דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר וביטחון תעסוקתי: הסתדרות המעו"ף חתמה על הסכם קיבוצי לעובדים המנהליים באוניברסיטה הפתוחה

ההסכם יחול על 750 עובדים ויהיה תקף עד סוף מרץ 2028 | יו"ר הסתדרות המעו"ף: "אבן דרך ליחסי עבודה טובים ומלאי אמון בין הנהלת האוניברסיטה לוועד העובדים"

חתימת ההסכם באוניברסיטה הפתוחה (צילום: הסתדרות המעו"ף)
חתימת ההסכם באוניברסיטה הפתוחה (צילום: הסתדרות המעו"ף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי לשיפור תנאי עבודתם, שכרם וקידומם של כ-750 העובדים המנהליים באוניברסיטה הפתוחה נחתם היום (רביעי) אחרי משא ומתן ממושך ומורכב בין הסתדרות המעו"ף, ועד העובדים המנהלי באוניברסיטה והנהלת האוניברסיטה.

ההסכם תקף עד סוף מרץ 2028, וכולל תוספת שכר שקלית אחידה של 400 שקלים שתחול רטרואקטיבית מ-1 בינואר 2024. מ-1 בפברואר 2025 תינתן תוספת שקלית אחידה נוספת של 300 שקלים. נוסף על כך, יקבלו העובדים בתקופת ההסכם תוספות שכר אחוזיות אחידות של 7.5% ותוספות שכר דיפרנציאליות של 5%.

ההסכם כולל לראשונה השוואת תנאים בין העובדים החודשיים לעובדים השעתיים. כמו כן נקבע בהסכם קיצור יום עבודה להורים לילדים בסוף אוגוסט, קיצור יום העבודה בשעתיים בימי צום לעובדים מכל הדתות והגדלה של מכסת החופשה השנתית.

חתימת ההסכם באוניברסיטה הפתוחה (צילום: הסתדרות המעו"ף)
חתימת ההסכם באוניברסיטה הפתוחה (צילום: הסתדרות המעו"ף)

עודכנה מכסת ימי ההבראה לעובדים עם ותק של יותר מ-25 שנים, ועודכן ערך יום ההבראה לעובדים שעתיים. כל עובד יהיה זכאי לפי ההסכם לשלושה ימי השתלמות בתשלום בשנה, וכן הוסדרה חברותם של העובדים בעמותות לקידום מקצועי של הסתדרות המעו"ף. סל הרווחה לעובדים הוגדל.

ההסכם מחזק את הביטחון התעסוקתי וההגנות על העובדים בתהליכי סיום העסקה, ומסדיר הליך איתור פנימי למשרות פנויות ומתן עדיפות לעובדי האוניברסיטה. עוד מסדיר ההסכם מנגנונים ליישוב חילוקי דעות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל: "אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הליווי, על הגיבוי ועל ההתגברות על המשוכה עם הממונה על השכר באוצר. אני מקווה שההסכם הקיבוצי הוא אבן דרך ליחסי עבודה טובים ומלאי אמון בין הנהלת האוניברסיטה לוועד העובדים המקצועי והאחראי.

"אנחנו מלאי הערכה לצוות המקצועי ולאופן שהוביל בו את המשא ומתן עד שנחתם הסכם קיבוצי: עידו חלפי, יו"ר ועד העובדים, קובי גוילי, סגן יו"ר ועד העובדים, וחברי הצוות הנוספים אמיר עובד, משה עזריה, רונית גויכמן ושני סיידוף, אשר ראו לנגד עיניהם את טובת העובדים ועשו לילות כימים להשגת התוצאה הטובה ביותר לעובדים ובתקופה מורכבת זו. תודה לעו"ד זינב מנסור, ראש חטיבה בהסתדרות המעו"ף, אשר במקצועיות, במסירות ויצירתיות רבה בפתרון מחלוקות הובילה מטעם הסתדרות המעו"ף את המשא ומתן".

את המשא ומתן ליווה גם צוות מקצועי מטעם ההסתדרות: סמנכ"ל כלכלה אדם בלומנברג, הכלכלן אומרי זינגר ועו"ד מאיה פרנקו מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, וכן עו"ד מיה קלימן רוזנטל ממשרד עורכות הדין ארנה לין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!