דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
33.3°תל אביב
  • 32.1°ירושלים
  • 33.3°תל אביב
  • 29.6°חיפה
  • 32.0°אשדוד
  • 36.6°באר שבע
  • 42.0°אילת
  • 38.1°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 34.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / צה"ל תקף כפרים בדרום לבנון, וחיסל את אחראי הירי הרקטי של חמאס במחנות מרכז עזה

בן 64 נפצע קל בפיגוע דקירה בירושלים, המחבל, בן 14, נתפס | ההיערכות לרמדאן: לא יוטלו מגבלות משמעותיות על ערביי ישראל בעלייה להר הבית; המל"ל הוציא אזהרה מחשש פגיעה בישראלים בחודש הזה | משגרי טילים של חיזבאללה הושמדו, ופעיל בארגון נהרג מאש צה"ל | צרפת הנחיתה סיוע הומניטרי ברצועה

  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • סיוע מוצנח של צה"ל בדרום רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל בערבית)
    סיוע מוצנח של צה"ל בדרום רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל בערבית)
  • ניידת זיהוי פלילי בזירת הפיגוע בנווה יעקב (צילום: דוברות המשטרה)
    ניידת זיהוי פלילי בזירת הפיגוע בנווה יעקב (צילום: דוברות המשטרה)
  • כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • כוחות ביטחון ישראליים מאבטחים את תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן בהר הבית, 2023 (צילום: יונתן שינדל\Flash90)
    כוחות ביטחון ישראליים מאבטחים את תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן בהר הבית, 2023 (צילום: יונתן שינדל\Flash90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-152 למלחמה: צה״ל ושב״כ הודיעו כי חיסלו את אחראי הירי הרקטי – תמ״ס (תלול-מסלול) של ארגון הטרור חמאס במרחב מחנות המרכז. מכוחות הביטחון נמסר כי הכוחות ממשיכים במאמצי פירוק מערך התמ״ס של ארגוני הטרור ברצועת עזה ותוקפים בעוצמה כתגובה לירי לעבר העיר שדרות.

חשוד דקר גבר בן 64 ופצע אותו באורח קל-בינוני בצהריים (רביעי), במסוף אוטובוסים בשכונת נווה יעקב שבצפון ירושלים. נער בן 14 ממזרח ירושלים החשוד במעשה, נתפס זמן קצר לאחר הפיגוע. צוות מד"א טיפל בפצוע ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים.

ארה"ב והמתווכות הציעו לישראל "הפוגה קצרה" בלחימה כדי לקנות זמן ובכך להשיג הפסקת אש גדולה יותר, כך דווח הלילה (בין שלישי לרביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, המתווכות מקוות לשכנע את ישראל לאפשר הפוגה הומניטרית כדי להגדיל את הסיוע, בעיקר לצפון הרצועה.

רחפן של חיזבאללה חצה את הגבול לשטח ישראל והתרסק באזור מטולה, זאת לאחר שמטח כבד של 30 רקטות נורה אמש (שלישי) מלבנון לגליל העליון – כמחציתן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים או נזק בגוף. צה״ל השיב בהשמדת המשגרים, לאחר גל תקיפות משמעותי בכמה אזורים בדרום לבנון, בהם דווח גם על הרוגים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את המלצת צה"ל ושב"כ, בניגוד לרצון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – ובדיון היערכות לקראת הרמדאן שיתחיל בשבוע הבא נקבע כי לא יהיו מגבלות על ערביי ישראל בתפילות בהר הבית.

צה"ל חיסל חוליית מחבלי נוח'בה בסדרת תקיפות הבוקר ברצועת עזה. מטוס קרב צה"לי חיסל שני מחבלים במרחב בית חאנון, לאחר שאלו נמלטו למבנה צבאי. שניים מהמחחבלים השתתפו בטבח בניר יצחק ב-7 באוקטובר. נוסף על כך, שני מפקדי מחלקה ומפקד חוליה בכוחות הנוח'בה של חמאס חוסלו, גם הם בזמן ששהו בתשתית צבאית.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

שתי רקטות נפלו במרכז רמת הגולן והתפוצצו בשטחים פתוחים

שתי רקטות נורו לעבר אזור מרכז הגולן, והתפוצצו בשטח פתוח. לא ידוע על נפגעים או נזק שנגרמו בעקבות הנפילות.

