דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

קיצור שבוע העבודה, תוספת ימי חופשה והשתלמות: הסתדרות עובדי המדינה חתמה על שלושה הסכמים קיבוציים

ההסכמים שנחתמו עם נציבות שירות המדינה ועם האוצר נועדו לצמצם את פערי השכר המגדריים, להגדיל את האיזון בין בית לעבודה, ולהגביר את אחידות תנאי העבודה בין משרדי הממשלה | יו"ר ההסתדרות: "צעד חשוב לשיפור האיזון בין עבודה ובית, במיוחד לעובדים עם ילדים צעירים"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (במרכז) ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי (משמאל) חותמים על ההסכמים (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (במרכז) ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי (משמאל) חותמים על ההסכמים (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות עובדי המדינה חתמה היום (שלישי), במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, על שלושה הסכמים קיבוציים עם נציבות שירות המדינה ועם משרד האוצר. ההסכמים נוגעים לזכויות הורים לילדים בשירות המדינה ולסוגיית הפיתוח המקצועי של עובדי המדינה.

ההסכם הקיבוצי הראשון מתייחס לעובדי ועובדות משרדי הממשלה ויחידות הסמך שהם הורים לילדים עד גיל 12 במשרה מלאה, ומסדיר את זכאותם הן לקיצור שבוע העבודה מכוח הסכם המסגרת והן לקיצור נוסף מכוח משרת הורה, כך שהחל מ-1 באפריל יתקצר יום עבודתם לשבע שעות וחצי להורים לילדים עד גיל 5 או לשבע שעות להורים לילדים בני 12-5. נקבע גם כי יצומצמו הסדרים קיימים של עיגול שעון ושעות מאגר.

הסכם קיבוצי נוסף שנחתם יעניק להורים לילדים עד גיל 12 המועסקים במשרה מלאה בבתי החולים הממשלתיים שלושה ימי חופשה נוספים מדי שנה לבחירה במועדים שונים, נוסף על קיצור שבוע העבודה מכוח הסכם המסגרת.

הסכם נוסף נוגע לקידום למידה לאורך החיים התעסוקתיים (Life long learning) של עובדי המדינה, המסדיר לראשונה שישה ימי השתלמות בשכר בשנה לעובדי המדינה המועסקים בדירוג המנהלי, וצבירה של עד 30 ימי השתלמות לצורך השתלמויות וקורסים המוכרים לגמול השתלמות, וכן השתלמות וסמינרים מטעם העמותות של הסתדרות עובדי המדינה.

הסכמים אלו יביאו לצמצום פערי השכר המגדריים ולהגדלת האיזון בין בית לעבודה, ויגבירו את אחידות תנאי העבודה בין משרדי הממשלה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על ההישג: "אני גאה בעובדי המדינה, אשר נותנים את כל כולם למען המדינה ואזרחיה – במיוחד בתקופה מורכבת זו. הסכמים אלה לא רק משפרים את תנאי העבודה ואת הביטחון התעסוקתי, אלא גם נותנים מענה לסוגיות חשובות כמו התפתחות מקצועית וצבירת ידע – שבתורם ייטיבו עוד את השירות לציבור. כמו כן, ניתן פה דגש לשיפור האיזון עבודה ובית, במיוחד לעובדים עם ילדים צעירים, והסכמי העבודה החדשים הם צעד חשוב קדימה בכיוון הזה. אודה ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי, ולצוותו, על המהלך המשמעותי הזה לטובת העובדים, וכן תודה למשרד האוצר על שיתוף הפעולה שאפשר את ההישג הזה".

אפי מלכין, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר: "ההסכמים שנחתמו היום הם מימוש הסכם המסגרת שנחתם עם ההסתדרות בשנה שעברה. הם יביאו לסטנדרטיזציה של תנאי השכר בין משרדי הממשלה על ידי צמצום ניכר של הסדרי עיגולי שעון ושעות מאגר, וכן להמשך שיפור האיזון בין בית ועבודה. אני מודה לעובדות ולעובדי אגף השכר על העבודה המאומצת והמקצועית".

פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה: "אני מברך על ההסכמים אשר מצעידים את שירות המדינה לעבר איזון בית-עבודה בריא ומועיל לעובדים ולחברה כולה. השמירה על זכויות ההורות בהסכמים היא ביטוי מעשי למיצובו של שירות המדינה כארגון תומך משפחה, והיא נדבך נוסף שיסייע בהגברת השוויון עבור הורים בשירות המדינה וביצירת איזון מיטבי הדדי – הן למשפחה והן לקריירה. המגוון הנפלא שניתן למצוא בין עובדי המדינה, גברים ונשים כאחד, מספר את סיפורו של שירות המדינה בכללותו, שבו משרתים את הציבור בשגרה ובחירום, במסירות ובאחריות, ומשפיעים רבות על החברה הישראלית ועל מדינת ישראל כולה. נמשיך לפעול כדי לפתוח את שורותיו עבור כלל אזרחי ואזרחיות המדינה על מאפייניהם השונים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי: "מדובר בשלושה הסכמים קיבוצים היסטוריים וחשובים לעובדי ולעובדות המדינה. הסכמים אלה יאפשרו להורים איזון נכון יותר בין בית לעבודה, ויאפשרו לכלל העובדים זמן איכות משפחתי גדול יותר לצד שירות מיטבי לאזרחים. כמו כן, הסכם ימי ההשתלמות לעובדים בדירוג המנהלי בשירות המדינה יאפשר למידה ויביא לשדרוג הכישורים והיכולות".

במשא ומתן לגיבוש ההסכמים השתתפו עו"ד ארז אופינקרו, מנהל חטיבה ארצי ויו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות עובדי המדינה; אדם בלומנברג, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי; עו"ד מאיה צחור, סגנית ראש הלשכה המשפטית לאג"מ; עו"ד מאיה פרנקו מהמחלקה המשפטית לאג"מ ונציגי אגף השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר עו"ד אורלי ישי, ענבל רואי, שירה גרוס ועומר זועבי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!