דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלאור אזריה

פרשת אזריה / נחשף תמליל שיחה בין מח"ט כפיר לאביו של אלאור אזריה

בעקבות החשיפה בערוץ 2, תובע עורך דינו של אזריה לחקור את המח"ט אל"מ גיא חזות בחשד לשיבוש הליכי משפט. בשיחה נשמע המח"ט כשהוא מציע לצ'רלי אזריה להחליף צוות ההגנה ולפנות לסניגוריה הצבאית, ורומז לו כי שיתוף פעולה יכול להביא להקלה בעונש

צ׳ארלי אזריה, אביו של החייל אלאור אזריה (צילום: פלאש 90).
צ׳ארלי אזריה, אביו של החייל אלאור אזריה (צילום: פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (רביעי) בערב חשף ערוץ 2 את תמליל השיחה בין מח"ט כפיר אל"מ גיא חזות לבין צ'רלי אזריה, אביו של החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגה. בשיחה מציע חזות לאב להחליף את צוות עורכי הדין שמגן על בנו ולסגת מהכוונה לערער על תוצאות המשפט. בנוסף קורא המח"ט לאב לפנות לסניגוריה הצבאית, ורומז כי באמצעות שיתוף הפעולה גדל הסיכוי להקל בעונשו של אזריה. בעקבות חשיפת התמלילים, פנה עורך דינו של אזריה לפרקליט הצבאי בבקשה לחקור את המח"ט גיא חזות על שיבוש הליכי משפט.

השיחה, שנערכה בתיווכו של אופיר סופר, בעבר סגנו של אל"מ גיא חזות וכיום מזכ"ל האיחוד הלאומי, נערכה בצריפין ועוררה סערה בקרב סניגוריו של אזריה, עו"ד כץ ועו"ד בסרגליק, לאחר שחזות אמר כי "קו ההגנה היה לא מוצלח עד עכשיו". השניים שיגרו מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן – וטענו כי המגעים הם בגדר שיבוש הליכי משפט.

חזות עצמו לא העיד במשפטו של החייל, אך זכור כמי שגיבה את מפקד הפלוגה תום נעמן שהעיד במשפט ואמר כי אזריה אמר לו לאחר הירי ש"המחבל היה צריך למות". המח"ט שלח הודעה לכל מפקדי הפלוגות בחטיבה, בה הביע תמיכה במפקד "אני קצת חורג מהנדרש והמצופה בכלי הזה של הווטסאפ ופונה אל כולכם לאור השיימינג שמתנהל כנגד חברנו לנשק תום נעמן".

אלאור אזריה מגיע לבית המשפט לדיון המסכם (צילום: פלאש 90)
אלאור אזריה מגיע לבית המשפט לדיון המסכם (צילום: פלאש 90)

השיחה התחילה בנטילת האחריות של מפקד החטיבה כלפי החייל, לדבריו " אם יש משהו שאני מצטער עליו בכל האירוע הזה, זה שאני לא הצלחתי להיפגש איתך עד היום. הבן שלך אלאור הוא חייל שלי, אני מח"ט כפיר, אני לא שכחתי את זה אפילו פעם אחת".

חזות הדגיש כי הוא אינו מייצג רק את עצמו וכי הגיע למפגש בשם צה"ל. הוא ציין כי למיטב הבנתו מקריאה בפסק הדין ומשיחה עם מחברים ומשפטנים פסק הדין "יצוק", והסיכויים שערעור יתקבל קלושים. המח"ט הציע לצ'ארלי מפגש עם הסנגור הראשי של צה"ל שלדבריו " ישמיע לך איזה אפשרויות אתה יכול להתקדם איתן דרך הסנגוריה של צה"ל, בין אם זה ייעוץ בנוסף, ובין אם זה לצרף מישהו לצוות של ההגנה".

צ'רלי אזריה הגיב לדברים ואמר: "אני לא מוכן שהבן שלי בגיל 21 יהיה לו סעיף על הריגה בזמן ששירת את המדינה והוא לא עשה כלום. אם חלילה היו אומרים לי תשמע, פלסטיני עבר ברחוב והוא ירה בו הייתי אומר לו 'בואנ'ה מה אתה דפוק?! בוא נתמודד עם הבעיה'. עכשיו אני מבחינתי אין את הסעיף הריגה, אין לי בעיה. אני לא רוצה לגרום נזק לצבא להפך, אני רוצה לצאת בהצהרה ולהגיד לחיילים שצריך להתגייס לצה"ל, שאין לנו ארץ אחרת".

