השבוע החלה השבתת תחנות השרון ברכבת ישראל עד תאריך 8 במאי 2024, לצורך הנחת המסילה המזרחית. תנועת הרכבות הופסקה בתחנות רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון, כפר סבא, ראש העין צפון, פתח תקווה סגולה, פתח תקווה קריית אריה ובני ברק.
כחלופה לשירות הרכבת, בתחנות יופעל מערך היסעים ללא תשלום לתחנת הרצליה או אל תחנת פתח תקווה קריית אריה (תחנת הרכבת הקלה). העבודות הן רחבות היקף ומתבצעות לשם חיבור המסילה המזרחית החדשה עם רשת המסילות הארצית באזור ראש העין, לצד עבודות חיוניות נוספות בכל רחבי מסילת טבעת השרון.
עבודות נרחבות בשרון שקובצו לאותם ימים
נוכח ההכרח להשבית תחנות רכבת, בחרו ברכבת ישראל לרכז מספר עבודות תשתית לביצוע במקביל, בהן פירוק של מערכות החשמול והרכבתן מחדש בתוואי המסילה החדש; פירוק והרכבה של מערכות תקשורת ואיתות, והנחה של מפלגים (מרכיב מסילה שתפקידו לפצל מסילה קיימת למספר מסילות); פירוק מסילות קיימות והנחה של מסילות חדשות.
עוד הוחלט על מבצעי תשתית (בטיחות) רבים, אשר ימנעו סגירות עתידיות בטבעת השרון; שדרוג תחנת ראש העין צפון, לרבות הפעלת רציף מערבי חדש; הארכת רציפים של תחנות פתח תקווה – קריית אריה וסגולה, ובני ברק.
בתחנת רעננה דרום יבוצעו עבודות להרמת גובה המסילה, שמטרתן שיפור הבטיחות והשירות על ידי הקטנת מרווח העלייה לרכבת מהרציף. עבודות אלה מורכבות מבחינה הנדסית, שכן הן מבוצעות בתוך מנהרה ועל פסים המונחים על בטון; באזור בני ברק, יבוצעו עבודות חיוניות לצורך בניית גשר להקמת שכונת מגורים חדשה.