דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אליפות אירופה בכדורסל כסאות גלגלים: ניצחון ראשון לישראל

נבחרת העתודה של ישראל ניצחה את הולנד 61:34, וזאת לאחר שבימים האחרונים הפסידה לאיטליה ולגרמניה

הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילומי ארכיון: קרן איזיקסון).
הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילומי ארכיון: קרן איזיקסון).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים השיגה ניצחון ראשון באליפות אירופה המתקיימת בליניאנו סאביאדורו באיטליה, כאשר הביסה את נבחרת הולנד בתוצאה 34:61. את ישראל הוביל הקפטן שי ברביבאי שקלע 26 נקודות.

הניצחון החשוב הגיע אחרי יומיים מתסכלים לנבחרת, במהלכם צברו שני הפסדים כואבים, למארחת איטליה (59:34) ולגרמניה (75:28), כשבנבחרת יודעים שהם חייבים להשיג ניצחון כדי לשמור על סיכוייהם להמשיך בטורניר.

הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילומי ארכיון: קרן איזיקסון).
הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים (צילומי ארכיון: קרן איזיקסון).

המשחק החל צמוד ובמחצית הייתה התוצאה 20:28 לישראל. הנבחרת, אותה מאמן ליאור דרור, עלתה למחצית השנייה נחושה והצליחה להגדיל משמעותית את הפער, בעיקר בזכות משחק הגנתי נהדר ומשחק מעולה של שי ברביבאי הקפטן, שקלע 26 נקודות, קטף 8 ריבאונדים וחילק 2 אסיסטים, בנוסף אליו בלטו גם עידו שקורי שקלע 17 נקודות ועמית ויגודה שקלע 14 נקודות.

הנבחרת הגיע לאיטליה עם סגל צעיר הכולל שחקנים בגילאי 13-21 ובין היתר גם את מעיין זיקרי שהיא השחקנית הבת היחידה בנבחרת. לחלק מהשחקנים זאת כבר אליפות שנייה והם הספיקו לצבור קצת ניסיון אירופאי. קפטן הנבחרת הוא שי ברביבאי שהוא גם שחקן הנבחרת הבוגרת וזוכה פרס הספורטאי הפרלימפי הצעיר לשנת 2016. הסגל המלא שיצא לאליפות באיטליה: אבישי אלמקייס, עידו שקורי ואיתי אברבאנל, דין נגבין, ארתור חסון, מקס פקרמן, עבד אל חכים קשוא, נדב מנחם, עידו מימון, עמית ויגודה, איברהים בהו, מעיין זיקרי ושי ברביבאי.

בתום המשחק אמר מנהל הנבחרת, בני קליין: "הילדים האלה ממש נתנו היום את הנשמה שלהם על המגרש. ראינו את זה בהגנה הבלתי מתפשרת. חשוב להבין שההולנדים קלעו אתמול 52 נקודות מול האיטלקים כשהפסידו 54:52, כשהיום החזקנו אותם על 34 נקודות בהתקפה בלבד."

באליפות משתתפות שמונה מדינות בשני בתים, כשבכל בית ארבע נבחרות, ישראל הוגרלה לבית עם הולנד, איטליה וגרמניה החזקות. הנבחרות שיגיעו למקום 1-5 באליפות יזכו בכרטיס לאליפות העולם שתתקיים בחודש יוני בטורונטו קנדה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!