דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שר הרווחה התחייב: התמיכה ב'פורום מיכל סלה' להגנה על נפגעות אלימות תימשך

השר יעקב מרגי אמר בכנסת שיבחן מדוע המשרד לביטחון פנים הפסיק את ההתקשרות עם הפורום, ובמידת הצורך יעביר אותה למשרד הרווחה: "לא ייתכן שיש לנו סטרט-אפ אפ שמוכח שהוא מונע אלימות במשפחה, שלא יתוקצב. נמצא לזה מענה"

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90
שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90
הדס יום טוב

שר הרווחה, יעקב מרגי, התחייב היום (רביעי) על בימת הכנסת לבחון את הפסקת התמיכה הממשלתית בפורום מיכל סלה להגנה על נשים נפגעות אלימות, ולדאוג לכך שהיא תימשך. זאת לאחר שהמשרד לביטחון פנים לא חידש את ההתקשרות עם הפורום, המסייע למאות נשים מאוימות להישאר בבתיהן ולא לעזוב למקלט לנשים נפגעות אלימות. השר מרגי אמר את הדברים בתגובה לשאילתה של חברת הכנסת מירב בן ארי.

"אני מכיר את פורום מיכל סלה, לצערי ליוויתי אותו מהקמתו", אמר השר מרגי, "כל היוזמות הללו באמת יכולות למנוע את הרצח הבא. אבטיח לך במעמד הזה, שלא ייתכן שיש לנו סטרט-אפ אפ שיודע לזהות סכנה לאלימות, ומוכח שזה מונע אלימות במשפחה ומעניק ביטחון אישי שלא יתוקצב. אם זה הופסק עניינית, ניקח את זה. אם זה לא הופסק עניינית, אבטיח לך שזה ימשיך להיות ולהתקיים. נמצא לזה מענה."

מרגי אמר את הדברים לאחר שאתמול (שלישי) הופסק דיון מהיר בוועדה לביטחון לאומי על הפסקת הסיוע לעמותה, בעקבות ויכוח בין חברות הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) ומירב בן ארי (יש עתיד).

העמותה מגינה על 276 נשים מאוימות, המיזמים המשותפים הופסקו

עמותת 'פורום מיכל סלה' הוקמה על ידי הפעילה החברתית לילי בן עמי, בעקבות רצח אחותה מיכל סלה על ידי בן זוגה ב-2019. היא פעלה באופן עצמאי והתקשרה עם המשרד ביוני 2022, ושיתוף הפעולה הסתיים ביוני 2023. העמותה הפעילה שני מיזמים משותפים של המשרד לביטחון לאומי, שנועדו להגן על נשים שנמצאות בסיכון לאלימות בלי שייאלצו לעזוב את ביתן ולעבור למקלט לנפגעות אלימות: מיזם של כלבי הגנה לקורבנות אלימות במשפחה תוקצב בסך 745,833 שקלים בשנה, ומיזם נוסף, "מרכיבי אבטחה לקרבנות אלימות במשפחה" תוקצב ב-254,403 שקלים בשנה.

שני המיזמים נערכו ללא מכרז בנימוק שהעמותה פיתחה שירות ייחודי. הם פעלו מיוני 2022 עד יוני 2023.  לפי נתוני העמותה, היא מסייעת כיום ל-276 נשים מאוימות וכ-900 ילדים, שנשארו לחיות בבתיהן ולא עזבו אותו למקלט לנפגעות אלימות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!