צהל מגיב בירי לעבר מוקדי השיגור.

 

סמ"ר דויד ששון מגנות הדר נפל בקרב בדרום רצועת עזה

הותר לפרסום: סמ"ר דויד ששון, בן 21, ממושב גנות הדר, לוחם ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

באותו קרב נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים מחטיבת הקומנדו ושני לוחמים מיחידת עוקץ, חטיבת המרום. שבעה לוחמים נוספים נפצעו באורחים שונים.

בקרב נוסף, לוחם בחטיבת הקומנדו נפצע באורח קשה בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, ומשפחותיהם עודכנו.

צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מערך הירי הרקטי של חמאס במחנות מרכז רצועת עזה

צה״ל ושב״כ הודיעו כי חיסלו את אחראי הירי הרקטי – תמ״ס (תלול-מסלול) של ארגון הטרור חמאס במרחב מחנות המרכז. מכוחות הביטחון נמסר כי הכוחות ממשיכים במאמצי פירוק מערך התמ״ס של ארגוני הטרור ברצועת עזה ותוקפים בעוצמה כתגובה לירי לעבר העיר שדרות.

הבכיר שחוסל הוא עמאר עטיה דרויש אלעדיני, אחראי התמ״ס של ארגון הטרור חמאס במרחב מחנות המרכז. אלעדיני שימש כפעיל בארגון עשרות שנים. במסגרת תפקידו היה אחראי להטמנת רקטות וכן היה אמון על שיגורי רקטות החל ממבצע ׳עופרת יצוקה׳ ועד למלחמה הנוכחית.

אלעדיני לקח חלק מרכזי בהכנות למתקפה הרצחנית ב-7.10 ובמהלך הלחימה קידם ירי עצים מול כוחותינו המתמרנים ברצועה והוביל במקביל שיגורי תמ״ס לעבר תל אביב ויישובי עוטף נוספים.

הולנד הודיעה כי שלחה מטוס תובלה שיסייע בהצנחת סיוע הומניטרי לעזה

ממשלת הולנד הודיעה כי שלחה מטוס תובלה צבאי שיסייע בהצנחת חבילות סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה.

אוניית משא אמריקנית הופגזה דרומית לתימן, 3 אנשי צוות נעדרים ו-4 נפצעו קשה

הספינה, ששטה תחת דגל ברבדוס, נפגעה ו-4 מאנשי הצוות שעליה סובלים מכוויות חמורות. 3 אנשי צוות נעדרים.

חיל האוויר וכוחות נוספים תקפו מטרות ב-3 כפרים בדרם לבנון

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון ומבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב כפרא. בנוסף, כוחות צה״ל תקפו להסרת איום במרחב כפר חמם.

המל"ל: החמאס והג'יהאד האיסלאמי קראו לפגוע בישראלים וביעדים מערביים במהלך הרמדאן

המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מפרסם הודעה לציבור, לפיה ארגוני טרור מוסלמים רואים ברמדאן הזדמנות לביצוע פיגועים ופעולות אלימות. בתקופה זו גוברת ההסתה והקריאות של גורמי אסלאם רדיקלי (בדגש על ארגוני ג'האד עולמי כגון דאע"ש ואלקאעדה) לממש פיגועים.

המל"ל מעריך כי ארגוני הטרור צפויים לעשות שימוש במלחמת "חרבות ברזל" ובמתיחות סביב הר הבית ומסגד אל אקצא על מנת לדרבון פעילים ותומכים לבצע פיגועים כנגד ישראלים/יעדים מערביים. כך, גורמי חמאס והג'יהאד האסלאמי כבר קראו לממש פגיעה בישראלים במהלך הרמדאן, והדגישו כי אירוע מסוג זה עשויי להתממש גם בחו"ל.

במל"ל מחדדים את ההמלצה לציבור הישראלי לנהוג באחריות בעת נסיעותיו לחו"ל ולפעול בהתאם להמלצות אזהרות המסע של המטה לביטחון לאומי. אין במועד זה בכדי לשנות את רמת אזהרות המסע במדינות השונות, כפי שמשוקפות באתר האינטרנט של המטה לביטחון לאומי.