המח"ט חזר על דבריו ואמר כי: "הסיכויים שהערעור יתקבל – קלושים".

אזריה: "כשאני שומע חיילים שמתקשרים אלי ואומרים לי 'תשמע צ'רלי, אני לא יודע מתי מותר לירות ומתי אסור לירות. אם אני לא אירה, יגידו לי לא פעלת מבחינה מבצעית. אם אני אירה – אני אהיה במקום הבן שלך'. מה אני יכול להגיד להם?! אני לא רוצה את הנזק הזה, ההפך. כשאני ראיתי אתמול את האירוע התביישתי, התביישתי, עד היום כואב לי הלב, אני צרוב לי בלב שאנחנו קוברים עכשיו 4 חיילים".

המח"ט המשיך ואמר: "אתה יודע מה אל תחליט עכשיו, בוא שב עם הסנגור הראשי הצבאי, בוא שב עם עוזר הרמטכ"ל, בוא שב עם ראש אכ"א, שמע אותם, בוא שב עם אלוף פיקוד מרכז. אתה לא חייב לחתום".

אזריה: "בחיים הוא לא יוכל להחזיק אקדח, מי יכול להבטיח לי שאף אחד לא ינסה לפגוע בו ודברים כאלה".

המח"ט: "צ'רלי, את כל הדברים האלה אנחנו יכולים לפתור, מכיסוי מודיעיני שנדע איזה איומים בדיוק יש עד לאישור חריג לאור האיום שקיים, כל הדברים האלה פתירים צ'רלי, זה כסף קטן".

אזריה: "בוא נגיד, מה מוכנים לעשות לבן שלי, הרי את המסר אתם העברתם, ידעתם להעביר לי, מה הם רוצים, לא יהיה עונש? ישתחרר הביתה?".

צ'רלי אזריה: "אני לא רוצה שהבן שלי ישב עוד יום אחד"

המח"ט: "צ'רלי, אני לא באתי להציג לך את העסקה, זה לא אני, אני לא הגורם לכך, אני לא יכול להגיד לך כמה. אני רק רוצה… בוא נתחיל בערוץ הזה, תבדוק אותי".

אזריה: "שני התנאים שלי הבאתי לכם אותם. אני לא רוצה שהבן שלי ישב יום אחד, מספיק עשרה חודשים של עינוי".

המח"ט: "אני לא רוצה להטעות אותך, זה לא יסתיים בלי תקופה בכלא, אבל הכול זה שאלה של אלטרנטיבות. אני מציע שנמשיך מפה לפגישה נוספת עם הגורמים האלה שדיברתי, אין לנו הרבה זמן".

אזריה: "אין לי בעיה לשמוע אותו".

המח"ט: "אם נתאם את הפגישה להיום בלילה. יש לך יכולת? אני מפגיש אותך עם האנשים הכי חשובים שיש".

עו"ד אייל בסרגליק אמר, בראיון לאולפן ynet, כי הוא  "מזועזע מתוכן השיחה, שמזכיר משטרים אפלים ומזכיר מאפיה. הדברים האלה הם פשוט דרמטיים, הם קרובים מאוד לשיבוש הליכי משפט – אם לא מהווים שימוש הליכי משפט, פגיעה בוודאי בזכות להליך הוגן לייצוג לפי בחירתו ולנסות לסכל ערעור".

הוא הוסיף כי "אם היינו במצב רגיל, שבו מפקד בא כמפקד לפקוד ומדבר איתו, אבל הוא מדבר כאילו מטעם אותם גורמים ואתם יודעים, אנשים מאוד עסוקים שכבר תואם איתם, שחייבים להיפגש עוד הלילה, לנצל את המצוקה בצורה הכי צינית, לנצל את המצוקה של המשפחה כדי להוריד אותה מערעור, כי הם יודעים שערעור עלול להתקבל ולהרעיד את אמות הספים. בצבא חוששים שהערעור יתקבל".

מצה"ל נמסר לחדשות 2 הבוקר בתגובה לפרסום במהדורה כי "דובר צה"ל מבקש להבהיר כי לא יפרט את תוכן הפגישה שהתקיימה בין משפחתו של סמל אלאור אזריה ומפקדו, אך מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי. דובר צה"ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה"ל".

"עוד נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראויים ואף מעבר לכך במהלך החודשים בהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי", הדגישו בדובר צה"ל. "מטרת הפגישה היתה לבחון האם נדרש סיוע כלשהו למשפחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!