דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רן ארז: "אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן, המורים יפתחו בצעדים ארגוניים ביום ראשון"

לקראת הפגישה בין נציגי ארגון המורים לאוצר, שאמורה להתקיים מחר (ה'), כתב ארז לשרי האוצר והחינוך וליו"ר השלטון המקומי: "למורי ישראל מגיע יחס מכבד וראוי, ניהול משא ומתן רציני בחתירה להגעה להסכמות, ולא זלזול ויחס מחפיר רווי מצג שווא"

רן ארז, יו"ר ארגון המורים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
רן ארז, יו"ר ארגון המורים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים רן ארז איים היום (רביעי) שהארגון יפתח בצעדים ארגוניים ביום ראשון הקרוב אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן בפגישה המתוכננת מחר.

בראיון ל'דבר' בשבוע שעבר, אמר ארז כי המשא ומתן אינו מתקדם. "לצערי, משרד האוצר סוחט אותנו עם דרישות הקשורות לחוזים אישיים. אנחנו לא מוכנים למהלך כזה, שיפרק בסופו של דבר את ההתאגדות של העובדים. משרד האוצר מנצל את הקושי בקיום צעדים ארגוניים בזמן מלחמה, אבל ייתכן שלא תהיה לנו ברירה".

במכתב לשר החינוך יואב קיש, לשר האוצר בצלאל סמוטריץ וליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, מבקר ארז את אי-התערבותם במשא ומתן ואת התנהלותו הכללית של האוצר. "פניותיי הרבות אליכם, בכתב ובעל פה, בנושא שבנדון, להתערב כדי לקדם את המשא ומתן הקיבוצי, לא זכו למענה או לטיפול. דומה שמתחילת המשא ומתן, נציגי האוצר מנהלים מצג שווא בדרך של קביעת 'ישיבות' בעצלתיים, ובעיקר עוסקים ב'תחזוקה משפטית' לרבות בדרך של משחקי כוח וכיפופי ידיים". ארז מזכיר כי מדובר ב"ציבור עצום של עובדי הוראה המצוי יותר משנתיים ללא הסכם שכר בתוקף".

ארז מבקר ישירות את הממונה על השכר הלל דודאי. "לא נתקלתי בגישה מזלזלת ועוינת כל כך כפי שנתקלתי כיום מצד סגן הממונה על השכר. קשה לי להסביר".

באוגוסט 2023 הגיעו משרד האוצר וארגון המורים להסכמות שמנעו את השבתת שנת הלימודים. על פי הסכמות אלו, הסכם השכר היה אמור להיחתם בדצמבר. אך לדברי ארז, המשא ומתן לא התקדם כבר מאז. "כבר בתחילת הדרך, משקיבלנו 'נוסח' הסכם קיבוצי שהדמיון בינו לבין ההסכמות העקרוניות שהגענו אליהן באוגוסט 2023 קלוש וכמעט לא קיים, חששנו שאין בכוונת האוצר לנהל משא ומתן ענייני. אך בחלוף הזמן נדהמנו מהיחס המזלזל ומהניסיון הבלתי פוסק של נציגי האוצר לפוצץ את המשא ומתן, ובכל מקרה לא לקדמו, פחות או יותר בכל מחיר. גם במחיר האמת הידועה לכולם".

ארז מציין את עבודתם הקשה של המורים בעיקר בתקופה זו. "כידוע לכם, מורי ישראל עושים לילות כימים, לרבות בתנאים לא תנאים, כדי להמשיך את מלאכת ההוראה באופן שוטף לתלמידי ישראל בכל מקום בארץ. מאז 7 באוקטובר, החלו להוסיף על משימותיהם גם למידה באזורי הפינוי והעימות, מלאכות חינוך והכלה, בלי לעצור ולו לרגע ובלי להיכנע לתכתיבי מציאות החיים הקשה המתרגשת על החברה בישראל. על כך מגיע למורי ישראל יחס מכבד וראוי, ניהול משא ומתן רציני בחתירה להגעה להסכמות, ולא זלזול ויחס מחפיר רווי מצג שווא בלשון המעטה".

ההסכמות בין ארגון המורים ומשרד האוצר על הסכם קיבוצי חדש הגיעו לאחר שבשנת הלימודים הקודמת ארגון המורים הפעיל צעדים ארגוניים, בהם אי-יציאה לטיולים ואי-מתן ציונים לתלמידים. בית הדין לעבודה אפשר חלקית צעדים אלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!