רחפן של חיזבאללה נפל סמוך למוצב באזור מטולה, חשוד כרחפן נפץ

רחפן חצה את הגבול לישראל מלבנון לאזור מטולה ונפל במרחב היישוב, סמוך למוצב צה"לי באזור. קיים חשד כי מדובר ברחפן נפץ. לא דווח על נפגעים באירוע.

נעצר חשוד בן 14 בביצוע הפיגוע בנווה יעקב

לאחר הצבת מחסומים וחיפושים אחר חשודים, נעצר נער בן 14 משכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים, החשוד בביצוע הפיגוע בנווה יעקב, בו נפצע קל-בינוני גבר בשנות ה-60 לחייו.

חשד לפיגוע: בן 64 נפצע מדקירה בירושלים, הדוקר נמלט

חשוד דקר גבר בן 64 ופצע אותו באורח קל-בינוני במסוף אוטובוסים בשכונת נווה יעקב שבצפון ירושלים. הדוקר נמלט מהזירה, וכוחות גדולים עושים את דרכם למקום. צוות מד"א טיפל בפצוע ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים.

דוברות מד"א: בשעה 14:11 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על פצוע ברחוב שדרות נווה יעקב בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים גבר בן 64 במצב קל-בינוני עם פציעות חודרות.

בכיר חמאס בלבנון: בסיום היום הזה תתבהר התמונה בנוגע למשא ומתן בקהיר

בכיר חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, אומר לערוץ הלבנוני אל-ג'דיד כי בסיום היום הזה תתבהר התמונה בנוגע למשא ומתן בקהיר.

מצרים הצניחה סיוע הומניטרי לתוך הרצועה

סוכנות הסחר הימי של בריטניה: התרחשה תקרית באזור מפרץ עדן בתימן

חיזבאללה הודיע על פעיל נוסף שנהרג מאש צה"ל

אחרי שבלבנון האשימו אתמול את צה"ל שבתקיפה בחולא נהרגו "אזרחים" – חיזבאללה הודיע כי הבן והאב הם מחבלים משורותיו. עד כה הוא הצהיר על 234 הרוגים מתחילת המלחמה.

17 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון

דובר צה״ל: כוחות הביטחון פעלו הלילה למעצר 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.
הלוחמים תחקרו חשודים רבים בעיר חברון שבחטיבת יהודה. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,450 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,500 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

טיל נ"ט שנורה הלילה על ידי חיזבאללה פגע בלול תרנגולות במושב אביבים וגרם נזק כבד

פגיעת טיל נ"ט בלול במושב אביבים (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
פגיעת טיל נ"ט בלול במושב אביבים (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

צה"ל תקף חוליית מחבלי נוח'בה, שניים מהם ביצעו את הטבח בניר יצחק ב-7 באוקטובר

צה"ל ממשיך לחסל מחבלים ולאתר אמל"ח בח'אן יונס ובמרכז הרצועה. מטוסי קרב תקפו שני מחבלים שלקחו חלק בטבח בניר יצחק ב-7 באוקטובר ושהו בתשתית צבאית. בנוסף, חוסלו שני מפקדי מחלקה ומפקד חוליה של כוחות הנח'בה של החמאס ששהו בתשתית צבאית.

 

צ'ילה: ישראל לא תוכל להשתתף ביריד התעופה והחלל של אמריקה הלטינית

ממשלת צ'ילה הודיעה כי החליטה למנוע מחברות ישראליות להשתתף ביריד התעופה הגדול של אמריקה הלטינית (FIDAE), שצפוי להתקיים בחודש הבא בבירה סנטיאגו. משרד ההגנה הצ'יליאני לא הסביר את ההחלטה – אלא רק הודיע על הרחקת ישראל מהתערוכה. צ'ילה החליטה להחזיר את השגריר מישראל בנובמבר האחרון בטענה ש"ישראל הפרה את המשפט ההומניטארי הבינלאומי בעזה".

דיווח: ארה"ב ניסחה החלטה למועצת הביטחון שתקרא ל"הפסקת אש מיידית" בעזה

ארצות הברית ניסחה מחדש הצעת החלטה למועצת הביטחון של האו"ם בנוגע למלחמה ברצועת עזה, כך שתקרא ל"הפסקת אש מיידית בת כשישה שבועות, יחד עם שחרור כל החטופים".

כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, שטקסט ההצעה הגיע לידיה. מדובר בהחרפת הטון מצד ארה"ב, שבנוסח המקורי של ההצעה מלפני כשבועיים קראה ל"הפסקת אש זמנית" בלבד. ביום ראשון, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס כבר אמרה כי יש להחיל הפסקת אש מיידית ברצועה, שתאפשר שחרור חטופים והכנסת סיוע לתושבים.

בילינסון: שיפור במצב הלוחם שנפצע קשה אתמול בפיגוע דקירה בשומרון

בית החולים בילינסון בפתח תקווה עדכן הבוקר (רביעי) על שיפור במצבו של הלוחם שנפצע אתמול באורח קשה בפיגוע דקירה בצומת יצהר בשומרון. לפי בית החולים, מצבו מוגדר קל, ולא נשקפת סכנה לחייו.

דיווח ב"גרדיאן": בריטניה תעביר מסר לגנץ ש"סבלנותם פוקעת" בנוגע למחסור בסיוע הומניטרי

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון צפוי להגיד לשר בני גנץ בביקורו היום בלונדון כי הסבלנות של בריטניה פוקעת בכל הנוגע למחסור בסיוע הומניטרי שמגיע לאזרחי עזה. כך דיווח ה"גרדיאן" הבריטי.

דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": המתווכות הציעו הפוגה קצרה בין ישראל לחמאס, כצעד "בונה אמון"

על רקע הפיצוץ בשיחות בין ישראל לחמאס, ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני דווח כי המתווכות במשא ומתן לעסקת חטופים – ארה"ב, מצרים וקטאר – הציעו שהצדדים יקיימו הפוגה קצרה בלחימה, שעשויה להימשך כמה ימים. לפי הדיווח, צעד זה עשוי להוביל בהמשך להפסקת אש ארוכה יותר

השר גנץ המריא לבריטניה עם סיום ביקורו המדיני בארה"ב

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, סיים את ביקורו המדיני בארה"ב. במהלך היום נפגש גנץ עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, מנהיג הרוב בסנאט צ׳אק שומר ומנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים האקים ג'פריס. עוד הופיע גנץ בפני ועדת החוץ של הסנאט. גנץ עושה בשעה זו את דרכו לבריטניה לביקור מדיני בן יום אחד.

בלינקן לגנץ: ארה״ב תומכת בשלום, ובמחוייבותה של ישראל להגן על עצמה

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש היום עם חבר קבינט ניהול המלחמה השר בני גנץ, שביקר בוושינגטון. מהבית הלבן נמסר כי בלינקן אישר מחדש את מחויבותה של ארה"ב לזכותה של ישראל להגן על עצמה ולהבטיח כי מתקפות טרור, כדוגמת שבעה באוקטובר, לא יחזרו על עצמן. בנוסף, המזכיר האמריקני הדגיש כי ארה"ב תומכת בצעדים לקידום שלום, וכי על ישראל לנקוט בצעדים דחופים להרחבת הסיוע ההומניטרי ברצועה.

חיזבאללה: ״לא מעוניינים לגרור את לבנון למלחמה, אבל יש אינטרס להרתיע את ישראל״

סגן מזכ"ל חיזבאללה, שייח נעים קאסם, אמר כי חיזבאללה נמצא בעמדת הגנה, וכי הארגון אינו מעוניין לגרור את לבנון למלחמה, אך כי יש לו אינטרס שישראל תהיה מורתעת. "אנחנו נגד גרירת לבנון למלחמה", אמר קאסם לרשת LBCI הלבנונית, "אלא שיש אויב ישראלי מסוכן, ובכל שעה הוא יכול לפתוח במלחמה על לבנון ללא תירוצים או הצדקות. אם לא נשים לזה סוף מוקדם, ישראל עלולה להוות סכנה ללבנון, והאינטרס שלנו הוא שהישראלים יישארו מורתעים".

עוד אמר קאסם כי "מניסיוננו הקודם בסוריה, עצרנו את דאעש בהגנה יזומה, וזה מה שאנחנו עושים היום נגד ישראל".
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!