דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות ופרשנויות

פרשנות / עזתים מצייצים נגד חמאס: "הרסתם את עזה, העשיר נהיה עני והעני מת מרעב"

ציוץ מ-18 בפברואר: "איבדנו את החיים, העבודה והרכוש בגלל שיעים [איראנים] שקובעים את גורלנו" | איש חמאס חו"ל נאלץ למחוק ציוץ בו דיבר בשם "הרחוב הפלסטיני בעזה", שזכה לתגובות נזעמות | סקירת 'ממרי' - המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון

הרס בחאן יונס לאחר תקיפות צה"ל (צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90)
הרס בחאן יונס לאחר תקיפות צה"ל (צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90)
מכון ממרי
מכון ממרי
המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון
צרו קשר עם המערכת:

גולשים מעזה מציגים ביקורת הולכת ומחריפה על חמאס ברשתות חברתיות.

הגולש אבו כינאן האשים את חמאס ומנהיגה יחיא סינוואר בניהול המלחמה בהתאם לפקודות מאיראן ועל חשבון העזתים. כך צייץ ב-18 בפברואר: "אם נישאר בחיים כשהמלחמה תיגמר, אני לא נשאר אחריה בעזה אפילו דקה. לא אני ולא משפחתי. תשאירו את הארץ לסינוואר ולחבורה שלו, אולי הם ניצחו. אנחנו הקרבנו מספיק".

"איבדנו את החיים, את העבודה, את הבתים ואת הרכוש שלנו, מבלי שעשינו אף חטא" הוא הוסיף, "רק בגלל שיש שיעים [איראנים] שקובעים את גורלנו בחיים. הארץ הזאת נגמרה לנצח ולעולם לא תהיה לה תקומה".

הגולשת רואן האשימה את חמאס בהרס העיר עזה, ב-12 בפברואר: "זוהי מערכת השחרור, שבה אתם [חמאס] האכלתם את האנשים בשקרים ובצביעות, והשליתם את עצמכם שאתם הכי מתאימים להנהגת העם ולשחרור פלסטין! … הרסתם את העיר [עזה] והחזרתם אותה מיליון שנה אחורה. הפכתם את האנשים לקבצנים, לאחר שהעם העזתי היה בעל כוח וכבוד. עכשיו העשיר הפך לעני והעני מת מרעב".

הגולש אבו עז אחמד, קרא לפעילי הזרוע הצבאית של חמאס "רוצחים", והאשימם בסיכון חיי התושבים. "האם אלה שירו אתמול שלוש רקטות מתוך שכונת מגורים צפופה בצפון עזה, הם לוחמי התנגדות או משת"פים?", כתב בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו ב-17 בפברואר, "איפה היו הרוצחים האלה – כן, רוצחים – עם הרקטות המחלידות שלהם, כשהתושבים עקרו מהאזור? איפה הם היו כשהטנקים הגיעו, הרסו והחריבו? […] הם באו כדי לירות את הרקטות ההרסניות שלהם – שלוש רקטות שכולן נפלו לתוך הים. בחייכם, האם כך נוהגים לוחמי התנגדות?

"האנשים מסכנים, כולם לקחו את מזרניהם ואת חפציהם וברחו מהאזור. ההתנגדות הפכה למפגן תקשורתי, לביזנס, ל[יעד] של שוד ול[מקור] פרנסה. מנהיגיה ובני משפחותיהם מתענגים על מעדנים, וניזונים מדמנו…"

כתובת נוספת לזעמם של העזתים ברשתות החברתית הם בכירי חמאס שמתגוררים בחו"ל, ומתיימרים בכל זאת לדבר בשם תושבי רצועת עזה ולדרוש מהם עוד קורבנות ועוד "עמידה איתנה". בכרזה בחשבון אופוזיציוני לחמאס נראה איסמעיל הנייה, ממנהיגי חמאס בחו"ל, דורש מתושב מתושבי הרצועה לשמור על אורך רוח "למען המולדת" בעודו נושא שק דולרים גדול. התושבים עונים: "לא נשאר כסף ולא מולדת – המבול שלכם ['מבול אל אקצא', השם שנתן חמאס למלחמה נגד ישראל] הרס אותנו".

איש החמאס אבראהים אל-מדהון, עיתונאי ופרשן שמתגורר בחו"ל ומרבה לפרסם דברי תעמולה ברוח הקו הרשמי של התנועה, נאלץ למחוק ציוץ שכתב ב-3 בפברואר, בעקבות תגובות ביקורתיות רבות.

בציוץ שנמחק הוא כתב בין היתר: "המסרים שבאים מעזה אומרים: איננו רוצים הפסקה של המלחמה בשום מחיר. זהו דבר הרחוב הפלסטיני בעזה. ההתנגדות אומרת: הדבר הבא ידהים את העולם כפי שקרה ב-7 באוקטובר. גדודי אל-קסאם כבר הכינו תכנית להתשה מוחלטת של צבא הכיבוש ולפירוקו. הזמן פועל לטובת התשת צבא האויב וסיום מפעלו [הציוני] על אדמת פלסטין".

אחד מהגולשים העזתים הרבים שהגיבו בזעם, אדם אל-מדהון, כתב: "המסרים שמגיעים מחו"ל אומרים: איננו רוצים לסיים את המלחמה, אנו רוצים להלל את עמידתם האיתנה של האנשים שמוכרחים 'לעמוד איתן'. אנו רוצים שנהרות ואגמים של הדם יטביעו את כולם, כדי להתענג [על הדם] בעודנו מעמידים פני בוכים דרך המסכים ומאחורי המקלדות, כשאנחנו לוגמים קפה או יין.  המסרים הכתובים, המושמעים והנצפים [מעזה] אומרים משהו אחר [ממה שטוען איש החמאס אבראהים אל-מדהון], אולם [הוא ודומיו] הם עם של בהמות ופרדים. אללה יקלל_אתכם_ואת_המלחמה".

הסקירה המלאה באתר ממרי

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!