדים והבשורה של רווחה כלכלית וקידום ליותר מ-1,000 עובדים בקופת החולים".

סמנכ"ל חטיבת מוסדות במאוחדת, גיל חיימוביץ: "ההסכם שחתמנו היום עם רשת הדיור המוגן נווה עמית הוא הראשון מסוגו, ואני גאה בהסכם פורץ הדרך שמצטרף לשני ההסכמים הנוספים שנחתמו עם מערך רפואת השיניים ועם מערך הרפואה המשלימה, שמבטיחים לעובדים שלנו תנאי עבודה מהטובים בשוק.

"כדרכם של הסכמים מסוג זה, הדרך הייתה רצופת אתגרים, אבל יחד הצלחנו לעגן תנאי העסקה מצוינים לעובדים המסורים שלנו, שקמים בכל בוקר עם תחושת שליחות עצומה ומהווים חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות".

ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף עו"ד זינב מנסור: "אנחנו מביאים היום בשורה חשובה לשלושה סקטורים במאוחדת, ומסיימים משא ומתן ארוך ומורכב עם חתימה על שלושה הסכמים קיבוציים בקופה. ההסכמים מיטיבים עם העובדים ועם הקופה, והם הישג חשוב מאוד של ההסתדרות ו־ועד העובדים, שמוכיח שוב את החשיבות של עבודה מאורגנת לחיזוק העובדות והעובדים, לחיזוק מקומות העבודה ולחיזוק כלכלת ישראל.

"אני רוצה להודות בהזדמנות זו לעו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, לגב' שלה ונטורה, יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, לעו"ד מאיה פרנקו, אחראית תחום הסכמים קיבוציים בהסתדרות, ולכל השותפים למו"מ, שבזכות עבודה משותפת הצלחנו להביא להסכם פורץ דרך".

יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת, שלה ונטורה: "חתמנו היום על שלושה הסכמים קיבוציים שמסדירים את תנאי העבודה והשכר של שלוש קבוצות עובדים ייחודיות בקופה. כל הסכם הוא עוד שלב במערכת ההסכמית המורכבת והמתגמלת שעליה אנחנו עמלים יום ולילה, ועם חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון בדיור המוגן, השלמנו את הפאזל של מערכת הסכמי עבודה לכל הסקטורים בקופה, שממצב את מאוחדת כאחד ממקומות העבודה האטרקטיביים במשק".

במשא ומתן השתתפו מטעם ההסתדרות גם עו"ד גלי שטיינברג, עו"ד מאיה פרנקו ועו"ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, וכן עו"ד כפיר זאב וחברי הוועד יוסי קוסטיקה ורינה שקד.

מטעם הנהלת מאוחדת השתתפו גם סמנכ"ל משאבי אנוש, דרור דין, מנהלת השכר, חן ישראלוב, מנהלת משאבי אנוש במוסדות, טלי עמרם, עו"ד מורן דורי ועו"ד אסף ברנזון.

מטעם משרד האוצר ליוו את המו"מ רפרנטית חטיבת הבריאות מטעם הממונה על השכר במשרד האוצר ענבל רואי, הכלכלן דניאל תורג'מן ועו"ד ליאת טפייר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!