דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בארצות הברית

'יום שלישי הגדול': שורה של נצחונות לטראמפ ולביידן בפריימריז

למורת רוחם של רבים מהמצביעים האמריקאים, נראה שביידן וטראמפ בדרכם לקרב חוזר במירוץ לנשיאות, לאחר שניצחו את יריביהם במרבית המדינות | מכיוון שההצבעה לא הסתיימה בכל המדינות, לא תתקיים עדיין הכרזה רשמית על המועמדים מטעם המפלגות

דונלד טראמפ וג'ו ביידן (צילומים: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
דונלד טראמפ וג'ו ביידן (צילומים: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)

הנשיא ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ מתקרבים לזכייה במועמדויות של מפלגתם במהלך 'יום שלישי הגדול', היום המשמעותי ביותר בפריימריז של המפלגות הגדולות בארצות הברית, שהתקיים אתמול (שלישי). למורת רוחם של רבים מהמצביעים, נראה שביידן וטראמפ בדרכם לקרב חוזר.

טראמפ ניצח בקליפורניה, טקסס, אלבמה, קולורדו, מיין, אוקלהומה, וירג'יניה, צפון קרוליינה, טנסי, ארקנסו, מינסוטה ומסצ'וסטס. המדינה היחידה עד כה בה ניצחה יריבתו ניקי היילי, היא ורמונט. ההצבעה עדיין נמשכת במדינות המערב. בצד הדמוקרטי ניצח ביידן, בכל המדינות שבהן הסתיימה ההצבעה.

התחרות היחידה שבה הפסיד ביידן ביום שלישי הייתה השדולה הדמוקרטית בסמואה האמריקאית, טריטוריה זעירה של ארה"ב בדרום האוקיינוס השקט. ביידן הובס על ידי המועמד שלא היה ידוע בעבר ג'ייסון פאלמר, 51 קולות מול 40.

רק בהמשך החודש תסתיים ההצבעה במדינות שנותרו, כך שבינתיים לא תהיה הכרזה רשמית על המועמדים של המפלגות לבחירות לנשיאות. עם זאת, היום הגדול ביותר של הפריימריז הפך את הניצחון שלהם לכמעט ודאי.

לצד המירוץ לנשיאות, מתקיימות גם בחירות לתפקידים נוספים. כך, למשל, הבוחרים מקליפורניה יבחרו את המועמדים שיתחרו על המושב בסנאט, אותו החזיקה במשך עשורים דיאן פיינסטיין מהמפלגה הדמוקרטית, שנפטרה לפני מספר חודשים. אולם מירב תשומת הלב הולכת לטראמפ ולביידן. בניגוד ל'ימי שלישי גדולים' קודמים, הפעם נראה שהבחירה ידועה מראש.

אישור משפטי לטראמפ, נאום נשיאותי לביידן

הימים האחרונים לפני יום שלישי הדגימו את האופי הייחודי של המירוץ השנה. במקום להסתער על המדינות המקיימות פריימריז, ביידן וטראמפ ערכו אירועים מתחרים בשבוע שעבר לאורך הגבול בין ארצות הברית למקסיקו. כל אחד מהן ביקש להשיג יתרון בוויכוח ההולך ומתלהט בנושא ההגירה.

בית המשפט העליון פסק ביום שני בקונצנזוס בין כל 9 השופטים שטראמפ ראשי להיות מועמד, לאחר ניסיונות לאסור את התמודדותו על רקע האשמות שסייע לעורר את ההסתערות על הקפיטול ב-2021. בתגובה לפסיקה, טראמפ טען ש-91 הסעיפים הפליליים בהם הוא מואשם מראים שביידן משתמש במערכת המשפט כנשק פוליטי.

ביידן יישא בחמישי את נאום 'מצב האומה' השנתי, ולאחר מכן יסע למדינות המתנדנדות פנסילבניה וג'ורג'יה לצורך קמפיין בחירות. לפי מנהל התקשורת של הבית הלבן, בן לה בולט, הנשיא יגן על מדיניותו שהביאה ל"יצירת מספר שיא של מקומות עבודה, ביסוס הכלכלה האמריקאית כחזקה בעולם, עלייה בשכר ובעושר של משקי הבית וירידה האנרגיה ותרופות המרשם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!