דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בג"צ ביטל את החלטת אמסלם וקרעי לפטר את יו"ר הדואר

השופטים הדגישו שהשרים מחויבים לפטר אך ורק לפי העילות המנויות בחוק, וציינו שהתשתית הראייתית שהציגו להחלטה חלשה מאד

יו"ר דירקטוריון הדואר מישאל וקנין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
יו"ר דירקטוריון הדואר מישאל וקנין (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט העליון ביטל היום (חמישי) את החלטת שר התקשורת שלמה קרעי והשר לשיתוף פעולה איזורי דודי אמסלם לפטר את יו"ר הדואר מישאל וקנין. זאת לאחר שהקפיאו את הפיטורים בהחלטה קודמת.

פסק הדין התקבל פה אחד על ידי הרכב של שלושה שופטים – דוד מינץ, יצחק עמית וחאלד כבוב. לפי הפסיקה, הסיבה שבגללה פוטר יו"ר דירקטוריון הדואר איננה ברשימת העילות הקונקרטיות המפורטות בחוק לפיהן מותר לפטר דירקטור בחברה ממשלתית לפני סיום כהונתו.

"הודגש כי השרים לא הוסמכו לפטר דירקטור בכל עת לפי שיקול דעתם, אלא רק בהתקיים אחת מהנסיבות שנקבעו בדין" נכתב בפסיקה שכתב  השופט מינץ, שהוסיף כי יש צורך בתשתית ראייתית מוצקת להחלטה.

"לגבי נסיבות מקרה זה פורטה התמונה החריגה והברורה באופן שאינו משתמע לשני פנים, בעניין הפגמים המשמעותיים שנפלו בהליך" נכתב בפסק הדין. השופטים ציינו בין היתר את התשתית הראייתית החלשה, ההודעה המוקדמת על הכוונה לפטר את וקנין, וכי הליכי ההיווצעות נעשו למראית עין בלבד. "מצבור הפגמים האמור הוביל למסקנה בדבר בטלות ההחלטה".

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב על פסק הדין בהודעה שהוציא: "אבל אחר כך כשתהיה קטסטרופה בשירותי הדואר, כשראשי רשויות יעתרו לבג״צ כנגד חרפת השירות לציבור בדואר, בג״צ יבקש את תגובת שר התקשורת ויאשים את ביבי", קרעי הוסיף כי "פסק הדין של בג״צ, שלוקח את הסמכות מידי נבחרי הציבור לעצמו ומשאיר את האחריות עליהם, הוא הפרה יסודית היורדת לשורש המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל. נתקן בעז״ה".

"בינתיים, מוזמן המותב הנכבד בראשות יצחק עמית לטפל בהפרות של תנאי הרישיון ובסגירת סניפים בפריפריה, באופקים, נתיבות, אשקלון, קרית שמונה, באר יעקב, ועוד", הוסיף השר קרעי. "בכל מקרה, משרד התקשורת בראשותי ימשיך לשרת את הציבור ולפעול לשיפור השירות, למרות ההפקרות הקיימת כתוצאה מהמצב של ״איש הישר בעיניו יעשה״ שאליו הביאו אותנו לצערי שופטי בג״צ".

יו"ר דואר ישראל מישאל וקנין יוצג על-ידי עורכי הדין גיורא ארדינסט, עמיחי ורסטיל ואוהד מייזליק ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו EBN.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!